Blizzcon bjöd på massor av nytt från Overwatch 2

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ok så eventet var helt ok? Att de totalt dissar WC3 som faktiskt fyller 1år och censurerar alla frågor om spelet är helt ok? Actiblizz är tyvärr alltid Actiblizz. Det har gått rejält utför

Vilken del är detta en reaktion till? Att någon skriver Blizzcrap helt utan någon övrig kommentar eller varför har jag 0 respekt för. Det ger absolut inget mer än meningslöst online gnäll.

WC3 Reforge är ju en rejält svart fläck för Blizzard. Jag var hypad som attan när de visade det pga av min stora kärlek till WC3 men köpte aldrig pga av reviews osv. Men detta sagt är jag besviken att de inte sa något på Blizzcon angående Reforge/WC3 för att förstå vad de tänker göra, men samtidigt var resten väldigt intressant för mig. Det kanske helt enkelt inte finns något att säga just nu eller visa.

Alltså detta är nog det Blizzcon jag fått ut mest av på länge. Älskade alla ingående intervjuer och djupdykningar som jag skrev ovan. Diablo 2 är legendariskt i min bok och i år fick jag grymt mycket Diablo nyheter och info från designerns, utvecklare osv. Det krävs jäkla arbete att skapa allt detta o det kändes genuint och välgjort.

Min största förhoppning var att Blizzard skulle leverera hjärta på Blizzcon. Kolla på Diablo 2 Resurrected deep dive och du kommer se massa hjärta och kärlek till spelet från utvecklarna.

Så ja, det var ett bra Blizzcon.

12
Skriv svar