Zelda-seriens starke man ursäktar tystnaden kring Breath of the Wild-tvåan

Robot
Zelda-seriens starke man ursäktar tystnaden kring Breath of the Wild-tvåan

Har inte spelat Breath of the Wild. Är det ett svårt spel? Det enda Zelda spelet jag spelat klart är A Link to The past. Blir oftast galen på alla klurigheter och pussel som jag inte fattar.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Har inte spelat Breath of the Wild. Är det ett svårt spel? Det enda Zelda spelet jag spelat klart är A Link to The past. Blir oftast galen på alla klurigheter och pussel som jag inte fattar.

Alla Zelda spel har pussel och klurigheter.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Har inte spelat Breath of the Wild. Är det ett svårt spel? Det enda Zelda spelet jag spelat klart är A Link to The past. Blir oftast galen på alla klurigheter och pussel som jag inte fattar.

Jag höll på att bli helt loco på spelet. Har aldrig svurit så mycket som till detta spel. Vapnen gick sönder efter några slag vilket var extremt jäkla drygt. Jag hade velat kunna välja en svårighetsgrad även men det finns inget. Jag suger väl för mycket..

Inför uppföljaren skulle jag vilja ha mycket mer hållbara svärd och att kunna välja svårighetsgrad.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kan dom börja släppa skiten på PC någon gång

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag höll på att bli helt loco på spelet. Har aldrig svurit så mycket som till detta spel. Vapnen gick sönder efter några slag vilket var extremt jäkla drygt. Jag hade velat kunna välja en svårighetsgrad även men det finns inget. Jag suger väl för mycket..

Inför uppföljaren skulle jag vilja ha mycket mer hållbara svärd och att kunna välja svårighetsgrad.

Jo spelet kan bli svårare om du väljer master mode. Dock är det DLC.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Jag höll på att bli helt loco på spelet. Har aldrig svurit så mycket som till detta spel. Vapnen gick sönder efter några slag vilket var extremt jäkla drygt. Jag hade velat kunna välja en svårighetsgrad även men det finns inget. Jag suger väl för mycket..

Inför uppföljaren skulle jag vilja ha mycket mer hållbara svärd och att kunna välja svårighetsgrad.

Skaffa Master Sword så löser det en hel del av de problemen med vapnen. Det tar slut på energi då och då, men laddas rätt snabbt upp.


signatur

"Writer and Fighter"

Breath of the wild är ett helt fantastiskt spel! Att vapnen går sönder lätt tycker jag till stor del bara är en fördel då man hela tiden tvingas byta mellan olika typer av vapen. Jag brukar tendera att fastna vid en typ av vapen i spel och sedan inte ens ge mig på några andra typer.
Lagom kluriga pussel rakt igenom tycker jag! Mycket fysikbaserade pussel.

Skrivet av Espresso_Bengt:

Har inte spelat Breath of the Wild. Är det ett svårt spel? Det enda Zelda spelet jag spelat klart är A Link to The past. Blir oftast galen på alla klurigheter och pussel som jag inte fattar.

Jag har spelat till sluttexterna och är inget spelproffs. Tyckte inte det var jättesvårt. Om man fastnar på något pussel så går det ju alltid att googla fram hjälp om det är roligare att komma vidare än att lösa varenda klurig grej men de flesta klurigheterna var inte så svåra heller tycker jag. Ge det en chans!

Qus
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag höll på att bli helt loco på spelet. Har aldrig svurit så mycket som till detta spel. Vapnen gick sönder efter några slag vilket var extremt jäkla drygt. Jag hade velat kunna välja en svårighetsgrad även men det finns inget. Jag suger väl för mycket..

Inför uppföljaren skulle jag vilja ha mycket mer hållbara svärd och att kunna välja svårighetsgrad.

Håller med om vapnen i BOTW. Det är anledningen till att jag tycker det är det sämsta Zeldaspelet och jag inte pallade spela klart det.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jo spelet kan bli svårare om du väljer master mode. Dock är det DLC.

Hehe, då är jag dödsdömd från start..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Håller BOTW till utan tvekan det sämsta 3D Zelda. Vapen som gick sönder, en link som har kondis som en 80åring i kuvös, dåliga pussel, död värld och knappt någon story. Dessutom alldeles för lätt. Sen pricken över i, 900 menlösa frön bara inkastat i spelet för att öka hållbarheten. Fick tom fjädrarna i Assassins creed att verka välplanerade. Fast dom rippade ju av Creed så dom körde väl bara på. Hela spelet kändes framstressat. Det spelet är tyvärr en av de största besvikelser någonsin i min personliga tvspelshistoria.
Alla dom sakerna går däremot lätt att fixa till i en uppföljare. Fast eftersom det kammade hem full pott nästan överallt lär Nintendo inte göra några stora förändringar. Hoppas men inte så hårt.

