Här ser och snackar du Blizzcon live i natt!

Robot
Medlem

Missat totalt, trodde det var i morgon allt börja, tack FZ!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Fan blizzard har inte kunnat leverera något på flera år, dom hade tur med OW men även det är ju katastrofalt just nu, plus att ow 2 inte kommer ut det här året heller så inga nya updates på ett helt år. Ändå går det sinnessjukt bra för blizzard ekonomiskt. I dont understand

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ändå går det sinnessjukt bra för blizzard ekonomiskt. I dont understand

De kör sina remakes på gamla lir och de verkar sälja. Tyvärr

Dex
Medlem
Skrivet av feistin:

De kör sina remakes på gamla lir och de verkar sälja. Tyvärr

Gör dom? Det är väl bara Warcraft 3 som dom har gjort en remake på och det var ju en rejäl katastrof.

Dom tjänar en massa pengar fortfarande på WoW, OW och Hearthstone dock så där går det verkligen ingen nöd på dem.

Medlem

Hoppas hoppas de levererar nyhet om nya kort till Hearthstone... would make my day.
Men även ett Warcraft 4 vore skoj. Med minst 4 klasser.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Fan blizzard har inte kunnat leverera något på flera år, dom hade tur med OW men även det är ju katastrofalt just nu, plus att ow 2 inte kommer ut det här året heller så inga nya updates på ett helt år. Ändå går det sinnessjukt bra för blizzard ekonomiskt. I dont understand

Katastrofalt? Balansmässigt är spelet i ett bättre läge än det varit på väldigt länge, communityn är i helhet nöjd. Sen att de kanske inte släpper någon mer hero till spelet ända tills 2:an släpps som ryktena påstår återstår att se. Personligen föredrar jag att spelet känns roligt att spela än att de ska släppa en ny hero som rör om hela spelet och allt måste buffas/nerfas utefter.

Medlem

Glöm inte att ladda era mobiler...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Fan blizzard har inte kunnat leverera något på flera år, dom hade tur med OW men även det är ju katastrofalt just nu, plus att ow 2 inte kommer ut det här året heller så inga nya updates på ett helt år. Ändå går det sinnessjukt bra för blizzard ekonomiskt. I dont understand

Nu är jag ingen expert, men generellt så känns det som många spelföretag har haft en uppgång på aktiemarknaden och gjort resultat som kanske inte riktigt överensstämmer med verkligheten när restriktionerna börjar släppa. Nog för att Activision lyckades bra med senaste COD men att bolaget ska vara 60 % mer värt idag än för ett år sedan känns inte helt rimligt.

Blizzard lever såklart mycket på Heartstone och WoW, men det var länge sedan de släppte ett "nytt" spel. Typ 2016-2017.

Medlem

Jag tror jag börjar bli gammal.
Visa spel Blizzard. Visa bra spel.
Mer behöver man inte göra för att folk ska bli glada.
Än så länge är detta super cheezy.

Medlem

Fan va sjukt svårt att kolla... riktigt cheezy..

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nu är jag ingen expert, men generellt så känns det som många spelföretag har haft en uppgång på aktiemarknaden och gjort resultat som kanske inte riktigt överensstämmer med verkligheten när restriktionerna börjar släppa. Nog för att Activision lyckades bra med senaste COD men att bolaget ska vara 60 % mer värt idag än för ett år sedan känns inte helt rimligt.

Blizzard lever såklart mycket på Heartstone och WoW, men det var länge sedan de släppte ett "nytt" spel. Typ 2016-2017.

Jag repeterar vad jag sagt förr:

Activision gjorde extremt bra resultat både 2019 & 2020. Marknaden har anpassat sig till dessa siffror. COD är större än någonsin. Värt att veta är att Blizzard numera är sämt bland bolgen i koncernen...

2020 Net Revenues (9 måndader, fram till oktober)
Activision $2,285
King $1,587
Blizzard $1,264

2019 Net Revenues
Activision $2,219
King $2,031
Blizzard $1,676

Dex
Medlem

Ja det blir så fel när det är så här. Känns som att dom har samma manus nu som om dom hade haft flera hundra personer i publiken. Detta blir bara så fel känns det som....

Medlem

Som många andra redan nämnt. Jisses så ostigt(mer än vanligt då) och mycket snicksnack/bullshit.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Som många andra redan nämnt. Jisses så ostigt(mer än vanligt då) och mycket snicksnack/bullshit.

Rena sömnmedlet hittills...

Medlem

Enligt PC Gamer blir det nysläpp länk


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag repeterar vad jag sagt förr:

Activision gjorde extremt bra resultat både 2019 & 2020. Marknaden har anpassat sig till dessa siffror. COD är större än någonsin. Värt att veta är att Blizzard numera är sämt bland bolgen i koncernen...

