Snabbkollen - Skaffar du VR i år?

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Det är definitivt ingen smaksak eller objektiv åsikt. Har man kört VR på 90-talet och VR år 2021 så vet man att det är extrema skillnader. Att säga att ”det är lika dåligt nu som då” är bara en dum, obildad åsikt.

Jag menar med att döma ut VR överhuvudtaget.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kane:

Har testat alla VR sen jag stod där som liten parvel på Gröna Lund testade VR stationen... Suttit med 3D glasögon på biografer och sett TV-piraterna på TV...

Nej, inget är bra nog än för att vara det där VR som alla väntat på. Visst, fortsätt investera i occulusar och låtsas som att det är så jävla fett. Det är det inte. Det är fattigt och halvdant och för mycket som inte är top-notch än.

Det är en leksak som kostar för mycket utan att ge tillräckligt tillbaka. VR som det är idag når inte upp till mitt golv. Sorry.

Vad har 3d glasögon med detta att göra?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Rekommenderar starkt VR till alla som tvivlar. Det stämmer att utbudet på spel inte är helt fantastiskt, men det finns ändå många bra upplevelser. Jag är inte en sån som tror att VR kommer "ta över" spelbranschen, men för vissa genrer så som skjutspel och RPG ligger framtiden helt klart i VR. Inlevelsen i Half Life Alyx är långt över allt annat i spelvärlden och även den väldigt dåliga porten av Skyrim erbjuder mycket bättre inlevelse än det platta originalet.

Det stämmer också att utvecklingen i hårdvaran har gått mycket fort, men ni borde observera att det följer principer från PC sidan och inte generationstänket från konsolsidan. Även om gamla HTC Vive nu är hopplöst föråldrad så fungerar samtliga nya spel på det headsetet, så ni får den hårdvaran ni köper och behöver inte oroa er över att den blir utelåst från nya spel som en konsol. Det är som att köpa en skärm till sin PC, det kommer konstant bättre skärmar men nya spel fungerar fortfarande på skärmar från 80-talet.

Men om ni testade en CV1 Rift eller original Vive för några år sedan och blev besviken med upplösningen, rutnätet framför bilden och priset så borde ni testa igen. Nya headsets som kostar en tredjedel har mer än fyra gånger så hög upplösning, räknat med subpixlar, och bättre pixelstruktur.

Vill ni bara spela Half Life Alyx eller Beatsaber, men inte känner att det finns något annat så tror jag ni har missat mycket. Det finns mängder av flygspel, allt från väldigt realistiska till Star Wars. Det finns en hel del "konstnärliga" program för att rita och leka i 3d. Plattformsspel så som Moss eller Windlands 2, i tredjepersons- och förstapersons-vy respektive. Multiplayer skjutspel finns det mängder av i olika tappningar, från taktiska till Battle-royal. Pusselspel finns det en hel del av. Stora RPG är det en bristvara på men det har gjort mindre även om jag inte spelat dem och sen finns det de dåligt portade Skyrim och Fallout som ändå kan underhålla många hundra timmar. Det finns en hel del "spel" inriktade helt på interaktion och komedi, så som Accounting eller Job simulator.

Många av spelen är mindre upplevelser. Det finns givetvis de som köper en konsol och sen enbart spelar sina COD, Assassin's Creed, Witcher eller Far Cry och och inte tänker tanken på att överge AAA-zonen där varje spel ska vara 50+ timmar, ha lensflares och jobbiga cut screens. För dem så kanske inte VR är redo än, men för oss som ofta hittar våra favoritspel bland indiespelen och fördrar att spelet är en unik upplevelse framför att det är en iteration av en beprövad formel så finns det mängder av roliga VR-upplevelser. Om du vill spela uteslutande AAA-spel till VR så kommer det nog vara ganska fattigt i flera år till, men den framtiden kommer säkert komma till slut.

