Diskutera – Vad ser du helst på Blizzcon i helgen?

Robot
Diskutera – Vad ser du helst på Blizzcon i helgen?
Medlem

Diablo 2 remake or remaster release i natt redan!! Medans man väntar på 4an.

Medlem

Nytt IP hoppas man alltid på, inte så troligt dock.

Sen hoppas jag verkligen på att dom har något mer att prata om gällande WoW: Shadowlands utöver det som redan läckts.

Overwatch 2 intresserar mig inte direkt, men jag blir gärna positivt överraskad. Tycker fortfarande att det är lite märkligt att dom gör en uppföljare.

Även om Warcraft-filmen var ganska värdelös skulle jag verkligen vilja ha en ny film som blir BRA, helst historien om Arthas. En film i Blizzards CGI-kvalité skulle väl vara drömmen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ett Blizzard med hjärta igen 😞

Känns långt bort men har tidigare verkligen älskat Blizzard för sin kreativitet samt förmåga att alltid släppa grymt polerade och genuina upplevelser som trollbundit mig i flera år. Åren med Activision har verkligen inte varit nådiga och borta är den här känslan av hjärta och själ till förmån för ett kallare bolag som analytiskt försöker hitta vad spelare vill ha istället för att skapa något genuint. Låter kanske hårt men mest för att jag verkligen hållt Blizzard så högt och inte känner igen företag.

Diablo 2 remaster är lite läskigt för det är ett av spelen jag har absolut bäst minnen från och håller så högt. Warcraft 3 demolerades i och med reforge och vågar inte ens fundera på vad min känsla blir om Diablo 2 går samma väg.

Annars ska de ändå bli intressant med Diablo 4 och kanske Overwatch 2. Känner dock inte att Overwatch 2 inledningsvis övertygade men absolut öppen för att de kan ändras.

Men överlag visa upp kreativitet och att framtiden för Blizzard ser magisk och spännande ut!

Medlem

Nytt warcraft rts... Till mobilen

Inaktiv

Att dom blir solo igen, utan Activision, håller med @Pettor

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nytt IP hoppas man alltid på, inte så troligt dock.

Sen hoppas jag verkligen på att dom har något mer att prata om gällande WoW: Shadowlands utanför det som redan läckts.

Overwatch 2 intresserar mig inte direkt, men jag blir gärna positivt överraskad. Tycker fortfarande att det är lite märkligt att dom gör en uppföljare.

Även om Warcraft-filmen var ganska värdelös skulle jag verkligen vilja ha en ny film som blir BRA, helst historien om Arthas. En film i Blizzards CGI-kvalité skulle väl vara drömmen.

Hur är det märkligt att man gör en uppföljare? Var ändå 5 år sedan det släpptes, det är i så fall märkligare att det släpps CoD varje år med knappa förändringar i spelet

Medlem

allt med Diablo, inget med world of warcraft eller nåt annat lockar direkt..

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Att dom blir solo igen, utan Activision, håller med @Pettor

Vet inte vad det skulle göra för skillnad. Många veteraner från teamet har ju gått vidare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av cocona:

Hur är det märkligt att man gör en uppföljare? Var ändå 5 år sedan det släpptes, det är i så fall märkligare att det släpps CoD varje år med knappa förändringar i spelet

För det är som du säger, knappt några förändringar. Det dom visa såg exakt likadant ut, dom kunde lika gärna ha gjort ett "Overwatch 2.0" istället för att splittra spelarbasen(av den som finns kvar då). Därav, ganska märklig beslut. Men visst, cash is king.

Dom kanske uppdaterar spelmotorn för optimering osv från grunden och gör saker som inte går att göra i Overwatch, vad vet jag. Vi får väl se vad som visas ikväll.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Känns som man bara kommer bli besviken på vad de nu kommer att visa.

Skulle gärna sett ett nytt IP men det lär inte ske.
Skulle gärna sett något nytt inom RTS men efter nyheten om att de i princip lägger ner starcraft så lär nog inte det ske heller.
Skulle gärna se något intressant från Diablo 4 men även där tycker jag mycket verkar vara för förenklat med attack/defense och kosolifierat.

Nej gud vad negativ jag känner att det blev. Snälla Blizzard gör något bara som är oväntat och galet häftigt så man får något att längta efter.

Medlem

Ser fram emot det mesta faktiskt, inklusive Diablo one-shot med Critical Role.

