Microsoft släpper trådlöst Xbox-headset

Medlem
Medlem
Skrivet av NuZ:

*host* *host* testar gärna *host*

313g är inte mycket och att det stödjer DTS:X och Atmos är ju väldigt intressant. Man får 2 licenser i ett och man får välja vad man tycker är trevligast och får de bästa av samtliga filmer på t.ex Netflix. Väldigt intressant approach av MS/Xbox

Är ju kasst att titta på netflix via xbox tyvärr..

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hackers:

Är ju kasst att titta på netflix via xbox tyvärr..

4K (upp till 8K på Series X), HDR och både Atmos och DTS stöd så förstår ej hur du menar Bättre och smidigare än min android TV app iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

4K (upp till 8K på Series X), HDR och både Atmos och DTS stöd så förstår ej hur du menar Bättre och smidigare än min android TV app iaf

Färgerna är sämre och bilden är något mörkare så jag tycker personligen att app på tvn fungerar bättre. Sedan är det nått konstigt med hdr dessutom.
Jag har Series X och en Samsung q90t.

Hade man kunnat använda hörlurarna direkt på tvn så hade det varit riktigt bra.

C64
Medlem

hur ser fula headset ut då

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hackers:

Färgerna är sämre och bilden är något mörkare så jag tycker personligen att app på tvn fungerar bättre. Sedan är det nått konstigt med hdr dessutom.
Jag har Series X och en Samsung q90t.

Hade man kunnat använda hörlurarna direkt på tvn så hade det varit riktigt bra.

Hmm konstigt, inget jag märkt av. Tillåtit 4:4:4 för färgerna t.ex och gjort HDR inställningarna (appen finns som förinstallerad)?

Aldrig hört någon klaga på Xbox appen för Netflix faktiskt men ja, det är bra smidigt att styra direkt med tv-dosan också och går väl snabbare Brukar själv köra så när jag är gör lat att starta konsolen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av jbx:

Hur är dessa? Gått och funderat på dessa men nu kanske jag väntar..

Jorå dem är helt ok, men jag hade nog väntat på dessa istället så du får bluetooth också + infällbar mic, det är det inte på Kaira om du inte tar PRO varianten då men då är du nästan uppe i 2000:-

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, kanske det. Det är rätt klurigt med ljud eftersom det är så jäkla mycket tycke och smak, det blir nästan bäst med jämförande tester då. Men vi får se vad vi kan göra. Vi har ju inte fått några PS5-lurar för test än heller, kanske går att göra nåt där.

7P körde väl Shadee tror jag och är ett PS headset. Någon gång i år hoppas jag att jag har en PS5a också så man kan jämföra själv saker hemma. Men ja, enklare för er kanske att jämföra i riktig testmiljö samt nördarna på SweC dörr i dörr

Ska bli intressant detta och qtt det kostar 1099kr är ju rätt överkomligt om ljudet är bra. Micen verkar ju vara riktigt bra tom.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Hackers:

Färgerna är sämre och bilden är något mörkare så jag tycker personligen att app på tvn fungerar bättre. Sedan är det nått konstigt med hdr dessutom.
Jag har Series X och en Samsung q90t.

Hade man kunnat använda hörlurarna direkt på tvn så hade det varit riktigt bra.

Kanske för att du har olika bildinställningar...

Medlem
Skrivet av roftg:

Kanske för att du har olika bildinställningar...

Hm ja det är ju i spel läget på tvn jag kör series x så det skiljer ju sig naturligtvis mot för inställningarna i exempel Film eller Filmmaker.. Men har sätt att andra klagar lite på det med på nätet om man googlar lite

Medlem

Om tvn har det vilket det borde ha sätt upp bildinställning för film och en för spel.

Annars blir det skillnad, då man vill ha helt andra inställningar när man spelar jämfört med när man kollar på film/tv


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Hackers:

Är ju kasst att titta på netflix via xbox tyvärr..

För mig är i alla fall Xbox Netflix app flera gånger bättre än den som finns i min tv (LG CX 77)

Medlem

Ingen som fått hem nya lurarna och kan uttala sig?

Medlem
Skrivet av saigon:

Ingen som fått hem nya lurarna och kan uttala sig?

Vet ej, men verkar få strålande recensioner med tanke på priset

https://www.videogameschronicle.com/news/xboxs-new-wireless-h...


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Någon som vet vart de går att få tag på? Missade förbeställningen och slut i MS-store

12
Skriv svar