Diablo II-remaster i rykteskarusellen (igen!) inför helgens Blizzcon

Robot
Diablo II-remaster i rykteskarusellen (igen!) inför helgens Blizzcon
Medlem

Hoppas verkligen att ryktena stämmer. Har många härliga minnen från Diablo 2. 😊

Medlem

när kommer diablo immortals? ett mobilspel ska vi vänta 5 år till på eller

ndr
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

när kommer diablo immortals? ett mobilspel ska vi vänta 5 år till på eller

Dom har nog inte råd (pr mässigt) att göra några misstag som leder till ramaskri, t ex om spelet innehåller fullt med IAP etc som dom kanske hade tänkt från början.
Jag skulle inte bli förvånad om det visade sig att de tog beslutet att börja om på ruta ett igen efter att spelet annonserades...och därför drar det ut på tiden.

Medlem

Knäpp som man är så hoppas jag på en riktigt bra Diablo 2 remaster/remake..

.. till konsol.

Diablo 3 funkade skitbra.

Make it happen Blizzard!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk
Skrivet av Freakon:

Knäpp som man är så hoppas jag på en riktigt bra Diablo 2 remaster/remake..

.. till konsol.

Diablo 3 funkade skitbra.

Make it happen Blizzard!

How dare you?!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Hoppas verkligen att ryktena stämmer. Har många härliga minnen från Diablo 2. 😊

Samma här, kan starkt rekommendera att du kollar upp project Diablo 2(mod) säsong 2 börjar strax, och riktigt riktigt roligt återuppleva spelet igen, med en massa QOL inpeovments.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

How dare you?!

Flåt 😇


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ärligt är det någon där ute som efterfrågar detta? Egentligen? De enda de behöver göra är ett klassiskt Diablo och skala bort MMO delen så mycket de bara går. För mig var charmen med 1&2 att spela lokalt med en polare på PC och fan (pun intended) va roligt Diabl1 var på konsol. Det räckte gott å väl och hade räckt än idag men de kommer väl sabba skiten med detta ständigt uppkopplade Raid - upplägget å loota Gear tills hjärnan blöder av tristess.
Visst de spelade roll vilken uppsättning av armor/vapen man hade men tycker att de handlar mer om loot och mindre om att genomföra spelet nuförtiden och lägger väl till ytterligare skills/stones blabla tills allt e en enda röra.
Återuppfinn inte hjulet här de e så enkelt att de kommer misslyckas

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Knäpp som man är så hoppas jag på en riktigt bra Diablo 2 remaster/remake..

.. till konsol.

Diablo 3 funkade skitbra.

Make it happen Blizzard!

Skrivet av trickeh2k:

How dare you?!

Spelet var riktigt kul att spela med kontroll faktiskt! Tyckte Blizzard, eller om det var någon annan studio som hanterade portningen, gjorde ett mycket bra jobb


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet var riktigt kul att spela med kontroll faktiskt! Tyckte Blizzard, eller om det var någon annan studio som hanterade portningen, gjorde ett mycket bra jobb

Håller med. Blev förvånad över hur bra det faktiskt fungerade.

Och ju fler plattformar det kommer till, ju kuligare för oss!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Caesarsaurus:

Ärligt är det någon där ute som efterfrågar detta? Egentligen? De enda de behöver göra är ett klassiskt Diablo och skala bort MMO delen så mycket de bara går. För mig var charmen med 1&2 att spela lokalt med en polare på PC och fan (pun intended) va roligt Diabl1 var på konsol. Det räckte gott å väl och hade räckt än idag men de kommer väl sabba skiten med detta ständigt uppkopplade Raid - upplägget å loota Gear tills hjärnan blöder av tristess.
Visst de spelade roll vilken uppsättning av armor/vapen man hade men tycker att de handlar mer om loot och mindre om att genomföra spelet nuförtiden och lägger väl till ytterligare skills/stones blabla tills allt e en enda röra.
Återuppfinn inte hjulet här de e så enkelt att de kommer misslyckas

När jag spelade igenom tvåan första gången några år efter att det släpptes spelade jag på battle.net med några klasskompisar.
Redan då hade allt optimerats och gameplayet gick ut på springa igenom alla svårighetsgrader så snabbt som möjligt, sen köra baalruns om och om igen tills man får häftiga items, som man inte kunde använda till något eftersom man redan klarat alla svårighetsgrader, så man körde bara fler baalruns för att få ännu bättre items.
Ganska meningslös aktivitet. Föregångaren till att öppna massa lootboxes kanske.

Hade betydligt roligare med singleplayer i Diablo 1.

Medlem

Med tanke på hur de skötte Wc3 remaken hoppas jag inte på för mycket. Inte nog med att de inte infriade alla sina löften, de även uppdaterade wc3 och handikappade spelet med att ta bort fullt fungerande funktioner..
Blizzard är inte den drömstudio det en gång var.

