Starbreeze "hungrar efter revansch", på jakt efter Payday 3-utgivare

Robot
Starbreeze "hungrar efter revansch", på jakt efter Payday 3-utgivare

"Mycket starkare" men behöver Payday 3-utgivare.

#starbreeze


Gnällkuk

Hello Embracer, do your thing.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Hello Embracer, do your thing.

Det är det jag hoppas på. Sen någon månad tillbaka så köper jag lite Starbreeze varje månad med en förhoppning om att Payday 3 blir en succè eller att de blir uppköpta.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hello Embracer, do your thing.

Vore kul, dom eller Paradox Interactive som skulle kunna bredda sin Publisherstatus till mer än bara strategispel. Paradox brukar låta utvecklarna göra sin grej och ger dom riktigt mycket stöd.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det är det jag hoppas på. Sen någon månad tillbaka så köper jag lite Starbreeze varje månad med en förhoppning om att Payday 3 blir en succè eller att de blir uppköpta.

Ganska hög risk på den alltså. Bolaget har inte likviditet för ens ett år framåt, förklarligen svårt att hitta kreditgivare och pd3 ligger ett par hundra miljoner kronor bort. Klart man hoppas, men det låter inte som en spikrak succé.

Skribent
Skrivet av maq777:

Ganska hög risk på den alltså. Bolaget har inte likviditet för ens ett år framåt, förklarligen svårt att hitta kreditgivare och pd3 ligger ett par hundra miljoner kronor bort. Klart man hoppas, men det låter inte som en spikrak succé.

Japp. Fullt medveten. Som en lottobiljett typ

Det ska mycket till om det ska gå hem och investerar såklart inte pengar jag inte har råd att förlora.

Medlem

Förstår inte hur de fortfarande kan leta efter en utgivare? Digital Bros (505 Games) är väl storägare av företaget? De gav ju ut Payday 2.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Förstår inte hur de fortfarande kan leta efter en utgivare? Digital Bros (505 Games) är väl storägare av företaget? De gav ju ut Payday 2.

Swedbank Robur 14,80 12,90%
Digital Bros S.p.A 11,30 26,30%
Första AP-Fonden 10,20 9,50%
Försäkringsaktiebolage... 8,10 4,50%
Fjärde AP-fonden 3,10 9,50
Nordnet Pensionsförsäk... 1,80 1,20%
Wilhelm, Risberg 1,80 0,60%
Swedfact Holding AB 0,70 2,30%
Aktieinvest FK AB/Emit... 0,60 2,00%
Michael Hjorth 0,40 1,30%

Medlem

"Aldrig varit starkare" och i nästa mening "Sker inte det snart ser det mörkt ut".

Snacka om Cognitive Dissonance! 😁👌

SB har ju varit utgivare åt andra utvecklare tidigare. Tror snarare de numera letar efter Sugar Daddy/Daddies än utgivare. 🙂

PS Man vet att det är prekärt läge då man minns Bosse tiden med nostalgi.

PS2 Kanske Bosse har lust att komma tillbaka? I så fall, denna gång, för guds skull, RÖR inte VR! 🤪

Medlem
Skrivet av Maysay:

Förstår inte hur de fortfarande kan leta efter en utgivare? Digital Bros (505 Games) är väl storägare av företaget? De gav ju ut Payday 2.

Tror inte SB är ute efter någon att ge ut spelet, utan snarare någon att finansiera det. Helst både och.

Medlem
Skrivet av k0ma:

Swedbank Robur 14,80 12,90%
Digital Bros S.p.A 11,30 26,30%
Första AP-Fonden 10,20 9,50%
Försäkringsaktiebolage... 8,10 4,50%
Fjärde AP-fonden 3,10 9,50
Nordnet Pensionsförsäk... 1,80 1,20%
Wilhelm, Risberg 1,80 0,60%
Swedfact Holding AB 0,70 2,30%
Aktieinvest FK AB/Emit... 0,60 2,00%
Michael Hjorth 0,40 1,30%

Jag förstår inte vad du vill säga? Men som man ser där så är de en storägare.

Skrivet av Mox+:

Tror inte SB är ute efter någon att ge ut spelet, utan snarare någon att finansiera det. Helst både och.

och detta är en risk som inte en av dessa största ägare är villig att ta? Låter ju tryggt.

eld
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag förstår inte vad du vill säga? Men som man ser där så är de en storägare.

och detta är en risk som inte en av dessa största ägare är villig att ta? Låter ju tryggt.

Det är lite som GME, någonstans så lär man sig att inte slänga mer pengar på det.

Medlem

Tencent borde ju vara sugna 😀

Medlem

Tencent har redan varit där för ett tag sedan... viskade någon.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ge mej payday 3 😀

Medlem
Skrivet av Maysay:

och detta är en risk som inte en av dessa största ägare är villig att ta? Låter ju tryggt.

Det faktum att de är ägare innebär inte så mycket då det inte lär finnas andra köpare till SB i detta läge. Och det är fullt rimligt för ägarna att inte vilja riskera mer pengar i SB. Ifall PD3 floppar är bolaget kört, och då lär de inte få tillbaka sina investerade pengar. Det handlar om riskanalys.

Medlem

I like the stonk, men känns som den är väldigt överprisad?

//LD

Skribent
Skrivet av maq777:

Ganska hög risk på den alltså. Bolaget har inte likviditet för ens ett år framåt, förklarligen svårt att hitta kreditgivare och pd3 ligger ett par hundra miljoner kronor bort. Klart man hoppas, men det låter inte som en spikrak succé.

Det gick bra för lottsedeln idag!
20 % på A-aktien och 25 % på B-aktien.

Står inget särskilt på Avanza som kan ha triggat den uppgången men läste att det florerar obeskräftade uppgifter att utgivare ska vara klar för Payday 3.
https://segmentnext.com/2021/02/22/payday-3-published-microso...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det gick bra för lottsedeln idag!
20 % på A-aktien och 25 % på B-aktien.

Står inget särskilt på Avanza som kan ha triggat den uppgången men läste att det florerar obeskräftade uppgifter att utgivare ska vara klar för Payday 3.
https://segmentnext.com/2021/02/22/payday-3-published-microso...

Gött!!! Säljdags eller ska du hänga kvar ända till lansering av PD3?

Skribent
Skrivet av maq777:

Gött!!! Säljdags eller ska du hänga kvar ända till lansering av PD3?

Jag ligger lång. Fast det är såklart lättare att ligga lång när man ligger bra plus än när det går knackigt

Vi får se vad jag säger om den droppar 30-40 % under nästa vecka.

1
Skriv svar