Källa som haft rätt förut hävdar att Call of Duty 2021 är ett WW2-spel

Robot
Källa som haft rätt förut hävdar att Call of Duty 2021 är ett WW2-spel
Medlem

Ganska uttjatat med flertalet WW2 spel. Kom med något nytt!

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Ganska uttjatat med flertalet WW2 spel. Kom med något nytt!

Uttjatat Call of duty 1 och 2 var imo dom bästa call of duty spelen när det begav sig och dom var båda WW2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av AntonKG:

Ganska uttjatat med flertalet WW2 spel. Kom med något nytt!

Som att det inte är uttjatat med modern krigsföring.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ja mer WW2 det senaste var ju bra som var under WW2 tror dock att de skulle kunna få till ett bättre WW1 spel än Dice fick.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Call of Duty: Stoneage kanske? klubbor och spjut.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som att det inte är uttjatat med modern krigsföring.

Med modern krigsföring så kan man ju skapa sina egna maps lite mer fritt, är det ww2 baseras ju det mesta på historiska platser och slag. Känns som vi haft lite väl många spel som fokuserar på världskrigen och främst ww2, var inte det cod som kom för tre år sedan också ww2?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som att det inte är uttjatat med modern krigsföring.

Precis! Därför jag skrev kom med något nytt

Medlem

Älskar alla krig, så spelar inte så stor roll.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Meh. Det är givetvis okej att folk gillar WW2 spel men verkligen inget för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Med modern krigsföring så kan man ju skapa sina egna maps lite mer fritt, är det ww2 baseras ju det mesta på historiska platser och slag. Känns som vi haft lite väl många spel som fokuserar på världskrigen och främst ww2, var inte det cod som kom för tre år sedan också ww2?

Skrev det med glimten i ögat. Håller med om att det finns mer frihet för något som ska vara "present day".

Skrivet av AntonKG:

Precis! Därför jag skrev kom med något nytt

Fair nuff.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem
Medlem

Hoppas det är bättre än Cold War. Fortfarande många miljoner av oss som gillar CoD multiplayer.

Inaktiv

Oj, ja då blir det inget cod för mig 2021 då. Tyvärr riktigt tråkigt med ww2. Hoppas nästa cod efter det blir true next gen och skippar de äldre konsollerna.

Skrivet av Marooned:

Hoppas det är bättre än Cold War. Fortfarande många miljoner av oss som gillar CoD multiplayer.

Tycker cold war är en oslipad diamant. Helt klart bättre gameplay än modern warfare men fallar i nästan allt annat. Skulle varit riktigt bra om de fick mer tid.

Medlem

Ja, det senaste Call of Duty: WWII var riktigt bra. Kampanjen då som jag enbart lirar. Kan absolut tänka mig andra världskriget igen. Jag vill personligen inte ha första världskriget då vapnen o fordonen var på tok för primitiva. o långsamma. Sedan vill jag inte ha ett futuristiskt sci-fi krig. Utan jag vill helst ha krigen från 1939-1945 "WW2", Korea kriget, Vietnam kriget, Gulf kriget eller fram till dagens oroligheter.

Sedan önskar jag att ActiVision åter släpper sina Call of Duty titlar på Steam då Battle:Net undviks helt. Sista CoD jag handlade var CoD: WWII som var det sista Steam släppet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det kan ju bli Stilla Havet, även om BF5 körde det också. Men det är ju två olika typer av spel och lite sol och sand kan ju vara nice i nästa COD.

Medlem

Snälla våga ge oss kriget ur tyskt perspektiv.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Snälla våga ge oss kriget ur tyskt perspektiv.

Jaha okej hmm jasså du är nasse? Dice vågade knappt ge oss Star Wars från Imperiets sida i SW:BF2

Medlem

Call of Duty känns lite som Fifa numera. Måste släppas ett nytt hela tiden. Men känns som samma sak. Trots det säljer det lika mycket varje gång. Sjukt.

KoP
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som att det inte är uttjatat med modern krigsföring.

Man behöver ju inte välja modern krigsföring heller. Finns 100-tals krig som har rasat igenom tiderna. Pick n choose liksom. Men alltid ska det harvas runt i antingen modern tid eller andra världskriget.

Varsågoda alla spelutvecklare, här får ni några uppslag:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:Lists_of_wars_by_dat...

Oftast finns det ju en rafflande historia bakom hur ett krig kom till som kan vävas in i spelet och leda fram till slagfältet.

Inaktiv

WW2 får jag tillräckligt av i Hell Let Loose.
Är lite allmänt trött på CoD's fartfyllda approach just nu. Suktar efter något taktiskt och metodiskt.
Tänk om Infinity Ward skulle svida om och använda sin spelmotor till ett taktiskt smyga i Vietnam-spel. Det hade varit nåt!

Medlem

Älskar filmer från WW2 men inte spel - blir att hoppa över även detta CoD om så är fallet. Cold War blev en flopp i mina ögon, avskydde verkligen allt med spelet.

MW och dess MP håller för mig ett bra tag till - Grind mot Platina camo keeps me playing.

Tjipp Tjipp!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som att det inte är uttjatat med modern krigsföring.

Precis vad jag skulle skriva!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jaha okej hmm jasså du är nasse? Dice vågade knappt ge oss Star Wars från Imperiets sida i SW:BF2

Blir man det automatiskt bara för man vill se det från det tyska perspektivet? (du kanske skojade iofs, men jag har sett denna typen av svar tidigare när någon sagt att de vill se från tyskt perspektiv)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Blir man det automatiskt bara för man vill se det från det tyska perspektivet? (du kanske skojade iofs, men jag har sett denna typen av svar tidigare när någon sagt att de vill se från tyskt perspektiv)

Dom skulle kunna göra storyn från en Sven Hassel bok, då blir det från tysk sida utan naziperspektiv.

Medlem
Skrivet av KoP:

Man behöver ju inte välja modern krigsföring heller. Finns 100-tals krig som har rasat igenom tiderna. Pick n choose liksom. Men alltid ska det harvas runt i antingen modern tid eller andra världskriget.

Varsågoda alla spelutvecklare, här får ni några uppslag:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:Lists_of_wars_by_dat...

Oftast finns det ju en rafflande historia bakom hur ett krig kom till som kan vävas in i spelet och leda fram till slagfältet.

Rhodesian Bush war där man spelar som Selous Scouts.
Då skulle det bli liv i luckan

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Dom skulle kunna göra storyn från en Sven Hassel bok, då blir det från tysk sida utan naziperspektiv.

Sant, men de är inte direkt trovärdiga böcker (även om de är mycket underhållande).

Edit: Jag menar trovärdiga med att alla som dyker upp är så "speciella" inga normala utan bara karikatyrer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sant, men de är inte direkt trovärdiga böcker (även om de är mycket underhållande).

Edit: Jag menar trovärdiga med att alla som dyker upp är så "speciella" inga normala utan bara karikatyrer

Men cod kan behöva lite galna karaktärer, spelen är ju ganska humorbefriade

KoP
Medlem
Skrivet av loerk:

Rhodesian Bush war där man spelar som Selous Scouts.
Då skulle det bli liv i luckan

o_O

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Men cod kan behöva lite galna karaktärer, spelen är ju ganska humorbefriade

Ja det har du iofs rätt i!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar