Amazons MMORPG New World försenat - för tredje gången

Robot
Amazons MMORPG New World försenat - för tredje gången

Mer innehåll tar tid att göra.

#new-world, #releaselistan


Medlem

Tyckte preview-testet av detta var rätt kul, verkar dock som de gör massa förändringar på kort tid, alltså då bra förändringar enligt dem i closed beta testerna.

Från en kommentar av /u/FUCKDRM på reddit:
"This is actually great news. The closed test in it's current form is damn near unrecognizable compared to what people played last year. 4-5 new weapon types, overhauled existing combat, crafting and territory war mechanics and added some new PvE stuff.

If this is what they can manage in a couple months, shelving it for a couple more is good news. I think a lot of people are going to be pleasantly surprised when they play this again."

Så ser fram emot det ändå, hade kul i testet jag körde, och gillade craftingen, ska bli kul att se vad som blir av detta, om än det bara blir något spel man sänker ett tiotal timmar i.

Medlem

Kanske blir nåt för hösten, aldrig fel med ett nytt MMORPG höst/vinter. Dock inte helt övertygad efter det jag testade sist av det men vem vet, kanske blir bra till slut också.

Medlem

Jag ser fram emot denna. Spelade stresstestet och gillade den skarpt. Att de skjuter fram den är helt ok för min del (fick också det mailet igår).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra att det lyssnar och såg att oj vi kanske ska göra mer PVE content. Antagligen det som dröjer på releasen att försöka få en balans på pvp och pve. Om spelet skulle vara pure pvp så är jag inte intresserad men pve element så väckte det min intresse. Hoppas det lägger in mer pve conent... Detta är min åsikt.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Aldrig fel med MMO-utvecklare som lyssnar på feedback, och spelet ser inte dåligt ut heller. Jag får nog ge New World en chans, då min femtonåriga WoW-saga troligtvis slutade för gott ifjol.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Älskade previewn förra året!

Bara att förbättra och förfina det så kommer jag spela som fan

Det som jag hoppas på mest är att kunna bara ha distansvapen och inte behöva ha meele. Var rätt omöjligt i previewn

Medlem

Låter som ett sunt val från utvecklarens sida, det är dags att vi får ett nytt MMO som kan hålla ens uppmärksamhet under en tid!

Medlem

Skall absolut testa när det släpps

Medlem
Skrivet av Blessus:

Bra att det lyssnar och såg att oj vi kanske ska göra mer PVE content. Antagligen det som dröjer på releasen att försöka få en balans på pvp och pve. Om spelet skulle vara pure pvp så är jag inte intresserad men pve element så väckte det min intresse. Hoppas det lägger in mer pve conent... Detta är min åsikt.

Håller med. Mer pve content! 💪


signatur

🐖💨💩

Medlem

Dom måste få creed för att faktiskt lyssna på spelarna och flytta fram spelet. Hur många "alpha" demos har man inte spelet och fått svaret "vi kommer hinna fixa allt" sen så är det inget som har fixats.

Medlem

Hellre sent än skit. Tycker vi fått tillräckligt med många titlar som inte levt upp till sin potential pga tidsbrist.

Medlem

Detta är utan tvekan ett av dom spel jag ser mest fram emot. Att det är framskjutet upplever jag ändå som något positivt. Jag väntar heller lite extra på något bra än får något hastigt släpp bara för att hålla en deadline.
"Den som väntar på något gott...."

Medlem

Vad är egentligen annorlunda än andra MMOs?
Det är alltid min första fråga jag ställer mig när jag läser att det kommer ett nytt mmo.

Och ni som har svaren får gärna dela med er!


signatur

Niet.

Medlem

Enligt mig så tillför inte New World något nytt, men dom kombinerar det på ett bra sätt. Ett väl utvecklat craftingsystem som verkligen man kan ha nytta av. Ett intressant housing system. Ett combatsystem som för mig känns intressant utan att vara överdrivet komplicerat, men ändå en kombination av target och telegraf.
En grafik som känns tilltalande. En spännande värld, och det som kanske är viktigast för mig är att det inte är något påtvingat PvP. Jag har inget emot PvP i sig, men jag vill inte tvingas in i det när jag håller på med annat. Så där passar New World bra in för mig, medans annars så lovande Ashes of Creation försvinner.

Kommer dock New World vara det bästa MMO som gjorts? Nej, troligen inte, men för mig känns det intressant med något nytt som passar in på mina önskemål. Oddsen att jag fortfarande spelar det sex månader efter release känns inte överväldigande, men ger det mig ett par månaders underhållning så känner jag att jag fått valuta för mina pengar.

Vill också påpeka att jag inte gillar allt med New World, men fördelarna just nu överväger nackdelarna med en god marginal.

1
Skriv svar