För tillfället kostar en ny Xbox series X 7400 och om du redan har en Xbox erbjuder det väldigt få nyheter hittills. Samtidigt kostar en Quest 2 3900 och erbjuder en uppsjö av nya upplevelser. De nya konsolerna är verkligen imponerande, men varför skaffa en nu innan det knappt hunnit komma några nya spel på dem och spela förra generationens spel istället för att testa VR?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du får komma förbi oss på kontoret när pandemin är över och jämföra lite. Vi har allt från första Rift-prototypen till Valve Index och Quest 2. Den utveckling som skett sen Rift DK1 för åtta år sen är inget annat än enorm, eller bara på de mindre än fem år sen första skarpa Riften och Viven tills i dag.

Sen har du givetvis all rätt att inte gilla VR, och du har bra poäng med att kvalitén ofta haltar. Och man är ju olika känslig för sånt. Men det har skett enorma framsteg på bara nåt år, t.ex. Quest 2 är oerhört lättanvänd och Half-Life: Alyx är ren kärlek.

Absolut att det har skett stora framsteg inom VR sen Rift DK1 men vi är fortfarande ganska långt ifrån vad man vill ha som upplevelse om man vill att detta ska vara mer än en nisch produkt. Jag har testat dom flesta headset på marknaden inklusive headset inte riktade mot konsumenter som exempelvis Varjo. Varjo är bildkvalitetsmässigt närmast vad man vill ha med saknar upplösningen för att upprätthålla kvaliten för hela synfältet och inte bara i fokusområdet.

Vad du vill ha för att inte få ont i ögonen och en klarhet så du kan läsa vanlig text på ett A4 papper är 60-70 pixlar per grader du kan se, och om du inte vill känna dig som du går runt med ett cyklop så behöver du 180 grader i synfält ungefär. Detta betyder vi behöver 2 paneler (ett för varje öga) med 12,000×12000 pixlar som kan ge oss åtminstone 90-120 fps. Det är ganska långt ifrån Valve index exempelvis som har 1440×1600 per öga.

Men bildkvaliten är bara en tidsfråga innan det löser sig. Svårare att lösa är typen av spel VR passar för. I min mening är spel där dina rörelser är 1x1 dom bästa. Men det begränsar extremt mycket vilka typer av spel som det passar för. Ett bilspel eller rymdspel i en cockpit funkar asbra. Men om vi vill spela ett fps så måste du antingen välja mellan 1x1 med teleportering, eller röra dig med kontroll vilket bryter upplevelsen och gör vissa åksjuka eller bara känns som att du spelar ett fps på konsol med headtracking vilket också suger. I en marknad där fps spel börjat vara väldigt snabba med mycket rörelser som i Apex eller Doom Eternal eller något äldre som Quake som jag gillar så passar inte VR in. Det är inte tillräckligt bra för dessa upplevelser.

Och fps är ändå i den kategorin VR borde fungera bäst, och ändå reduceras upplevelsen oftast ner till korridorsupplevelser. Vi har massa andra populära spel som LoL, Dota2, alla typer av digitala kortspel, mobilspel med mera där VR inte ökar din upplevelse något alls. Detta i kombination med att folk i familjer generellt sätt inte vill skärma av sig helt från sin omgivning, priset och bristen på bra spel gör att VR fortfarande är en nisch produkt och kommer vara åtminstone några år till tills man börjat lösa en del av dom här problemen.

Skrivet av MammaMuu:

Vad du vill ha för att inte få ont i ögonen och en klarhet så du kan läsa vanlig text på ett A4 papper är 60-70 pixlar per grader du kan se, och om du inte vill känna dig som du går runt med ett cyklop så behöver du 180 grader i synfält ungefär. Detta betyder vi behöver 2 paneler (ett för varje öga) med 12,000×12000 pixlar som kan ge oss åtminstone 90-120 fps. Det är ganska långt ifrån Valve index exempelvis som har 1440×1600 per öga.

