Äntligen? Marvel's Avengers till PS5 och nya Xbox i mars, med Hawkeye-dlc

Robot
Äntligen? Marvel's Avengers till PS5 och nya Xbox i mars, med Hawkeye-dlc

Kostnadsfritt om du äger till PS4 eller XBO.

#marvels-avengers


Backloggens befriare

Äntligen?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Inaktiv

Tyckte spelet var roligt. Skitskoj combat och bra karaktärer. Drabbades inte särskilt mycket av buggar som andra.
Körde i 120h innan jag tröttnade och var sugen på mer content.

Så kom Kate Bishop med samma fiender, samma bossar, samma byggnader, samma korridorer. Körde igenom det på 2h.
Ok tänkte jag, det kanske mest är för att "bana väg" för Hawkeyes lite större DLC, då ska man ju vara i framtiden, så då måste det ju vara lite mer variation.
Så såg jag den här trailern. Allt är fortfarande samma. Samma fiender, bossar, byggnader. Fast nu är det skitigt, för det är efter apokalypsen. Maestro är bara Hulk med en annan frisyr. Old Man Hawkeye är bara långhårig Tony Stark ifrån kampanjen fast med grått hår. 90% av DLC't är bara re-used assets.

Vad fan är det som står på? Vad gör Crystal Dynamics på jobbet egentligen?
Det känns som Crystal Dynamics/Square Enix med Disney och Marvel i ryggen borde ha resurser att göra ett riktigt bra spel.
Men nej, istället lyser lathet och oengagemang igenom.

Största besvikelsen någonsin för mig.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Tyckte spelet var roligt. Skitskoj combat och bra karaktärer. Drabbades inte särskilt mycket av buggar som andra.
Körde i 120h innan jag tröttnade och var sugen på mer content.

Så kom Kate Bishop med samma fiender, samma bossar, samma byggnader, samma korridorer. Körde igenom det på 2h.
Ok tänkte jag, det kanske mest är för att "bana väg" för Hawkeyes lite större DLC, då ska man ju vara i framtiden, så då måste det ju vara lite mer variation.
Så såg jag den här trailern. Allt är fortfarande samma. Samma fiender, bossar, byggnader. Fast nu är det skitigt, för det är efter apokalypsen. Maestro är bara Hulk med en annan frisyr. Old Man Hawkeye är bara långhårig Tony Stark ifrån kampanjen fast med grått hår. 90% av DLC't är bara re-used assets.

Vad fan är det som står på? Vad gör Crystal Dynamics på jobbet egentligen?
Det känns som Crystal Dynamics/Square Enix med Disney och Marvel i ryggen borde ha resurser att göra ett riktigt bra spel.
Men nej, istället lyser lathet och oengagemang igenom.

Största besvikelsen någonsin för mig.

Är ändå glad för din skull, du fick ut över 120 timmars underhållning av din största besvikelse någonsin. Jag har själv sorgligt ofta pyntat 6-700:- för spel som jag tröttnat på inom fem timmar och därefter aldrig återupptagit.

Medlem

Känns inte som att det kommer göra någon skillnad alls. Dött spel. Next!

Medlem

Jag har fortfarande kul, kan bero på att jag spelar endast single player och därmed inte behöver rusa genom någon bana utan kan ta min tid att lulla runt. Spelar det sporadiskt och har fortfarande kul.


signatur

I drank what?

Medlem

Tror att jag skulle tycka att spelet är kul. Åtminstone så pass många timmar att det är värt det köp.

Men designen på karaktärerna.. herregud. Spyr lite i munnen. Mest generiska jag har sett tror jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Men designen på karaktärerna.. herregud. Spyr lite i munnen. Mest generiska jag har sett tror jag.

Är faktiskt inte så farligt. Tyckte samma sak när jag såg första trailern, men det ser bättre ut nu och är många bra röstskådisar som bringar karaktärerna till liv.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Är faktiskt inte så farligt. Tyckte samma sak när jag såg första trailern, men det ser bättre ut nu och är många bra röstskådisar som bringar karaktärerna till liv.

Kanske upplevs bättre när man väl spelar.

Inväntar version till PS5 för under 200, lär vara rejält utbyggt till dess.

Fråga: vad tycker du om gameplay?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Kanske upplevs bättre när man väl spelar.

Inväntar version till PS5 för under 200, lär vara rejält utbyggt till dess.

Fråga: vad tycker du om gameplay?

Ja, ge spelet lite tid. Själv tror jag att jag väntar på Wakanda/Black Panther DLC't innan jag rör spelet igen nu.

Striderna tycker jag är riktigt skoj. Det flyter på bra och man känner sig som en superhjälte när man spelar som typ Hulken och Thor och robotdelar och skräp flyger överallt. Bästa känslan är när man kör co-op med polarna och man lägger till lite taktik.
Exempelvis nån är Ironman och flyger runt och tar hand om turret/fiender på ledges, medan någon annan agerar tank på marken och tar alla vanliga mobs.

Det som gör spelet lidande (förutom buggarna vid launch, som verkar fixade nu) är att det finns så få olika fiender och bossar, och det är alltid samma jäkla korridorer man slåss i, man blir dum i huvudet av all repetition. Sen är lootsystemet jäkligt otydligt.
Att spelet räckte i 120h för mig är nog endast för att jag typ tvingade mig själv att totalmaxa Thor och Ironman.

Just nu känns det som att jag skjuter mig själv om jag får slåss mot en till Taskmaster.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Ja, ge spelet lite tid. Själv tror jag att jag väntar på Wakanda/Black Panther DLC't innan jag rör spelet igen nu.

Striderna tycker jag är riktigt skoj. Det flyter på bra och man känner sig som en superhjälte när man spelar som typ Hulken och Thor och robotdelar och skräp flyger överallt. Bästa känslan är när man kör co-op med polarna och man lägger till lite taktik.
Exempelvis nån är Ironman och flyger runt och tar hand om turret/fiender på ledges, medan någon annan agerar tank på marken och tar alla vanliga mobs.

Det som gör spelet lidande (förutom buggarna vid launch, som verkar fixade nu) är att det finns så få olika fiender och bossar, och det är alltid samma jäkla korridorer man slåss i, man blir dum i huvudet av all repetition. Sen är lootsystemet jäkligt otydligt.
Att spelet räckte i 120h för mig är nog endast för att jag typ tvingade mig själv att totalmaxa Thor och Ironman.

Just nu känns det som att jag skjuter mig själv om jag får slåss mot en till Taskmaster.

Håller med om de repetitiva korridorerna och fienderna. Men bortsett från det gillade jag det väldigt mycket. Tyckte storyn och skådespeleriet var bra. Men jag är extrem Marvel-fanboy.

1
Skriv svar