Fler flodräder kommer till Assassin’s Creed Valhalla

Robot
Fler flodräder kommer till Assassin’s Creed Valhalla

3 kartor i nytt spelläge – plundra på redan idag!

#river-raids, #valhalla


Medlem

Detta gillas , tycker Ubisoft får väl mycket kritik ibland för sina xpboosts mm men som vanligt är det ju helt valfritt och påverkar inte spelet i sig, förstår inte varför man inte orkar levla i normal takt i ett spel man vet kommer sluka minst 50+ timmar av ditt liv (150+ om man verkligen gillar de då)...Och nu läggs de kanske till en 150-200 timmar till med alla dlcs mm
Men kanske de kan på sikt försöka krypa ur Assassins Creed kostymen och låta dessa massiva openworld få egna ipn, då hade kunnat ta ut svängarna ordentligt i story och inte behöva vara så låsta till den här lite trötta Creeden och anigmata imo

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Men kanske de kan på sikt försöka krypa ur Assassins Creed kostymen och låta dessa massiva openworld få egna ipn, då hade kunnat ta ut svängarna ordentligt i story och inte behöva vara så låsta till den här lite trötta Creeden och anigmata imo

Instämmer verkligen med den här biten. Många av spelen i Assassins Creed-serien hade varit mycket bättre spel om de vågade göra dem till fristående historiska action/smygspel istället. Den delen av storyn har inte känts intressant sen de första 2-3 spelen.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Instämmer verkligen med den här biten. Många av spelen i Assassins Creed-serien hade varit mycket bättre spel om de vågade göra dem till fristående historiska action/smygspel istället. Den delen av storyn har inte känts intressant sen de första 2-3 spelen.

Håller med fullständigt. Valhalla är skitkul. Har redan 170+ timmar i det, är inte ens klar med storyn har två områden kvar, halkat in på massa annat under spelets gång. Jag har knappt smygit runt alls i spelet. Dom hade kunnat ta ut svängarna ordentligt om dom tar klivet bort från AC och gör något annat. Nu snackas det ju om ett open world star wars hos ubisoft, sånt gillas.

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Detta gillas , tycker Ubisoft får väl mycket kritik ibland för sina xpboosts mm men som vanligt är det ju helt valfritt och påverkar inte spelet i sig, förstår inte varför man inte orkar levla i normal takt i ett spel man vet kommer sluka minst 50+ timmar av ditt liv (150+ om man verkligen gillar de då)...Och nu läggs de kanske till en 150-200 timmar till med alla dlcs mm
Men kanske de kan på sikt försöka krypa ur Assassins Creed kostymen och låta dessa massiva openworld få egna ipn, då hade kunnat ta ut svängarna ordentligt i story och inte behöva vara så låsta till den här lite trötta Creeden och anigmata imo

Xp boost här ser jag som valfritt eftersom spelet organiskt ger dig tillräckligt med exp genom storyn. Det är aldrig någon tal om grinding.

Andra spel där de designar spelet så man nästan måste köpa xp boost är helt annan grej.

Folk måste kunnna se skillnad på det men de bara ah de säljer detta och detta och då är det automatiskt fel. När det i själva verket beror på hur spelet är designat.

Gen
Medlem

Tycker personligen att nästa AC kunnat kondenseras till ett 30-40h äventyr. Valhalla är bra men innehållet är alldeles utsmetat och det har snarare blivit ett RPG än smyga och måste säga att de inte är speciellt duktiga på RPG biten varför jag önskar att det återgick till ett kortare storydrivet spel med bra mycket mindre "frågetecken" på kartan.

Medlem

Trevligt, raiderna var kul! Sieges var inte alls lika kul.

Medlem

Dagens trevligaste nyhet! Befinner mig just nu i ett rätt stort power level-gap (med ytterst få tillgängliga uppdrag) innan jag kommer att kunna träda in i de två sista områdena utan att bli totalt slaktad. Så all variation på vägen dit uppskattas.

"Addressed various character or NPC animation issues."

Håller tummarna för att detta innefattar mun-animationerna som uteblir i tid och otid. Inte jättebra för inlevelsen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Blackwolfe:

Trevligt, raiderna var kul! Sieges var inte alls lika kul.

Håller med. Raider var lagom bitesized action medan sieges ofta kändes klumpiga och utdragna. Första var ball men började jag nästan springa igenom dem.


signatur
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Caesarsaurus:

Men kanske de kan på sikt försöka krypa ur Assassins Creed kostymen och låta dessa massiva openworld få egna ipn, då hade kunnat ta ut svängarna ordentligt i story och inte behöva vara så låsta till den här lite trötta Creeden och anigmata imo

Ja, det borde ha gjorts för länge sedan. Men Ubisoft vet ju att AC är ett varumärke som säljer, även om det betyder allt mindre i själva spelet. Jag bryr mig verkligen inte ett dugg om Animus.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Karmak:

Xp boost här ser jag som valfritt eftersom spelet organiskt ger dig tillräckligt med exp genom storyn. Det är aldrig någon tal om grinding.

Andra spel där de designar spelet så man nästan måste köpa xp boost är helt annan grej.

Folk måste kunnna se skillnad på det men de bara ah de säljer detta och detta och då är det automatiskt fel. När det i själva verket beror på hur spelet är designat.

Xakt och tycker Ubisoft och övriga ska sluta få så mycket kritik för detta,då tycker ja de e värre med för dyra dlcs ala +200:- som såklart bara finns digitalt där priserna kan stanna kvar på hög nivå längre. Allt hänger ju mycket på vad man får för pengarna och undrar varför folk inte kan se värdet i saker och använda åtminstone en smula förnuft (Scalpers hade ju haft de lite tuffare?)Överlag gör Ubisoft detta iaf mycket mindre påträngande samt inte något gamebreaking om man jämför med Activision/EA (dock har EA skärpt sig lite) senaste hanteringen av CoD är tveksam dock av Acti minst sagt.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, det borde ha gjorts för länge sedan. Men Ubisoft vet ju att AC är ett varumärke som säljer, även om det betyder allt mindre i själva spelet. Jag bryr mig verkligen inte ett dugg om Animus.

Animus heter de ja 👍

1
Skriv svar