Racingstudion Codemasters välkomnas till EA-familjen

Robot
Racingstudion Codemasters välkomnas till EA-familjen

Räkna med många fler bilspel framöver.

#codemasters, #electronic-arts


Medlem

Dirt Rally spelen är "Simcade" inte Hardcore-Rally. Just saying.

Men med EA vid spakarna lär det bli ännu mer arcade än det redan är. Hoppas jag har fel, men EA har inget bra trackrecord


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

RIP codemasters

Inaktiv

Kalla mig neggo om nu vill men är det någon som genuint känner/tror att spelen kommer bli bättre eller sämre av det här? Helt omöjligt att skaka av mig känslan att spelen kommer bli sämre, fler och fulla av mtx och annan skit.

Rip in pieces...

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kalla mig neggo om nu vill men är det någon som genuint känner/tror att spelen kommer bli bättre eller sämre av det här? Helt omöjligt att skaka av mig känslan att spelen kommer bli sämre, fler och fulla av mtx och annan skit.

Rip in pieces...

Finns redan MTX i F1 spelen iaf.

Redaktör
Skrivet av Gandy:

Dirt Rally spelen är "Simcade" inte Hardcore-Rally. Just saying.

Jag tänkte trovärdig körkänsla och helt oförlåtande svårighetsgrad gör det hardcore. Simcore är väl mer som Forza Motorsport. Eller cyklar jag?


signatur
Medlem

Har haft otroligt roligt med min ratt till Codemasters racing spel i många år nu men antar att det här innebär slutet för det då ☹️

Medlem

Codemasters har väl gränsat mellan mediokert och skräp i flera år nu, tror att EA kan få ordning på dem.

Medlem

Undra hur många avhopp det kommer bli inom codemasters studio 🤔

Medlem

Detta blir skitbra. Folk glömmer bort att EA:s studios släpper mängder av bra spel. Inte minst under senare tid då vi fått några riktiga kanonspel från dem. Och de har ju dessutom ett gäng riktigt intressanta titlar i pipelinen som Mass Effect: Legendary Edition, It Takes Two, Battlefield 6 och Skate 4.

Ser fram emot vad Codemasters kommer göra med sin nyförvärvade WRC-licens. Hoppas på ett riktigt vasst rallyspel med fokus på esport.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kalla mig neggo om nu vill men är det någon som genuint känner/tror att spelen kommer bli bättre eller sämre av det här? Helt omöjligt att skaka av mig känslan att spelen kommer bli sämre, fler och fulla av mtx och annan skit.

Rip in pieces...

Skrivet av kebbe:

Codemasters har väl gränsat mellan mediokert och skräp i flera år nu, tror att EA kan få ordning på dem.

Skrivet av magnne:

Detta blir skitbra. Folk glömmer bort att EA:s studios släpper mängder av bra spel. Inte minst under senare tid då vi fått några riktiga kanonspel från dem. Och de har ju dessutom ett gäng riktigt intressanta titlar i pipelinen som Mass Effect: Legendary Edition, It Takes Two, Battlefield 6 och Skate 4.

Ser fram emot vad Codemasters kommer göra med sin nyförvärvade WRC-licens. Hoppas på ett riktigt vasst rallyspel med fokus på esport.

Jag tror också att EA kan få ordning på Codemasters. EA tycker jag har blivit mer konsumentvänliga och bättrat sig som spelföretag sista året. Sedan kom de tillbaka till Steam vilket var bra. Bra att det inte blev de sjukt giriga Take Two som köpte Codemasters.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

KoP
Medlem

Stärker upp anrika Codemasters ekonomiskt, så det får ju ses som ett plus.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tänkte trovärdig körkänsla och helt oförlåtande svårighetsgrad gör det hardcore. Simcore är väl mer som Forza Motorsport. Eller cyklar jag?

Nä du kan mycket väl ha rätt, enligt mig är "hardcore" simracing spel, Dirt Rally 1&2 samt F1 spelen är något mittemellan. Men det är endast min synpunkt på det. Jag kan mycket väl ha fel också


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Kan man kanske anta att Codemasters spel kommer till EA Play och därmed till Game Pass... Trevligt.

Gnällkuk

Jag hoppas att de kan skaka liv i NFS. Har inte haft kul med något spel i serien sedan Most Wanted från 2012. Kan ju hoppas på nytt samarbete med DICE där de står för mp-delen, fungerade ju väldigt bra för de två spelen de släppte iaf


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alla spel kommer nu mera drivas av Frostbite... Mera MOTORHEAD åt folket... You go DICE!!!!! Bästa bilspelet som någonsin släppts

Medlem
Skrivet av Gandy:

Nä du kan mycket väl ha rätt, enligt mig är "hardcore" simracing spel, Dirt Rally 1&2 samt F1 spelen är något mittemellan. Men det är endast min synpunkt på det. Jag kan mycket väl ha fel också

Ja, du har fel. Dirt Rally 2.0 är en renodlad simulator.