2020 Net Revenues (9 måndader, fram till oktober)
Activision $2,285
King $1,587
Blizzard $1,264

2019 Net Revenues
Activision $2,219
King $2,031
Blizzard $1,676

Fan vad bra då kanske dom kan kasta ut fanskapen och låta microsoft eller embracer köpa upp dom. Eller spela roll, blizzard north är ju fortfarande döda. Vilken tragedi. Skräpbolag som tappat sina visioner och levt på sina legendariska IP:n i 15 år snart, det höll länge ändå! Konsten att sänka ett bolag!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Enligt PC Gamer blir det nysläpp länk

Arcade Collection var det första de visade i strömmen. Såg inte särkilt eggande ut. Är det fler släpp på g?

Medlem
Skrivet av jocksson:

Fan vad bra då kanske dom kan kasta ut fanskapen och låta microsoft eller embracer köpa upp dom. Eller spela roll, blizzard north är ju fortfarande döda. Vilken tragedi. Skräpbolag som tappat sina visioner och levt på sina legendariska IP:n i 15 år snart, det höll länge ändå! Konsten att sänka ett bolag!

De bidrar fortfarande med 1 miljard dollar varje år i ren vinst. Känns inte som Embrarer har de stålar som skulle behövas...

Medlem

Dagens Blizzard känns själadödande.
Kan man sälja sig hårdare?

Dex
Medlem

Gillade den nya reveal trailern för den nya klassen (rogue) till Diablo 4. Gillar att dom fortsätter med det mer mörka och våldsamma Diablo 4 än så länge.

Medlem

En gång i tiden var Blizzard absolut bästa på coola CGI-sekvenser. Idag ser allt ut som plastig skit.

Dex
Medlem
Skrivet av maq777:

En gång i tiden var Blizzard absolut bästa på coola CGI-sekvenser. Idag ser allt ut som plastig skit.

Jaså? Tycker själv att t.ex CGI introt till Shadowlands var jäkligt välgjort. Tycker dock att många andra utvecklare också gör lika bra filmer nu för tiden så dom är inte "bäst" längre.

Oh Diablo 2 Resurrected så faktiskt betydligt coolare ut än vad jag trodde det skulle göra. Ska bli intressant och se!

Ah Diablo 2 kommer även till konsoler. Det trodde jag inte.

Skribent
Skrivet av Dex:

Ah Diablo 2 kommer även till konsoler. Det trodde jag inte.

Med tanke på hu bra 3an har gått på konsoler är jag inte förvånad faktiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jadu, en högst medioker öppningsceremoni. Ostigt blandat med mycket skitsnack och jidder.

Men, det verkar som dom håller på med en del nya saker, som dom inte är redo att prata om ännu, om man förstod J. Allen Brack rätt, kanske nästa Blizzcon om vi har tur.

Ska spana in Shadowlands-panelen, se vad som kommer.

Dom visa inte ens Overwatch 2 i öppningen, tyckte jag var underligt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blizzard har fan patent på engelska ordet "fun". Inte för att det inte är det men de överanvänder det så att jag vill fan ha tråkigt på riktigt xD

"Bla bla bla bla fUn, you players bla bla FUN! FUN! FUN! Omelete du FUN!
Fun
Fuuuuuuuuuuuuuun!
Very fun!
Bla bla fun!"

Vi fattar...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Diablo 2 till konsol? Gör mig inte direkt mer optimistisk...

Medlem

Så två av stora nyheterna är att de släpper något som redan släppts, på nytt? sheet


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Dex
Medlem
Skrivet av dTexN:

Så två av stora nyheterna är att de släpper något som redan släppts, på nytt? sheet

Tyvärr känns det som det är så det är med både spel och film marknaden nu. Det är så himla mycket remasters, remakes och uppföljare. Gillar många av dom, men börjar bli lite väl mycket av att alla gamla spel och filmer ska göras om eller få uppföljare.

Plus att den nya generationer av konsoler samtidigt också verkar mest handla om bakåtkompatibilitet. Jag gillar att dom är så bakåtkompatibla, men känns som att typ 90% av allt fokus var på gamla spel när dom lanserade nya konsoler

Men är väl så här det kommer se ut då det oftast är billigare att göra om eller vidareutveckla något befintligt samtidigt som man kan använda sig av ett befintligt varumärke istället för att göra något nytt.

Medlem

Kollade precis klart på Shadowlands-panelen.

Det var ingen höjdare och 9.1 verkar vara LÅNGT bort.

Varken en in-game trailer eller bilder visades från nya raiden eller dungeon'en. Man nämnde inte ens ett datum eller månad för 9.1.

Samt ingen teaser för 9.2 eller 9.3.

Oh well, bara att gilla läget.

Det mest intressanta under detta Blizzcon var väl när J. Allen Brack prata om spelen dom inte var redo att utannonsera, kanske blir något spännande. Man får väl hoppas på något stort och inget mobilspel eller liknande hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

12
Skriv svar