Medlem

Botw är ju by far det bästa Zelda spelet ser bara massa noobs bland kommentarerna som gnäller om svåra pussle och vapen som går sönder för lätt xD

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Håller BOTW till utan tvekan det sämsta 3D Zelda. Vapen som gick sönder, en link som har kondis som en 80åring i kuvös, dåliga pussel, död värld och knappt någon story. Dessutom alldeles för lätt. Sen pricken över i, 900 menlösa frön bara inkastat i spelet för att öka hållbarheten. Fick tom fjädrarna i Assassins creed att verka välplanerade. Fast dom rippade ju av Creed så dom körde väl bara på. Hela spelet kändes framstressat. Det spelet är tyvärr en av de största besvikelser någonsin i min personliga tvspelshistoria.
Alla dom sakerna går däremot lätt att fixa till i en uppföljare. Fast eftersom det kammade hem full pott nästan överallt lär Nintendo inte göra några stora förändringar. Hoppas men inte så hårt.

Håller med fullständigt, har väldigt svårt att förstå alla hyllningar spelet får. Älskar Zelda och även om BOTW inte är direkt dåligt så är det oftast fruktansvärt tråkigt. Den öppna världen begränsas för mycket av Switchens tekniska brister, vilket gör att allt ser så dött ut. Storyn är väldigt tunn och avsaknaden av ordentliga dungeons gör att hela spelet oftast bara känns som en enda lång transportsträcka. Varje gång man har kul är det oftast bara för att man har haft extremt tråkigt en längre period. Det finns en del smarta pussel men de flesta är för enkla. Ogillar också att alla pusselrum ser exakt likadana ut, blir väldigt tröttsamt i längden med tanke på att det finns en miljon av dem. Har inga problem med att vapnen kan gå sönder, men all annan inventory management i spelet kan bara dra rakt åt helvete. Det är inte kul alls, man har ju femtioelva olika maträtter och utrustning som man hela tiden behöver pilla med.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Håller med fullständigt, har väldigt svårt att förstå alla hyllningar spelet får. Älskar Zelda och även om BOTW inte är direkt dåligt så är det oftast fruktansvärt tråkigt. Den öppna världen begränsas för mycket av Switchens tekniska brister, vilket gör att allt ser så dött ut. Storyn är väldigt tunn och avsaknaden av ordentliga dungeons gör att hela spelet oftast bara känns som en enda lång transportsträcka. Varje gång man har kul är det oftast bara för att man har haft extremt tråkigt en längre period. Det finns en del smarta pussel men de flesta är för enkla. Ogillar också att alla pusselrum ser exakt likadana ut, blir väldigt tröttsamt i längden med tanke på att det finns en miljon av dem. Har inga problem med att vapnen kan gå sönder, men all annan inventory management i spelet kan bara dra rakt åt helvete. Det är inte kul alls, man har ju femtioelva olika maträtter och utrustning som man hela tiden behöver pilla med.

Jag har nästan exakt motsatt upplevelse. För mig var den öppna världen fantastisk i BOTW, bättre än något annat Open World jag spelat. Jag har varit oerhört negativt inställd mot Open World i spel men BOTW övertygade mig om att det faktiskt går göra det bra. Världen tycket jag aldrig kändes död - snarare tvärt om. Jag var positivt överraskad över hur mycket liv det fanns i städerna och hur inlevelsefullt allt kändes. Särskilt regn-vädret fick mig att bli förälskad i atmosfären.

Var inte uttråkad i en minut under alla de timmar jag spelade. När jag blev klar med min Master Sword-run så startade jag med direkten en normal då jag älskade att bara befinna mig i världen. Sist jag kände den glädjen av att spela ett spel var när jag först upptäckte Dark Souls.

Röstskådespelet hade där emot kunnat vara en aning bättre, haha.

Skrivet av krs_kristoffer:

Jag har spelat till sluttexterna och är inget spelproffs. Tyckte inte det var jättesvårt. Om man fastnar på något pussel så går det ju alltid att googla fram hjälp om det är roligare att komma vidare än att lösa varenda klurig grej men de flesta klurigheterna var inte så svåra heller tycker jag. Ge det en chans!

Eftersom vapnen verkar gå sönder, är det svårt att hitta tillräckligt mycket vapen? Samma med att stamina minskar fort tydligen, måste man leta mat hela tiden också?

Skrivet av Espresso_Bengt:

Eftersom vapnen verkar gå sönder, är det svårt att hitta tillräckligt mycket vapen? Samma med att stamina minskar fort tydligen, måste man leta mat hela tiden också?

Väldigt många fiender du besegrar lämnar efter sig ett vapen så att bli helt utan vapen är inte något att oroa sig för. Däremot får man ju hushålla lite med de bättre vapnena så att man inte plötsligt hamnar i en bossfight med något riktigt lamt vapen. För mig blev taktiken att aldrig använda mitt bästa vapen för att kunna ha det i reserv när det krisade. Detta innebar i princip alltid att jag använde det först när jag hade hittat ett ännu bättre vapen, d.v.s. det krisade aldrig.

Stamina minskar när du springer eller klättrar men går upp igen så fort du står still eller bara går. I början har man väldigt lite stamina men genom att klara shrines får du möjlighet att uppgradera den i flera steg.

Maten är mer för att återställa din hälsa om du blivit skadad eller skapa olika hjälpande egenskaper som stealth och liknande. Du kommer springa förbi mycket svampar och blommor när du utforskar. Komplettera det med att jaga lite ibland så har du lätt all mat du behöver.

