Rockstar kommer inte att överge singleplayer

Medlem
Skrivet av General White:

Märklig & felaktig definition av PTW. Om du i spelet kan skaffa något genom att bara spela, men det tar 10,000 timmar - samtidigt som någon slänger in ett par hundralappar och får det direkt - är alltså inte PTW enligt dig? Precis så är situationen i GTA V.

Nej det är ju inte det du betalar för att slippa progressa du betalar inte för att vinna .. finns skit mycket spel där vissa vapen/klasser ligger bakom en bettalningsväg där du inte kan få tag på dom så länge du inte pumpar in pengar i spelet det är pay to win.. men du kanske inte spelar tillräckligt med spel för att förstå vad pay to win faktiskt innebär..

Avstängd
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Nej det är ju inte det du betalar för att slippa progressa du betalar inte för att vinna .. finns skit mycket spel där vissa vapen/klasser ligger bakom en bettalningsväg där du inte kan få tag på dom så länge du inte pumpar in pengar i spelet det är pay to win.. men du kanske inte spelar tillräckligt med spel för att förstå vad pay to win faktiskt innebär..

Du har verkligen noll koll. Köpa till sig (minsta lilla) fördel = PTW. Spelar ingen roll om det är exklusivt eller ej. Hur kan man missförstå det, ligger liksom i namnet..

Medlem
Skrivet av General White:

Du har verkligen noll koll. Köpa till sig (minsta lilla) fördel = PTW. Spelar ingen roll om det är exklusivt eller ej. Hur kan man missförstå det, ligger liksom i namnet..

Men hur kan det va pay yo win när jag kan få tag på allt du kan även fall jag inte spendera pengar ?? Det är ju din syn på pay to win some är sne driven men men, tyck du som du vill så tycker jag som jag vill för det är uppenbart att vi ser på detta väldigt olika!

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Men hur kan det va pay yo win när jag kan få tag på allt du kan även fall jag inte spendera pengar ?? Det är ju din syn på pay to win some är sne driven men men, tyck du som du vill så tycker jag som jag vill för det är uppenbart att vi ser på detta väldigt olika!

pay to win innebär att du kan köpa saker som ger dig fördelar / genvägar när du spelar mot andra, oavsett om du även kan grinda till dig dem eller inte. Tex om jag hoppa in och börja lirade wow classic nu och kunde köpa till mig full naxx gear så hade det varit p2w, även om folk kan spela till sig det också.

Medlem
Skrivet av abso:

pay to win innebär att du kan köpa saker som ger dig fördelar / genvägar när du spelar mot andra, oavsett om du även kan grinda till dig dem eller inte. Tex om jag hoppa in och börja lirade wow classic nu och kunde köpa till mig full naxx gear så hade det varit p2w, även om folk kan spela till sig det också.

Om du hade kunnat köpa full max Gear så betalar du för att hoppa över progression du har inget övertag över nån annan som inte har betalat hence pay to progress. Hade du där emot kunnat köpa ett set som enbart finns bakom en betal väg som dessutom hade varit mycket bättre än nåt annat så hade du ju betalat för att vinna hence pay to win

Om du bara googlar på det lite snabbt så får man ju upp detta
""Pay to Win". PTW is used in gaming with the meaning "Pay to Win" to refer to games that allow players to purchase items or abilities (e.g., more powerful weapons, additional health points) that give them an advantage in the game, either over other players or NPCs (Non-Player Characters).

Men det är ju uppenbart att folk ser olika på det här så säger det igen finns ingen mening att diskutera det då du aldrig kommer få mig att se på det anurlunda

12
Skriv svar