Medlem

Jag vill verkligen inte ha en Diablo 2 remake eller remaster av dagens Blizzard, då de demonstrerat gång på gång att de som jobbar där nu inte förstår sig på vad som gjorde D2 så speciellt och bra. Atmosfären och grafiken lär bli helt förstörd misstänker jag.
Jag saknar gamla goda Blizzard North...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

när kommer diablo immortals? ett mobilspel ska vi vänta 5 år till på eller

Rykten gör gällande att det kommer ett lanseringsdatum på årets Blizzconline, men som vanligt med Blizzard så lär det bli försenat.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hoppas dom låter bli, folk har tydligen glömt vad som hände med Wc3 Refo...ruined! Nej Zombie Blizzard(Ja gamla goda Blizzard är döda) låt bli!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

när kommer diablo immortals? ett mobilspel ska vi vänta 5 år till på eller

Jag tror inte de vågar nämna detta spel igen om de inte har något annat Diablo-aktigt med ett releasedatum. Typ "....and while you wait for Diablo 4 you can play Immortal on your mobile, avaible to download NOW"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas verkligen inte att detta är allt?
Patetiskt isåfall. Det enda man har kunnat göra sedan coviden drog igång är fan att jobba(hemifrån), och de har ingenting att visa?

Förbannade remasters hela tiden. Var lite kreativa och försök hitta på nya ip'n. Fattar inte att hela fanbasen skriker efter TBC och D2. Låt oss utforska nya världar och karaktärer! Indie-spel FTW i det avseendet.

Medlem

Ser inte meningen ur Blizzards synvinkel att jobba på ett upphottat D2 när dom håller på med D4. Är ju att skjuta sig i foten då produkterna tävlar emot varandra

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Ser inte meningen ur Blizzards synvinkel att jobba på ett upphottat D2 när dom håller på med D4. Är ju att skjuta sig i foten då produkterna tävlar emot varandra

gör dom väl inte ? d4 kommer ju först om vadå ,2-3 år ??

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gör dom väl inte ? d4 kommer ju först om vadå ,2-3 år ??

Förvånar mig inte om D2remaken kommer om 2 år med om den nu är på gång

Medlem
Skrivet av Methea:

Hoppas verkligen inte att detta är allt?
Patetiskt isåfall. Det enda man har kunnat göra sedan coviden drog igång är fan att jobba(hemifrån), och de har ingenting att visa?

Förbannade remasters hela tiden. Var lite kreativa och försök hitta på nya ip'n. Fattar inte att hela fanbasen skriker efter TBC och D2. Låt oss utforska nya världar och karaktärer! Indie-spel FTW i det avseendet.

Tror att fanbasen skriker efter upphottat gammalt material just för att de har tappat tilliten till nya blizzard. De har ju inte gjort något vettigt nytt på väldigt länge.

Medlem

Så, ännu ett spel ska förstöras.

Avstängd

Välkomnar en remake på d2. Generellt emot remakes, men d2 är ett fantastiskt spel och så gammalt nu att det känns helt okej. Någonstans är väl 20 år en rimlig tidsram - yngre än så och ingen remake okej!

Skrivet av SWEBarb:

när kommer diablo immortals? ett mobilspel ska vi vänta 5 år till på eller

Förhoppningsvis aldrig.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Ser inte meningen ur Blizzards synvinkel att jobba på ett upphottat D2 när dom håller på med D4. Är ju att skjuta sig i foten då produkterna tävlar emot varandra

Tror de vill träna in några nya gens innan de släpper 4 samt försöka behålla den lilla kvarvarande skara som fortfarande tycker om 2an och få dem att köpa då jag misstänker att de kommer försöka göra detta så likt 4an de bara kan så inte spelare skräms bort av designval inför släppet om som sagt ca 2-3 år?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

När jag spelade igenom tvåan första gången några år efter att det släpptes spelade jag på battle.net med några klasskompisar.
Redan då hade allt optimerats och gameplayet gick ut på springa igenom alla svårighetsgrader så snabbt som möjligt, sen köra baalruns om och om igen tills man får häftiga items, som man inte kunde använda till något eftersom man redan klarat alla svårighetsgrader, så man körde bara fler baalruns för att få ännu bättre items.
Ganska meningslös aktivitet. Föregångaren till att öppna massa lootboxes kanske.

Hade betydligt roligare med singleplayer i Diablo 1.

Ja det är ju sant när man minns tillbaka så var det samma hack&slash genom alla svårighetsgraderna och en satans grind som mest slutade med byteshandel med polarna eller rena rushtävlingar om vem som samlade bäst gear, fiender blev till slut bara jobbiga och i vägen hahahaha
Och ja de roligaste jag haft med Diablo var just 2player på Playstation med Diablo 1.
Orkade knappt igenom en level i 3an då de bara kändes been there done that fast tror ju att de flesta som körde de kände likadant.
Därför tror ja inte de kommer lyckas med en 4a, denna spelserie är utdaterad både i gameplay och i själva upplägget... Path of Exile gör samma grej men är gratis, större, djupare och exakt lika meningslöst i längden...loot,loot,loot endgame? Loota tills hjärnan smälter då,kan inte förstå hur man orkar dessa stat-games faktiskt men det är väl en smaksak

1
Skriv svar