En halv miljon människor lirade Valheim samtidigt i helgen

Robot
En halv miljon människor lirade Valheim samtidigt i helgen

Och ytterligare en miljon i försäljning - det går bra nu!

#valheim


Medlem

De har ju content på gång. utvecklar dom det på rätt sätt sedan har de nog all chans i världen att fortsätta få intäkter.
Risken är väl att de som spelar det nu lessnar men dom pengarna har dom ju redan fått in ändå.

NuZ
Testpilot

Den största frågan är... kommer det till konsol? 😝


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Heter det inte PUBG?

Medlem

Jag har totalt missat det här spelet. Måste kolla upp. Visst som allt annat så tar det säkert bara minuter att få en bra bild av. Tack internet. Är så lat så sätter nog bara på en Youtube review i öronen....

Medlem

Spelet är sjukt kul och man fastnar hårt i början men nu efter ett par veckors grind sjunker motivationen för varje dag som går. Jag och polarna "slow-spelade" men efter att vi dödat Yagluth loggar vi redan nu mest in slentrianmässigt för att traska omkring i vår fina by och tänka på vad man skulle kunna göra men inte ha ork till att grinda material till.

Hade viss content varit ouppnåelig idag hade det nog hållit folk kvar längre än att släppa nytt när hypen lagt sig om nån månad eller två.

Vill dock passa på att tacka utvecklarna för en trevlig upplevelse och önska all lycka till!

Medlem

Jag är rädd att många tröttnar pga det enorma fusk-utbudet som finns, men jag är ju samtidigt för att fusk bör finnas.
Det var bara så länge sedan jag spelade ett spel som tillät så mycket, tänker på gta mm där fusk byts ut mot shark card för att dom ska tjäna pengar. (jag har inte fuskat något och älskar att ta det lugnt i Valheim)

Hoppas det kommer ett hard mode där man har ett liv, dom kanske vill ur beta-stadiet först. Det är extremt buggfritt, men en kompis har fastnatt i vägg o dött. (en gång på 500+ speltimmar (vår gemensamma speltid i gänget))

Medlem

Nytt content som intresserar folk jämna mellanrum. Då lär man behåller topplaceringen ett tag i alla fall.


signatur

🐖💨💩

eld
Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag är rädd att många tröttnar pga det enorma fusk-utbudet som finns, men jag är ju samtidigt för att fusk bör finnas.

Det är väl ett coop spel, så fusk lär väl inte vara något större problem just nu?

Medlem

Var tveksam i början, men bestämde mig för att testa trots allt då det saknas bra survival-spel just nu... Fastnade helt och har redan spelat på tok för många timmar. Fantastiskt mysigt med en lagom svårighetsgrad och progress rate (eller vad man nu ska kalla det).

Skrivet av IMSG:

Spelet är sjukt kul och man fastnar hårt i början men nu efter ett par veckors grind sjunker motivationen för varje dag som går. Jag och polarna "slow-spelade" men efter att vi dödat Yagluth loggar vi redan nu mest in slentrianmässigt för att traska omkring i vår fina by och tänka på vad man skulle kunna göra men inte ha ork till att grinda material till.

Ni kan bygga hur mycket ni vill även utan att grind:a material, bara att spawn:a in det ni behöver.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Alienshade:

Jag har totalt missat det här spelet. Måste kolla upp. Visst som allt annat så tar det säkert bara minuter att få en bra bild av. Tack internet. Är så lat så sätter nog bara på en Youtube review i öronen....


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väääldigt beroendeframkallande

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ni kan bygga hur mycket ni vill även utan att grind:a material, bara att spawn:a in det ni behöver.

Jo men det tar bort en stor del av charmen i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Jo men det tar bort en stor del av charmen i mitt tycke.

Tyckte du skrev att ni inte hade orken att grind:a, ser inte vart charmen ligger då...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tyckte du skrev att ni inte hade orken att grind:a, ser inte vart charmen ligger då...

Att överleva i världen på egen hand utan att spawna in grejer, vilket vi gjort galant. Visst kan man lira alá Minecraft Creative men däri finns ingen charm imo.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Jo men det tar bort en stor del av charmen i mitt tycke.

Håller med. Att gå ut att leta resurser för att sedan hämta en stor last med vagn eller båt är ju fränt.
I Coop har vi kört några som minar och en två kommer med vagn och hämtar material hehe

MEG
Medlem

Grattis till utvecklarna, de har förtjänat framgången.
Första gången på länge som jag var nervös i ett spel, exempel: Känslan när man första gången går in i Black forest är underbar, att jag sedan av misstag sprang in i ett stort troll gjorde inte saken bättre


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av aholman:

Håller med. Att gå ut att leta resurser för att sedan hämta en stor last med vagn eller båt är ju fränt.
I Coop har vi kört några som minar och en två kommer med vagn och hämtar material hehe

Exakt, haha! Det ska vara motigt (uppförsbacke med vagn någon?). Inte spawna in det du behöver och sen känna sig duktig.

Medlem

Det presenterades ju en "roadmap" förra veckan(?). Tror det redan skulle komma lite nytt innehåll om någon vecka. Spännade

För övrigt har mitt gäng precis tagit ner andra bossen så vi har nog mycket kvar tills det är "tomt" på innehåll. Bygga kan man i och för sig hålla på med hur länge som helst.