Det du pratar om där är väl dock "perfektion"? När headsets väl når den upplösningen, synspannet och uppdateringsfrekvensen så är de ju nästan perfekta? Det är helt klart något jag vill se, men tänker du vänta med tekniken tills den är helt färdigutvecklad?
Hur kände du vid övergången till 3D? Var det inte värt att utforska innan vi kunde rendera det i fullHD?

Jag får inte "ont i ögonen" bara för att upplösningen är lite sämre, det beror på hur spelet är utformat. Om jag konstant behövde läsa småtext så hade det givetvis blivit ett problem, även på min Reverb (som har högst upplösning per grad av alla konsumentheadsets) men det hade även varit ett problem i ett spel på en vanlig skärm. Jag vill ha hög upplösning, men jag upplever inte att den nuvarande orsakar obehag i vanliga spel.

Medlem

Finns bara en vettig anledning att INTE köpa VR: kostnad i kombination med att man är bonde.

Har man väl spelar VR på allvar så inser man snabbt hur löjligt det blir med fattiga pankakespel.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Det du pratar om där är väl dock "perfektion"? När headsets väl når den upplösningen, synspannet och uppdateringsfrekvensen så är de ju nästan perfekta? Det är helt klart något jag vill se, men tänker du vänta med tekniken tills den är helt färdigutvecklad?
Hur kände du vid övergången till 3D? Var det inte värt att utforska innan vi kunde rendera det i fullHD?

Jag får inte "ont i ögonen" bara för att upplösningen är lite sämre, det beror på hur spelet är utformat. Om jag konstant behövde läsa småtext så hade det givetvis blivit ett problem, även på min Reverb (som har högst upplösning per grad av alla konsumentheadsets) men det hade även varit ett problem i ett spel på en vanlig skärm. Jag vill ha hög upplösning, men jag upplever inte att den nuvarande orsakar obehag i vanliga spel.

Ja vid den upplösningen så är vi väl närmast perfektion antar jag. Och vi kommer troligen ha en övergång där vi har högre pixeldensitet i mitten av synen och mindre på sidorna tillsammans med mindre fov innan vi når det. Men det resulterar lite i att man tittar runt som en uggla för man vill ha prefekt skärpa hela tiden. Men i lägre upplösning än det så kan jag tydligt se alla pixlarna i displayen och det gör min syn suddig och blir trött i ögonen inom en timme typ. Men olika personer är givetvis olika känsliga för det där, liksom det finns många med olika synfel som astigmatism och skelögdhet som också gör att VR inte är praktiskt användbart för dom.

Övergången till 3d så antar jag du menar typ nintendo 64 och ps1? Jag tycker den generationen av spel är näst intill värdelös för 3d nivån är för dålig jämfört med välgjorda sprites. Jag föredrog att spela 2d spel tills åtminstone ps2/gamecube generationen kom. Men vi har alla våra olika preferenser. Jag antar wow effekten av VR inte berör mig på samma sätt som många andra eftersom jag jobbat i den här branchen så länge. Det är på liknande sätt som jag har svårt att se tjusningen i spel med inbyggda map creators som tex little big planet. För dessa är ofta så begränsade så jag som jobbat med 3d i 15+ år hellre gör det i ett "riktigt" program där jag har all kontroll över det.

Skrivet av MammaMuu:

Övergången till 3d så antar jag du menar typ nintendo 64 och ps1? Jag tycker den generationen av spel är näst intill värdelös för 3d nivån är för dålig jämfört med välgjorda sprites. Jag föredrog att spela 2d spel tills åtminstone ps2/gamecube generationen kom.

Ja, ungefär så. Även om GameCube också är ganska tidigt in i 3D-eran. För min del hade jag saknat Ocarina Of Time, Donkey Kong och speciellt Super Mario 64 om jag hade avstått 3D bara för att grafiken inte var bra nog. Jag likställer inte nuvarande VR med Nintendo 64, det känns som om det kommit en bit längre än så, men jämförelsen är bra. Jag tror inte det tjänar till så mycket att vänta tills grafiken är perfekt när så mycket av spelmekaniken och den unika upplevelserna redan är möjliga. Visst att det är lite lägre upplösning, men i alla fall med Reverb så ser det bra ut när spelar. Det varierar givetvis, t.ex Skyrim ser inte vidare bra ut, men det gör det inte riktigt på skärmen heller medan Half Life Alyx eller The Longbow från The Lab ser välidgt bra ut. Jag tror de flesta kommer tycka att 3500x3500 per öga är en rimlig nivå ganska länge när vi väl når dit, men givetvis kommer utvecklingen fortsätta även efter det.

Medlem

Så mycker raseri för att man i en tråd om vr där frågan är om man "ska skaffa det i år" och inte är en fanboitråd för dem som måste bli strukna medhårs...

Några tycks inte förstå varför jag påtalat allt från pappkartong med kass mobil upp till de senaste releaserna med headsets. Helt enkelt för att man skulle förstå att bredden att bedöma VR finns. Inte ens VR-porren var speciellt imponerande. Ja, har testat det också! Har man sett och testat rubbet och ändå kommer fram till att det inte lever upp till vad det vill lova så.... Hypar man inte.

Det är okej att älska VR. Det är okej att tycka att det inte kostar mycket, att det är fritt från fel och brister. Som redan påtalat är bedömningen olika. En dels tak sprängs av hype medans mitt golv inte har uppnåtts. Det betyder inte att jag är kulturell finsmakare, det betyder bara att jag inte gillar VR för att det inte duger till mer än kortare "ja det var ju coolt" och andra är hysteriskt imponerade av det och får panik på forum när man inte blir struken medhårs.

Svaret på trådens ämne är således "nej". Förlåt om jag utvecklade resonemanget och inte strök medhårs. Nu ska "trollet" och han som "talar ur arslet" åka och jobba så resten av fanboiraserierna får läsas senare.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Så mycker raseri för att man i en tråd om vr där frågan är om man "ska skaffa det i år" och inte är en fanboitråd för dem som måste bli strukna medhårs...

Några tycks inte förstå varför jag påtalat allt från pappkartong med kass mobil upp till de senaste releaserna med headsets. Helt enkelt för att man skulle förstå att bredden att bedöma VR finns. Inte ens VR-porren var speciellt imponerande. Ja, har testat det också! Har man sett och testat rubbet och ändå kommer fram till att det inte lever upp till vad det vill lova så.... Hypar man inte.

Det är okej att älska VR. Det är okej att tycka att det inte kostar mycket, att det är fritt från fel och brister. Som redan påtalat är bedömningen olika. En dels tak sprängs av hype medans mitt golv inte har uppnåtts. Det betyder inte att jag är kulturell finsmakare, det betyder bara att jag inte gillar VR för att det inte duger till mer än kortare "ja det var ju coolt" och andra är hysteriskt imponerade av det och får panik på forum när man inte blir struken medhårs.

Svaret på trådens ämne är således "nej". Förlåt om jag utvecklade resonemanget och inte strök medhårs. Nu ska "trollet" och han som "talar ur arslet" åka och jobba så resten av fanboiraserierna får läsas senare.

Du blir ifrågasatt för att du skriver saker som att VR är lika dåligt nu som på 90-talet och drar in 3D-bio i argumentationen, du kan välja att tolka det som raseri men i praktiken är det bara att du blir ifrågasatt för att det du skriver inte stämmer oavsett vilken måttstock man har.

Medlem
Skrivet av Kane:

Svaret på trådens ämne är således "nej". Förlåt om jag utvecklade resonemanget och inte strök medhårs. Nu ska "trollet" och han som "talar ur arslet" åka och jobba så resten av fanboiraserierna får läsas senare.

