Blizzcon bjöd på massor av nytt från Overwatch 2

Robot
Blizzcon bjöd på massor av nytt från Overwatch 2

Nya kartor, omdesignade karaktärer och löften om att det är en fullvärdig uppföljare.

#Blizzard, #Blizzcon, #Overwatch-2


Medlem

De kunde lika gärna ha ställt in Blizzcrap

Medlem

Mycket pepp på detta!
De ändrar verkligen mycket i spelet som jag hoppats på. Så som att de gör tanks mer som "brawlers" och att de kanske ska ta bort 2cp och lägga till ett annat gamemode(förutom pusch då).
Så verkar co-op bli riktigt bra med genomtänkta fiender och ett talentträd som påminner om wow classic.
Pepp, pepp, pepp!

Medlem

Det hade väl varit bättre med ett tillägg snarare än en uppföljare. Det sistnämnda splittrat spelarbasen och dödar effektivt alla ambitioner om att bli ett riktigt e-sportspel. Eller ser vi ett CS:GO 2 snart? Nä.

Medlem
Skrivet av superapan:

Det hade väl varit bättre med ett tillägg snarare än en uppföljare. Det sistnämnda splittrat spelarbasen och dödar effektivt alla ambitioner om att bli ett riktigt e-sportspel. Eller ser vi ett CS:GO 2 snart? Nä.

Alla som har ow1 kommer ha tillgång till allt som kommer till pvp-delen av ow2. Det är co-op och de grafiska uppdateringarna de inte kommer få.

Medlem

Jag har lite svårt att förstå allt hat mot 2CP. Temple of Anubis tex är en av de roligare kartorna i OW. Men det är väl som vanligt på internet, folk hoppar på the bandwagon och det är lite coolt att vara med i "gänget".

Medlem
Skrivet av superapan:

Det hade väl varit bättre med ett tillägg snarare än en uppföljare. Det sistnämnda splittrat spelarbasen och dödar effektivt alla ambitioner om att bli ett riktigt e-sportspel. Eller ser vi ett CS:GO 2 snart? Nä.

Ditt inlägg är ett bra exempel på hur Blizzard, eller Team 4 som gör OW, misslyckades med att berätta vad OW2 innebär på förra BlizzCon i november 2019. OW2 kommer inte dela någon spelarbas, tvärtom, det kommer ge den existerande spelarbasen allt som OW2 innehåller vad det gäller PvP. Du som köpt OW1 sedan tidigare kommer alltså kunna fortsätta spela PvP som om ingenting hänt tillsammans med dina kompisar som köpt OW2. Du kommer få den nya gamemoden, alla hjältarna, alla uppgraderingar i motorn, etc.. Det du får utöver det om du väljer att köpa OW2 är enhälligt PvE-innehåll. En riktig storymode samt omspelbara missions där du levellar hjältar, placerar ut talents, m.m..

Medlem
Skrivet av WargH:

Jag har lite svårt att förstå allt hat mot 2CP. Temple of Anubis tex är en av de roligare kartorna i OW. Men det är väl som vanligt på internet, folk hoppar på the bandwagon och det är lite coolt att vara med i "gänget".

Onödig nedvärderande av andras åsikter, att du inte förstår kritiken betyder inte att den inte är befogad?

Notera att jag inte spelat OW på länge och har ingen åsikt om kartan eller gamemodet ena eller andra hållet, men om det är omfattande kritik emot den så finns det säkerligen en anledning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av WargH:

Jag har lite svårt att förstå allt hat mot 2CP. Temple of Anubis tex är en av de roligare kartorna i OW. Men det är väl som vanligt på internet, folk hoppar på the bandwagon och det är lite coolt att vara med i "gänget".