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Alla spel kommer nu mera drivas av Frostbite... Mera MOTORHEAD åt folket... You go DICE!!!!! Bästa bilspelet som någonsin släppts

De har de väl gjort länge? Första spelet med Frostbite i serien var ju The Run.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

R.I.P Codemasters, nu har dom hamnat på elefantkyrkogården.

Medlem

Mikrotransaktioner deluxe nu då i F1 och fler titlar.

Medlem

Jag tycker alla bilspel är så lika. Antingen Rally eller NFS-stuk.

Varför inte inte ett post-apokalyptisk äventyrsspel med fokus på bilar och förflyttning? Eller ett taxi spel där du också är kurir till en drogkartell, men jobbar i smyg för att komma bort från hela skiten med din bög-kompis? Eller ett trevligt res-spel via bil där du ska klara minispel och frågesport för att komma till nästa destination? En annan planet och du måste bygga en fungerande bil av skrot som du måste leta efter i stadens bakgator, så förhandla med skumma typer på en marknad, den färdiga bilen måste du så till sist tävla med i en galen arena? Ja... ni fattar.

//LD

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Jag tycker alla bilspel är så lika. Antingen Rally eller NFS-stuk.

Varför inte inte ett post-apokalyptisk äventyrsspel med fokus på bilar och förflyttning? Eller ett taxi spel där du också är kurir till en drogkartell, men jobbar i smyg för att komma bort från hela skiten med din bög-kompis? Eller ett trevligt res-spel via bil där du ska klara minispel och frågesport för att komma till nästa destination? En annan planet och du måste bygga en fungerande bil av skrot som du måste leta efter i stadens bakgator, så förhandla med skumma typer på en marknad, den färdiga bilen måste du så till sist tävla med i en galen arena? Ja... ni fattar.

//LD

Va fan har du snortat homes...

Hehe, fast du nämnde intressanta upplägg dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Codemasters är mitt favorit spel som jag hade hoppats hade utvecklats mer åt simulatorhållet, men nu blir det nog raka motsatsen tyvärr. Med tanke på hur NHL och Fifa har stagnerat i utvecklingen senaste 10 åren så är jag rädd att Codemasters F1 kommer gå samma öde till mötes! NHL och Fifa är ofta väldigt ooptimerade och laggiga.

Det enda man kan hoppas på är att EA som är galna i DLC är att man kanske kan skaffa fler banor och bilar, tex köra 70-tals race, det hade varit super!

Codemasters drevs av entusiaster, men nu kommer slips och marknadsfolket styra mestadels är jag rädd.

Medlem

Man kan ju hoppas...Codemasters har träffat både högt och lågt i sina dagar, Dirt Rally spelen definitivt bland deras högsta i min mening medans Dirt spelen inte alls intresserar.

Om EA inte lägger sig i FÖR MYCKET så kommer detta bli strålande, speciellt då Codemasters även fått tillgång till WRC licensen från och med 2023 och då får göra officiella rallyspel.
Bara de inte smetar ned spelen med fruktansvärda betaltjänster och micros så ser jag bara bättre på det här...Men men...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De har de väl gjort länge? Första spelet med Frostbite i serien var ju The Run.

Jo men jag menade alla codemadtersspel

Medlem
Skrivet av Marooned:

Mikrotransaktioner deluxe nu då i F1 och fler titlar.

Har du spelar det senaste F1-spelet? Är redan fullt av mikrotransaktioner

Medlem

Allt EA rör vid förvandlas till hundbajs så det här var riktigt dåliga nyheter.

Medlem

"Fler och oftare" är inte vad simulatorgenren behöver. Färre och bättre skulle vara mer önskvärt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Har du spelar det senaste F1-spelet? Är redan fullt av mikrotransaktioner

Ja. Det är väl att ta i. Det är om man vill köpa xp som man redan tjänar in ändå. Det är inget som ändrar själva spelet.

EA lär ju göra ett FIFA/NHL av detta med ultimate team och annat som gör om t ex My Team till ultimate team. Så det ändrar själva spelet.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Ja. Det är väl att ta i. Det är om man vill köpa xp som man redan tjänar in ändå. Det är inget som ändrar själva spelet.

EA lär ju göra ett FIFA/NHL av detta med ultimate team och annat som gör om t ex My Team till ultimate team. Så det ändrar själva spelet.

Finns ju massa skins som jag inte kan låsa upp om jag inte köper deras in-game valuta. Och att det finns någon battlepass-liknande upplägg för att kunna låsa upp fler saker.

12
Skriv svar