Du slänger ur dig ord som "fanboi" bara för folk säger att du inte vet vad du talar om och uppenbart inte tillför något till diskussionen. Din åsikt är definitivt lika välkommen som någon annan, men problemet är att det du skriver saknar väldigt lite verklighetsförakring. Att du inte blir imponerad eller gillar VR är definitivt något du får tycka, här får absolut ingen annan påstå något annat - men resten av det du skriver stämmer ju faktiskt inte med hur det faktiskt är.

/Ankh "fainboy samt gamer sen mitten av 70talet"

Edit: Och det är därför folk (inklusive jag) reagerar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag längtar till butikerna får in köttig hårdvara så att jag kan spela PC-titlar med mitt Quest 2.. Idag är det knappt så att jag får sköna fps i huvudmenyn i Steam VR ens


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

FB & VR är en genrations grej.
60-70 talister älskar det och kommer fortsätta sponsra utvecklingen men piken är nog nådd.

Medlem
Skrivet av Ducci:

FB & VR är en genrations grej.
60-70 talister älskar det och kommer fortsätta sponsra utvecklingen men piken är nog nådd.

Fast det finns ju inget som talar för att vi är vid peak-VR än. Det har tillkommit lika många på SteamVR mellan att Alyx släpptes i mars och till nu, som det gjorde under 2 hela år från när Rift och Vive släpptes (ca 500k användare). Det växer i en ständigt ökande takt.

Jag vet heller inte om det är sant att det bara är äldre generationen som tycker om det. De som använt Rec Room säger att det är fullsmockat med skrikande barn

Skrivet av Ducci:

FB & VR är en genrations grej.
60-70 talister älskar det och kommer fortsätta sponsra utvecklingen men piken är nog nådd.

Vad får dig att tänka att det huvudsakligen är personer mellan 40 och 60 år som håller på med VR? Jag har ingen data emot det, men kan inte tänka mig att det stämmer. Äldre personer har förvisso mer disponibel inkomst, men det gäller ju för alla prylar. Varför skulle det vara en skillnad?

Medlem

Jag tror att det är fler äldre som gillar VR ön yngre.
Speciellt om man känner att man "spelat allt" redan, som man kan göra efter 30+år av spelande.
Barnen mina gillar VR men dom är "fortfarande färskingar" så för dom är vanliga spel lika kul som man själv tyckte då.
VR för äldre: spela spel på ett nytt sätt.
VR för yngre: Ett annat sätt att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Du blir ifrågasatt för att du skriver saker som att VR är lika dåligt nu som på 90-talet och drar in 3D-bio i argumentationen, du kan välja att tolka det som raseri men i praktiken är det bara att du blir ifrågasatt för att det du skriver inte stämmer oavsett vilken måttstock man har.

Man måste ju förstå att det syftar till att det är motsvarande dåligt! Du menar väl ändå inte att du faktiskt tror att jag säger att det ser ut exakt idag som det såg ut innan? Hur idiotsäkert måste man egentligen skriva en post?

Förväntningarna och förutsättningarna är ju markant förändrade sen de andra årtiondena. Helt andra måttstockar. Tror knappast att tetrapack/(vektorgrafik hette det har jag för mig) skulle duga idag.

Mina, dina och era förväntningar är högre idag än de var. Förutsättningarna för dem är helt annorlunda dessutom! Det gäller vanliga skärmspel precis som VR. Är det jättesvårt att förstå?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Ankh:

Du slänger ur dig ord som "fanboi" bara för folk säger att du inte vet vad du talar om och uppenbart inte tillför något till diskussionen. Din åsikt är definitivt lika välkommen som någon annan, men problemet är att det du skriver saknar väldigt lite verklighetsförakring. Att du inte blir imponerad eller gillar VR är definitivt något du får tycka, här får absolut ingen annan påstå något annat - men resten av det du skriver stämmer ju faktiskt inte med hur det faktiskt är.