Jag har lätt att förstå hatet fastän jag själv inte direkt "hatar" 2cp. Det är ett spelläge innehållandes rätt instängda kontrollpunkter som är tungt beroende av kommunikation och samarbete för att lyckas bryta sig in i och med tanke på att de klart flesta som spelar OW kör solo queue bäddar det för en otrevlig upplevelse. Ovilja att samarbeta och dålig koordination är ganska vanliga här, och det blir något man förknippar med alla 2cp kartor, därav hatet.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Mycket pepp på detta!
De ändrar verkligen mycket i spelet som jag hoppats på. Så som att de gör tanks mer som "brawlers" och att de kanske ska ta bort 2cp och lägga till ett annat gamemode(förutom pusch då).
Så verkar co-op bli riktigt bra med genomtänkta fiender och ett talentträd som påminner om wow classic.
Pepp, pepp, pepp!

Det bekräftades av Jeff Kaplan efter presentationen att de kommer ta bort 2CP från competitive och QP, men att det kanske kommer finnas kvar i någon form i Arcade

Medlem
Skrivet av Mox+:

Ditt inlägg är ett bra exempel på hur Blizzard, eller Team 4 som gör OW, misslyckades med att berätta vad OW2 innebär på förra BlizzCon i november 2019. OW2 kommer inte dela någon spelarbas, tvärtom, det kommer ge den existerande spelarbasen allt som OW2 innehåller vad det gäller PvP. Du som köpt OW1 sedan tidigare kommer alltså kunna fortsätta spela PvP som om ingenting hänt tillsammans med dina kompisar som köpt OW2. Du kommer få den nya gamemoden, alla hjältarna, alla uppgraderingar i motorn, etc.. Det du får utöver det om du väljer att köpa OW2 är enhälligt PvE-innehåll. En riktig storymode samt omspelbara missions där du levellar hjältar, placerar ut talents, m.m..

Jag har inte följt med alls angående OW2 men om detta stämmer så är jag imponerad, ett fantastiskt sätt att bibehålla spelarbasen enad trots att en ny version släpps.

Det väcker fortfarande frågan dock varför de var tvungen att kalla det "uppföljare" när det egentligen är, ser ut och beter sig mycket mer som en expansion?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Whisp:

Alla som har ow1 kommer ha tillgång till allt som kommer till pvp-delen av ow2. Det är co-op och de grafiska uppdateringarna de inte kommer få.

Det här visste jag inte.
Låter som en "fullvärdig uppföljare" och inte något i stil med DLC.

Medlem

Efter att ha sett presentationen insåg jag två saker:
1) OW2 är ett mycket mer ambitiöst spel än jag trodde. Storymoden ser på riktigt väldigt intressant ut och hur de ändrat levellingsystemet i PvE till tre unika talenttrees för varje hjälte är helt galet. Det finns väl 32 hjältar nu plus en drös nya i OW2, som alla kommer ha tre olika träd var... det är helt galet mycket customization. Ändringarna till motorn, ljudet och det grafiska var också större än jag tidigare trott. Allt känns otroligt ambitiöst. Blizzard pushar verkligen OW2 att bli ett riktigt stort spel på alla sätt och vis.
2) OW2 är längre bort än man hoppats. Tidigaste jag kan tänka mig är någon sorts release i maj 2022, och till och med det känns tyvärr något naivt.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag har inte följt med alls angående OW2 men om detta stämmer så är jag imponerad, ett fantastiskt sätt att bibehålla spelarbasen enad trots att en ny version släpps.

Det väcker fortfarande frågan dock varför de var tvungen att kalla det "uppföljare" när det egentligen är, ser ut och beter sig mycket mer som en expansion?