Inaktiv
Skrivet av Zulthar:

Håller med fullständigt, har väldigt svårt att förstå alla hyllningar spelet får. Älskar Zelda och även om BOTW inte är direkt dåligt så är det oftast fruktansvärt tråkigt. Den öppna världen begränsas för mycket av Switchens tekniska brister, vilket gör att allt ser så dött ut. Storyn är väldigt tunn och avsaknaden av ordentliga dungeons gör att hela spelet oftast bara känns som en enda lång transportsträcka. Varje gång man har kul är det oftast bara för att man har haft extremt tråkigt en längre period. Det finns en del smarta pussel men de flesta är för enkla. Ogillar också att alla pusselrum ser exakt likadana ut, blir väldigt tröttsamt i längden med tanke på att det finns en miljon av dem. Har inga problem med att vapnen kan gå sönder, men all annan inventory management i spelet kan bara dra rakt åt helvete. Det är inte kul alls, man har ju femtioelva olika maträtter och utrustning som man hela tiden behöver pilla med.

Jo, håller med. Pusselrummen var alldeles för lika när man hade kört några st. Körde dom tills jag blev less och det var bara same same efter ett tag. Matlagningen var tråkig och oinspererad. Höll mig borta från den så gott det bara gick. Ville inte hålls på med matgrejem och leta kläder så sprang ingenom hela vinterstället bara ätandes chillis med för att slippa leta efter vinterkläder, funkade fint. Hade ju dessutom ganska mycket popups på sina ställen, inte riktigt optimerat för switchen. Lite svårt för hyllningarna, känns som om det spelas med blinda ögon av många.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Jo, håller med. Pusselrummen var alldeles för lika när man hade kört några st. Körde dom tills jag blev less och det var bara same same efter ett tag. Matlagningen var tråkig och oinspererad. Höll mig borta från den så gott det bara gick. Ville inte hålls på med matgrejem och leta kläder så sprang ingenom hela vinterstället bara ätandes chillis med för att slippa leta efter vinterkläder, funkade fint. Hade ju dessutom ganska mycket popups på sina ställen, inte riktigt optimerat för switchen. Lite svårt för hyllningarna, känns som om det spelas med blinda ögon av många.

Gjorde samma med chilin i snön, det är en av storheterna med spelet enligt mig, att man kan improvisera rätt mycket. Sällan sätts det hårda regler för hur saker ska göras.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det är 23 år sedan OOT släpptes. 21 år sedan Majoras mask.
Har en känsla av att dessa kan komma i en remastered version detta år. Då jävlar.

Skrivet av CARTMAN:

Jag höll på att bli helt loco på spelet. Har aldrig svurit så mycket som till detta spel. Vapnen gick sönder efter några slag vilket var extremt jäkla drygt. Jag hade velat kunna välja en svårighetsgrad även men det finns inget. Jag suger väl för mycket..

Inför uppföljaren skulle jag vilja ha mycket mer hållbara svärd och att kunna välja svårighetsgrad.

Samma här. Hoppas att dom tar bort det i tvåan , sänkte mitt betyg för spelet rätt mycket. Och mindre men mer unika dungeons igen tack.

Skrivet av krs_kristoffer:

Väldigt många fiender du besegrar lämnar efter sig ett vapen så att bli helt utan vapen är inte något att oroa sig för. Däremot får man ju hushålla lite med de bättre vapnena så att man inte plötsligt hamnar i en bossfight med något riktigt lamt vapen. För mig blev taktiken att aldrig använda mitt bästa vapen för att kunna ha det i reserv när det krisade. Detta innebar i princip alltid att jag använde det först när jag hade hittat ett ännu bättre vapen, d.v.s. det krisade aldrig.

Stamina minskar när du springer eller klättrar men går upp igen så fort du står still eller bara går. I början har man väldigt lite stamina men genom att klara shrines får du möjlighet att uppgradera den i flera steg.

Maten är mer för att återställa din hälsa om du blivit skadad eller skapa olika hjälpande egenskaper som stealth och liknande. Du kommer springa förbi mycket svampar och blommor när du utforskar. Komplettera det med att jaga lite ibland så har du lätt all mat du behöver.

Ok, det låter ju överkomligt! Hur är det med bossarna? Är de så där löjligt japanskt galet svåra ibland eller också överkomliga?

Skrivet av Espresso_Bengt:

Ok, det låter ju överkomligt! Hur är det med bossarna? Är de så där löjligt japanskt galet svåra ibland eller också överkomliga?

Tycker ingen var galet svår men i något fall tröttnade jag efter några försök och googlade fram bästa strategi och då var det lättare. Som i många andra spel så blir bossarna lättare om man har hunnit samla på sig lite bättre vapen och utrustning.

Jag brukar tröttna och lägga av när spel blir för svåra men det hände aldrig med detta.

Medlem

Skulle vilja se att de går tillbaka till klassiska dungeons i uppföljaren. Vore fantastiskt att kombinera den delen med Breath of the Wilds karta!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

1
Skriv svar