Xbox Game Pass - Februari Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Februari Part 2

Då var det dags för andra halvan av februari månads speltillskott till Xbox Game Pass! Vi får bland annat sätta tänderna i rymdsimulation med Elite Dangerous, RPG-mys med Pillars of Eternity II: Deadfire och racing med DiRT 5. Xbox-releasedags rakt in på XGP blir det också för försenade Killer Queen Black.

Code Vein som redan finns på konsolpasset hittar även in på PC den här månaden och Monster Hunter World dyker upp på molnet. Ett gäng spel till får dessutom tillgång till touch-kontroller för mobilt spelande via molnet:

I övrigt råder det som vanligt lite förvirring kring vad Xbox ska kalla sin streamintjänst via molnet... När plattformar redovisas för spelen hänvisar man den här gången rätt och slätt till "cloud" där man tidigare använt "Android". Anar att det hänger ihop med den mycket nära förestående releasen av streaming på iOS och PC som det ryktas om.

Februaris första speltillskott hittar ni i min tråd här.

Nya titlar:

Pillars of Eternity II: Deadfire - Ultimate Edition (18 feb, konsol+cloud)

Code Vein (18 feb, PC)

Wreckfest (18 feb, konsol+PC+cloud)

Killer Queen Black (23 feb, konsol+cloud)

DiRT 5 (25 feb, konsol+PC+cloud)

Elite Dangerous (25 feb, konsol)

Superhot: Mind Control Delete (25 feb, PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 24 feb: DiRT 4. Den 28 feb: Momodora, Mother Russia Bleeds, Oxenfree, The Jackbox Party Pack 4, Vambrace: Cold Soul.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #nyhetstips


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hah, lämpligt med Ultimate Edition av PoE 2. Betar av just PoE 2 i backloggen just nu, men har inga DLC:s. Läge att bocka av dessa också då.

Medlem

Oj oj, disken på min series X kommer nog bli full nu

Medlem

Ditt 5 OCH Wreckfest? Herrejösses vad taggad jag är

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Ditt 5 OCH Wreckfest? Herrejösses vad taggad jag är

Vilken jäkla månad!


signatur

Jump in.

Medlem

Dirt 5 blir grymt. Satt får några dagar sedan o räknade igenom alla spel jag var intresserad av att spela på Game Pass, kom upp till 17st.

Allt det för 10kr i 3månader:D

Medlem

I morgon kör vi grabbar. Ska bli kul att ratta lite bilspel, det var länge sedan jag gjorde det sist!

Medlem

Är det fler än jag som inte kan köra Wreckfest på Series X?
Bilden blir helt galen, har testat installera om det 2 gånger utan förbättring

1
Skriv svar