Kan intyga att det stämmer, jag följer OW väldigt nära

Vad definierar en expansion kan man undra? I mina ögon är det enda som hindrar OW2 från att bli sedd som en uppföljare och inte en expansion det faktum att de INTE särar på spelarbasen. Ifall de hade gjort det, som CoD eller i princip alla spel gör när det kommer ett nytt spel i serien, så hade ingen blinkat eller ifrågasatt det. OW1 har funnits i fem år, så de hade kunnat komma undan med att dela spelarbasen ifall de hade velat. Att Blizzard ger spelarna möjligheten att spela tillsammans gör att man tänker att då är väl skillnaderna mellan spelen inte så stora.
Ser man på vad OW2 ändrar, så uppfyller de alla kriterier för att vara en uppföljare i mina ögon. Det kommer finnas en lång och ambitiös storymode-kampanj, en påkostad omspelbar PvE-del av spelet, stora förändringar i motorn både grafiskt och ljudmässigt, nytt UI och design samt främst ett filosofiskt omtänk hur spelet ska spelas. Det kommer vara som ett nytt spel, eller som flera spel inbakade i ett. OW1 var enbart PvP, OW2 kommer lägga på en minst lika stor bit PvE för de som gillar det och sedan allt annat som gynnar båda delarna av spelet (hjältar, maps, uppgraderingar av alla dess slag).

Medlem
Skrivet av Soulless:

Onödig nedvärderande av andras åsikter, att du inte förstår kritiken betyder inte att den inte är befogad?

Notera att jag inte spelat OW på länge och har ingen åsikt om kartan eller gamemodet ena eller andra hållet, men om det är omfattande kritik emot den så finns det säkerligen en anledning.

Jag sa inte att jag är oförstående, utan att jag har lite svårt att förstå det stora hatet, det känns överdrivet utifrån vad jag som en aktiv spelare har läst när det kommer till synpunkterna på spelläget. Självklart är inte alla kartor perfekta, och behöver arbetas om lite. Oftast är dock hatet kopplat till en knee Jerk reaction då spelare ofta söker en scape goat till varför det går dåligt. Karaktär X är OP, det är fel på kartan, vår tank vet inte hur man spelar, en healer valde inte den karaktär JAG ville att hen skulle spela.

Medlem

Förstår dock inte införandet av passiva. Om en dps kan vara en tank och vice versa, vad är då poängen med rollerna? Man tar ju bort vad som gör varje karaktär unik. Och Reinhart som ska kunna använda charge x 2, det tar bort den skill som krävs för att använda den en gång med cooldown. Nu är det farligt och riskabelt att använda den då man kan resultera i att dö om den används fel. Vad spelet behöver är ett bättre sätt för att hantera troll, leavers, balanseringar av hjältar och denna eviga "smurfning" som förstör spelets balansering.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blizzard får mycket skit nuförtiden. Men Overwatch tycker jag de skött utmärkt.

Förmodligen spelat 2200 matcher i ettan.
Inte spenderat en spänn efter själva köpet, men med inspelade loot boxes och guld har jag alla skins etc jag vill ha, och sitter på typ 15k guld.

Alla hjältar och kartor har varit gratis.

Helnöjd med spelet.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

De kunde lika gärna ha ställt in Blizzcrap

Du måste inte kolla om du inte gillar det, du vet det va? Finns andra som gillade det.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

De kunde lika gärna ha ställt in Blizzcrap

Tråkigt gnällig kommentar 👎

Jag har hittat ovanligt mycket som jag gillar. Alla deep dives och Q&A har varit fantastiskt intressanta för respektive spel.

Diablo 2 Resurrected deep dive videon rekommenderar jag till alla som är intresserade av Diablo 2 remastern. Sjukt grymt team som jobbar och alla tankar om remake vs remaster och hur man gått tillväga är även grymt spännande även ur utvecklingperspektiv.

Medlem

Detta visade sig vara ett enormt kliv i rätt riktning från vad dom först visade förra året, jag är inte bara omvänd men till och lite hajpad. Som någon som har en enormt stark avsky för Hanamura är det största tillägget för mig att dom tar bort hela det spelläget, brinn i helvetet 2cp.

Annars var ljudbilden nog det som imponerade mig mest, gött när pang pang låter PANG PANG! Ärligt talat för mig så var allt dom visade imponerande, miljöerna och dess effekter, PvE läget med enorma talen-trees, animationer, fiendedesign osv. Det enda jag tycker är trist hela null-sector grejen, att slåss mot själlösa robotar kommer inte sälja mig på någon slags djupare berättelse.

Kul att man får bli positivt överraskad!

BTW: varför länkare ni Gamespots video? https://youtu.be/lRj-GotnNaQ är den officiella.

Medlem

Jag fattar inte varför dom la så mycket energi på att ändra om gubbarna, man spelar ju ändå med skins??

Kunde inte låta bli att garva åt deras presentation, damn vad dom överdriver och kryddar för minsta lilla grej, speciellt snacket om kartorna, jösses. Top notch marknadsföring, alla älskar det.

Intressant ändå hur det verkar som hur alla gubbar buffas och man får se lite mer intense och variation i matcherna. Ska skillträdet även finnas i PvP eller är det bara PvE?

Medlem

Ser fram emot detta

Medlem

Fan vad vissa personer klagar, haha.
Jag var tidigare ganska likgiltig mot Overwatch 2 men det har nu blivit ett av spelen jag ser som mest fram emot.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du måste inte kolla om du inte gillar det, du vet det va? Finns andra som gillade det.

Kan väl ändå skriva vad jag tyckte om det.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kan väl ändå skriva vad jag tyckte om det.

Absolut Vad var det du inte gillade, och vad hade du hellre sett?
Jag gillade det för övrigt inte heller jättemycket, men vissa delar var bra

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Detta visade sig vara ett enormt kliv i rätt riktning från vad dom först visade förra året, jag är inte bara omvänd men till och lite hajpad. Som någon som har en enormt stark avsky för Hanamura är det största tillägget för mig att dom tar bort hela det spelläget, brinn i helvetet 2cp.

Annars var ljudbilden nog det som imponerade mig mest, gött när pang pang låter PANG PANG! Ärligt talat för mig så var allt dom visade imponerande, miljöerna och dess effekter, PvE läget med enorma talen-trees, animationer, fiendedesign osv. Det enda jag tycker är trist hela null-sector grejen, att slåss mot själlösa robotar kommer inte sälja mig på någon slags djupare berättelse.

Kul att man får bli positivt överraskad!

BTW: varför länkare ni Gamespots video? https://youtu.be/lRj-GotnNaQ är den officiella.

Håller med lite angående Null Sector (dock stora kliv i rätt riktning med de nya fienderna de visade på BlizzCon i år), men som tur är så är både Talon och en ännu icke utannonserad faktion också med som ondingar och motstånd i PvE:n.

Medlem
Medlem
Skrivet av Whisp:

Känns som att Jeff hintar om ett eventuellt loot system som läggs till senare.

"And then there are other elements of the progression system that we haven't even announced yet or talked about yet. It's something we have a lot of experience with at Blizzard. If you think about a game like Diablo or World of Warcraft, in some ways, those games are almost driven mostly by the progression systems in the game, even more than just the core combat. What's exciting about Overwatch is it has really dynamic, fun, core combat. Now being fueled by this hero mission system and the progression system, we think it's going to be pretty deep and rich by the time we're done with it."

NuZ
Testpilot
Skrivet av Pettor:

Tråkigt gnällig kommentar 👎

Jag har hittat ovanligt mycket som jag gillar. Alla deep dives och Q&A har varit fantastiskt intressanta för respektive spel.

Diablo 2 Resurrected deep dive videon rekommenderar jag till alla som är intresserade av Diablo 2 remastern. Sjukt grymt team som jobbar och alla tankar om remake vs remaster och hur man gått tillväga är även grymt spännande även ur utvecklingperspektiv.

Ok så eventet var helt ok? Att de totalt dissar WC3 som faktiskt fyller 1år och censurerar alla frågor om spelet är helt ok? Actiblizz är tyvärr alltid Actiblizz. Det har gått rejält utför


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Den nya ljudbilden ger mig invärtes skälvningar av glädje och förväntan!

12
Skriv svar