/Ankh "fainboy samt gamer sen mitten av 70talet"

Edit: Och det är därför folk (inklusive jag) reagerar

Well, ta det i rätt ordning då. Fanbois som menar på att jag pratar ur arslet och är ett troll. Ibland måste man sänka sig till deras nivå för att de ska förstå.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Well, ta det i rätt ordning då. Fanbois som menar på att jag pratar ur arslet och är ett troll. Ibland måste man sänka sig till deras nivå för att de ska förstå.

Känns som du haft en dålig dag. Nåja. shit happens.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kane:

Man måste ju förstå att det syftar till att det är motsvarande dåligt! Du menar väl ändå inte att du faktiskt tror att jag säger att det ser ut exakt idag som det såg ut innan? Hur idiotsäkert måste man egentligen skriva en post?

Förväntningarna och förutsättningarna är ju markant förändrade sen de andra årtiondena. Helt andra måttstockar. Tror knappast att tetrapack/(vektorgrafik hette det har jag för mig) skulle duga idag.

Mina, dina och era förväntningar är högre idag än de var. Förutsättningarna för dem är helt annorlunda dessutom! Det gäller vanliga skärmspel precis som VR. Är det jättesvårt att förstå?

Vad betyder ens "motsvarande dåligt"? Det är extremt mycket bättre idag än det någonsin varit och allt fler får ut ett värde av det. Som du skriver är det helt omöjligt att förstå vad du vill förmedla.

Skrivet av Gesturr:

Vad betyder ens "motsvarande dåligt"? Det är extremt mycket bättre idag än det någonsin varit och allt fler får ut ett värde av det. Som du skriver är det helt omöjligt att förstå vad du vill förmedla.

Att Mario's Tennis för Virtual Boy förhöll sig lika väl mot andra spel 1995 som till exempel Half Life Alyx förhåller sig till fjolårets spel, kanske? Nu har jag aldrig testat något spel för Virtual Boy, men jag tror inte FZ hade satt det som årets spelframför t.ex Yoshi's Island 1995.

Medlem

Blir nog typ 2023 kanske. Hoppas på ett ps vr 2 till ps5

Medlem

Jag blir fortfarande åksjuk, så nej, jag tycker inte tekniken är mogen än.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Vad betyder ens "motsvarande dåligt"? Det är extremt mycket bättre idag än det någonsin varit och allt fler får ut ett värde av det. Som du skriver är det helt omöjligt att förstå vad du vill förmedla.

Eller så vill man inte förstå för att man är fanboi. Det ÄR ganska enkelt. Jag har till och med förklarat med exempel i texten. VILL du inte förstå finns det inget mer att göra. "Rita och berätta" känns mer förskola...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Eller så vill man inte förstå för att man är fanboi. Det ÄR ganska enkelt. Jag har till och med förklarat med exempel i texten. VILL du inte förstå finns det inget mer att göra. "Rita och berätta" känns mer förskola...

Det verkar helt enkelt som att du skriver obildade åsikter och sen försvarar dig när du blir ifrågasatt med att kalla andra ”fanboi”, så du är ungefär den här personen alltså:

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Det verkar helt enkelt som att du skriver obildade åsikter och sen försvarar dig när du blir ifrågasatt med att kalla andra ”fanboi”, så du är ungefär den här personen alltså:

Inte bara användandet av "fanboi" utan även saker som "Är det jättesvårt att förstå?"/" Ibland måste man sänka sig till deras nivå för att de ska förstå."/" "Rita och berätta" känns mer förskola..."

Det går inte att diskutera med någon som sätter sig själv över de andra på det viset.

Kvalite.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ducci:

FB & VR är en genrations grej.
60-70 talister älskar det och kommer fortsätta sponsra utvecklingen men piken är nog nådd.

Nja, min 09:a och hans polare bor ju i VR headsettet i perioder, så det där har du hittat på alldeles själv... men ja, det är ju jag som sponsrar det rent ekonomiskt...


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

@akhn Det är ju LIKA dåligt fortfarande!!! (ironi)


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

@fanbois: Lite väl magstarkt att sätta tonen för att sen grina när man får svar på samma nivå.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skriv svar