Svenska Valheim-gänget inspireras mer av Zelda och Skyrim än survival-spel

Robot
Svenska Valheim-gänget inspireras mer av Zelda och Skyrim än survival-spel

"Det verkar ha fungerat", säger Iron Gate. Vem säger emot?

#iron-gate, #valheim


Medlem

Av det lilla jag har provat hittills (7 tim.) så skulle jag säga att det är helt rätt inriktning! Jag tycker att survival aspekterna absolut kan komplettera upplevelsen på ett bra sätt men här gör dom rätt i att sträva mer efter ett mer klassiskt RPG/äventyrsspel. Har än så länge enbart kört solo men ser mest av allt fram emot att dra ut på äventyr med vänner. Survival spel finns det en hel del av men upplever att det inte finns överdrivet många konkurrenter till Valheim i dagsläget. Mer av detta Iron Gate!

Medlem

Har inte spelat, men det är helt rätt beslut anser jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

40 timmar spelat, tar det lugnt o ska knäppa boss #3 imorgon med gänget. Vi njuter o tar en "age" I taget. Nu har alla bra iron gear.

Medlem

Jag har inte spelat Valheim överhuvudtaget, så jag har verkligen ingen koll alls. Men är detta något mer än "flavour of the month" upplever ni? Det har varit så många spel som varit populära (framförallt på Twitch) som sedan försvunnit.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

För det första, vikingarnas storhetstid var inte år 1300, den brukar man säga tog slut på 1000-talet.

För det andra, det här verkar kul, men om man jämför sig med Zelda och Skyrim antar jag att det finns mycket story, men jag har inte sett något av det. Finns det?

Medlem

Kan förstå tanken, men ibland känner jag att det förstör upptäckar glädjen lite.

Medlem

Jag har 136 timmar i Valheim, mitt liv är Valheim!

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Jag har inte spelat Valheim överhuvudtaget, så jag har verkligen ingen koll alls. Men är detta något mer än "flavour of the month" upplever ni? Det har varit så många spel som varit populära (framförallt på Twitch) som sedan försvunnit.

Började lira samma dag mer eller mindre det släpptes, Vikingar och skepp? Kan inte gå fel tänkte jag, spelet är riktigt trevlig så länge man kan se charmen i grafiken som spelet har. Är väl som det som gjort att man inte kan sätta fingret på vad som gör det så bra, men antar det är just det att man måste döda vissa bossar för att komma vidare, du får inte allt gratis och måste jobba för att få bättre gear etc. Spelet har mycket känsla och saker man kan sikta på med vänner, vilket ger det en känsla av djup. För att vara EA (Early Access) är det nog det bästa EA jag lirat. Längtar till mer content redan fast jag inte dödat 4:e bossen än, snart dock, snart...!

Medlem

Ni som har spelat både och: hur är detta spelet som ett single player tycker ni? Eller är det rekommenderat att spela tillsammans med en vän?

Medlem

Hur enkelt är det att hitta grupper med fler folk när man vill göra co-op saker, hur går det till?

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Jag har inte spelat Valheim överhuvudtaget, så jag har verkligen ingen koll alls. Men är detta något mer än "flavour of the month" upplever ni? Det har varit så många spel som varit populära (framförallt på Twitch) som sedan försvunnit.

Det håller nog 2-300 timmar och jag tror väldigt många kommer komma tillbaka till updates.

Sen ska jag göra en hardcore single-player och en hardcore co-op, där tror jag spelet har oändlig potential likt Diablo. Längtar.

Har inte ens dödat boss #3, ska göra det idag efter 60 timmar spelat.

Otroligt för 150 kronor.

Skrivet av Luciphear:

Ni som har spelat både och: hur är detta spelet som ett single player tycker ni? Eller är det rekommenderat att spela tillsammans med en vän?

Rätt kul, roligare om man har iafl en till med sig. Testa hardmode för SP.

1
Skriv svar