Medlem

Vill bli överraskad, det är allt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

Riktigt taggad på d2 resurrected!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kanske ett konkursbesked?
Är inte säker på att jag kommer investera i något med Activisions namn på igen efter hur dem behandlar både konsumenter och anställda.
Tråkigt att se hur ett företag som haft så många trogna fans har grävt sin egen grav.

Medlem

Inte ens Diablo 2 lockar med tanke på hur de lyckades förstöra WC3. Men vi får hoppas dom lärde sig en läxa

Medlem
Citat:

Diskutera – Vad ser du helst på Blizzcon i helgen?

Pörr!

Aaa herrejövlar va skôj! Fan va roli ja e!

Medlem

Något som rättfärdigar alla deras icke ambitiösa år. Nytt trippel A ip eller en uppföljare av något


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

En Souls-variant av Diablo tack.

Medlem

Ett steg åt rätt håll i deras utveckling i allmänt vore trevligt att få se, förväntar mig då inget speciellt.

Avstängd

Diablo och WoW är de IPn som intresserar mig. Nytt WoW expansion känns dock inte sannolikt, SL är fortfarande relativt nytt. Classic intresserar mig inte öht, inte heller diablo mobile.

Overwatch, Hearthstone m.fl är det mest ointressanta jag vet.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

En Souls-variant av Diablo tack.

Det hade faktiskt varit fett.
Men jag tror inte Blizzard vet hur man gör...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Det jag skulle vilja se:
1. Diablo 4 - mer varierad loot, fler droppade set-items, ett talent-träd man inte så lätt kan ändra på, fortsätta med items som ändrar skills och till sist sluta att ge riktigt bra set gear i varje season så all loot känns onödig.
2. Wow - Burning Crusade, då det var expansionen jag gillade allra mest så skulle jag gärna kötta på i arena igen.
3. Hearthstone - färre random effekter än det varit senaste åren.
4. Overwatch 2? Tröttnat på Overwatch många gånger, varför vet jag inte men kanske har de nånting som kan göra Overwatch kul igen.
5. Kanske allra mest viktiga, att få någon form av bevis på att Blizzard är på väg tillbaka. Väldigt mediokert ganska länge nu.

Medlem

Overwatch 2!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Frerc:

Kanske ett konkursbesked?
Är inte säker på att jag kommer investera i något med Activisions namn på igen efter hur dem behandlar både konsumenter och anställda.
Tråkigt att se hur ett företag som haft så många trogna fans har grävt sin egen grav.

Grävt sin egen grav? Det går ju jättebra för blizzard/activision.

Medlem

Nånting helt nytt, Och nytt info om D4 tack.


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Nytt warcraft rts... Till mobilen

Säg inte för mycket nu, det är redan "bekräftat" att Blizzard har 2st Warcraft projekt igång just för mobil.

De har också redan tidigare gått ut med att dem vill göra minst 1 mobilspel för varje Ip dem har:

Activision Blizzard will begin a fervent push into the mobile gaming space in the coming years. As confirmed in a recent investor call (via GameSpot), the company’s president Daniel Alegre says the company will eventually see all of its franchises arrive on mobile.

“We need to make sure that we’re enabling our franchises on the billions of mobile devices that are available right now,” says Alegre. “That’s by far our biggest opportunity, and we’re investing meaningfully to capitalize on this and to take all our franchises to mobile over time. That’s really, really important for us.”

Bortsett från D4 och D2 remaster så bryr jag mig inte ett dugg om vad A/B tänker släppa.
Samtidgt har jag låga förväntningar så inte troligt att jag blir besviken... mer att det blir som förväntat.

Medlem

1. Max Schaefer, Erich Shaefer och David Brevik gör en riktig remake av D2
2. Nåt helt nytt.. men är skeptisk. Det var länge sen Blizzard var Blizzard

Medlem

Heroes of the storm med ökat fokus! HGC tillbaka igen.
Fantastiskt roligt spel men kommer ju ny Hero var tredje månad eller nåt sånt nu så...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Det hade faktiskt varit fett.
Men jag tror inte Blizzard vet hur man gör...

Jag tror de vet hur man gör, men frågan är om de skulle göra det. Utmaningen är att få till mikrotransaktioner i ett Souls-spel.
Vilket även är varför jag inte känner mig alltför optimistisk inför Diablo IV.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar