Forumet korar FZ:s bästa kryddor!

Backloggens befriare
Forumet korar FZ:s bästa kryddor!

Nu kör vi. Det kommer att bli två omröstningar. En för kryddor och en för kryddblandningar.

Man får välja hur många man vill, och ja, när tiden är slut kan vi fortsätta att bråka om att spiskummin visst hör hemma i toppen.

Omröstningarna kommer att gå ut samtidigt som månaden februari blir till mars. 23:59 28/2!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

- Grillkrydda
- Oregano
- Kanel
- Pommeskrydda


signatur

Halo kompis!

Backloggens befriare
Skrivet av Bussovic:

- Grillkrydda
- Oregano
- Kanel
- Pommeskrydda

Detta är inte en nomineringstråd, den resan är över! Nu är det omröstningar som gäller!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Medlem
Skrivet av keffkebab:

Detta är inte en nomineringstråd, den resan är över! Nu är det omröstningar som gäller!

Det fanns ej någon omröstning när jag skrev!!


signatur

Halo kompis!

Backloggens befriare
Skrivet av Bussovic:

Det fanns ej någon omröstning när jag skrev!!

Jag vet, du var för snabb!


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Röstat! Viktig fråga detta.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jag vet, du var för snabb!

Nu låter du som min flickvän...


signatur

Halo kompis!

Medlem

Grovmalen svartpeppar på allt, förutom gröten, där får det bli kanel


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

är inte tellicherry bara svartpeppar från en speciell region? lite konstigt där.

#teamlök

Backloggens befriare
Skrivet av Bussovic:

Nu låter du som min flickvän...

Great minds think alike? :-U


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av superlim:

är inte tellicherry bara svartpeppar från en speciell region? lite konstigt där.

#teamlök

Det beror på, det är en klar smakskillnad på "vanlig svartpeppar" och tellicherry. Men ja, den hade kunnat klassas som svartpeppar.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Då går vi in på slutspurten för den här tråden!

@Carl Johansson-Sundelius !


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr

Det är ju lite som att välja "bästa spel", egentligen. Smått omöjligt. Citron får dock lov att gälla som etta för min del, så mycket som den tillför och så många användningsområden som den har. Nu var det förvisso specifikt citronjuice som alternativ (zesten då!!), men ändå.

Det är dock bara för att jag räknar bort svartpeppar. Det är en sådan självklar bordskrydda att den gott kan förbises, annars är det den överlägsna vinnaren hos alla med smaklökar. Sådeså. Nästan (nja) i nivå med salt som smakförstärkare.

Backloggens befriare
Skrivet av Sisyr:

Det är ju lite som att välja "bästa spel", egentligen. Smått omöjligt. Citron får dock lov att gälla som etta för min del, så mycket som den tillför och så många användningsområden som den har. Nu var det förvisso specifikt citronjuice som alternativ (zesten då!!), men ändå.

Det är dock bara för att jag räknar bort svartpeppar. Det är en sådan självklar bordskrydda att den gott kan förbises, annars är det den överlägsna vinnaren hos alla med smaklökar. Sådeså. Nästan (nja) i nivå med salt som smakförstärkare.

Ja, zesten ska man verkligen inte glömma, men då bara "citron" var nominerat, och det är en citrusfrukt, så valde jag att specificera som citronjuice, i och med att ingen föreslagit zest specifikt. Och med tanke på att typ 60% av alla nomineringar var "Peppar" så kände jag att jag inte orkade krångla till det mer än nödvändigt.


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av keffkebab:

Ja, zesten ska man verkligen inte glömma, men då bara "citron" var nominerat, och det är en citrusfrukt, så valde jag att specificera som citronjuice, i och med att ingen föreslagit zest specifikt. Och med tanke på att typ 60% av alla nomineringar var "Peppar" så kände jag att jag inte orkade krångla till det mer än nödvändigt.

Det var nog jag som nominerade "citron"! För mig är det en krydda, men det är en fråga om semantik och man måste dra gränsen någonstans, så jag köper att inte alla drar den på samma ställe som mig.

Backloggens befriare
Skrivet av Sisyr:

Det var nog jag som nominerade "citron"! För mig är det en krydda, men det är en fråga om semantik och man måste dra gränsen någonstans, så jag köper att inte alla drar den på samma ställe som mig.

Ja, men det var någon mer också, tror jag.
Citron är ju farligt nära att falla ner i facket smakförstärkare, faktiskt. Vad man kan göra med syran ihop med salt och socker.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Imorgon är sista chansen att få vara med och påverka!


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers

Puffade under de sista skälvande timmarna!


signatur
Medlem

Kryddor ska bedöva ordentligt så att maten bara smakar kryddan. Därför ska man välja det starkaste först. Sen spelar det ingen roll vad man äter.....

Inaktiv

Sriracha behöver en egen omröstning, det finns för många varianter.

Hcz
Medlem

Jag som trodde Bacon var den bästa kryddan ='(

Medlem

Ni glömde den absoluta viktigaste kryddan av alla, Salt

Man kan klara sig på allt annat, men inte salt

Medlem

Missade omröstningen. Personligen gillar jag dragon som jag kör ner i allt. Även vitlökspulver.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vill bara påpeka vilken superb nyhetsbild på framsidan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gillar svartpeppar i det mesta jag äter. Kardemumma eller lite nejlika i bryggkaffet är gott också.

1
Skriv svar