Medlem

Bara pc tydligen. Så väntar på att det kommer till något jag inte behöver få ont i ryggen av att spela på. + min datorsom jag väldigt sällan spelar på klarar knappt disco elysium. Men snart så kommer jag att kunna spela det spelet(disco) med hygglig grafik. På konsol.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Att överleva i världen på egen hand utan att spawna in grejer, vilket vi gjort galant. Visst kan man lira alá Minecraft Creative men däri finns ingen charm imo.

Jag har löst det så att jag har olika baser. Ett slott uppe i bergen där jag bara bygger fritt utan att bry mig om all den hjärndöda grindingen som krävs, och sen alla andra "vanliga" baser utspridda lite varstans.

Slutar man spela på grund av ett problem som redan har en lösning så finns det antagligen andra anledningar också till att man slutar spela, tänker jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Blev en ragequit efter att mitt lik fastnat hos nåt pilbågskelett. Närmar jag mig blir jag 1-shottad. Där ligger alla mina grejer.

Kom att tänka på gamla Diablo 1 när man kunde dö vid nån hopplöst jobbig jävel som vaktade ens lik och man kom ner med sämre och sämre gear för att försöka ta tillbaka grejerna innan man kunde stänga av och förlora allt. Vad händer här om man spelar själv och inte kan ta hjälp av ens vänner för att återta ens grejer? Hopplöst tråkigt när spel är helt oförlåtande mot att man undersöker omgivningen och sen är det kört.

Får se om man ids ge det en chans till, det hade i alla fall potential att spelmässigt växa till nåt stort. Testade köra tre pers och det underlättar ju såklart att vara fler.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

jag lirade lite förra veckan.
Kan inte se hur det fått så höga betyg.

Det blev ju suuuuuper trist efter en halv dag.
Grafiken sög, samma om och om igen.

Titta på mitt hus säger en. Titta här säger en annan.

Jaha, ok? .. Jag förstår inte lol

Medlem
Skrivet av Kane:

Blev en ragequit efter att mitt lik fastnat hos nåt pilbågskelett. Närmar jag mig blir jag 1-shottad. Där ligger alla mina grejer.

Kom att tänka på gamla Diablo 1 när man kunde dö vid nån hopplöst jobbig jävel som vaktade ens lik och man kom ner med sämre och sämre gear för att försöka ta tillbaka grejerna innan man kunde stänga av och förlora allt. Vad händer här om man spelar själv och inte kan ta hjälp av ens vänner för att återta ens grejer? Hopplöst tråkigt när spel är helt oförlåtande mot att man undersöker omgivningen och sen är det kört.

Får se om man ids ge det en chans till, det hade i alla fall potential att spelmässigt växa till nåt stort. Testade köra tre pers och det underlättar ju såklart att vara fler.

Själv börjar man sukta efter en reset så man kan köra om grindet från början

För att vara ett survivalspel så skulle jag säga att valheim är rätt mittemellan i svårighetsgrad. Visst, du kan förlora allt du har på dig, mina polare kapsejsade med en båt ute i have och förlorade allt, men det går relativt fort att börja om på nytt ändå.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Själv börjar man sukta efter en reset så man kan köra om grindet från början

För att vara ett survivalspel så skulle jag säga att valheim är rätt mittemellan i svårighetsgrad. Visst, du kan förlora allt du har på dig, mina polare kapsejsade med en båt ute i have och förlorade allt, men det går relativt fort att börja om på nytt ändå.

Ja det har nåt och är lovande men utvecklingen behöver givetvis fortsätta så för att det ska bli en spelmässig tokhit med. Många sales betyder ju bara ekonomisk succé, inte nödvändigtvis en odödlig klassiker

Å ena sidan är det ju helt okej att det blir svårt och att man kan förlora allt man har och hävda att det är realistiskt för man skulle kunna göra det på riktigt också... ...precis som att dö och vakna i sin säng igen -.-


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av eld:

Det är väl ett coop spel, så fusk lär väl inte vara något större problem just nu?

Polare som fuskat har tröttnat, dom är ju klara med spelet o har allt.

Medlem

Något som folk verkar missa (menar allmänt nu) är att spelet är ju EA... Det har inte ens varit ute en månad och ändå har såpass mycket innehåll som håller folk sysselsatta. Personligen har jag 103 timmar i spelet nu och har inte besegrat 3e bossen än

Nämn något annat EA spel som knappt hade varit ute i en månad men ligger på samma nivå som detta spelet? Ska bli VÄLDIGT kul o följa utveckligen av Valheim!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Bara pc tydligen. Så väntar på att det kommer till något jag inte behöver få ont i ryggen av att spela på. + min datorsom jag väldigt sällan spelar på klarar knappt disco elysium. Men snart så kommer jag att kunna spela det spelet(disco) med hygglig grafik. På konsol.

Handkontroll o trådlös tangentbord i soffan till tvn kör jag med, tangentbordet behövs knappt det är ett bra kontrollspel!

Medlem
Skrivet av Kane:

Blev en ragequit efter att mitt lik fastnat hos nåt pilbågskelett. Närmar jag mig blir jag 1-shottad. Där ligger alla mina grejer.

Kom att tänka på gamla Diablo 1 när man kunde dö vid nån hopplöst jobbig jävel som vaktade ens lik och man kom ner med sämre och sämre gear för att försöka ta tillbaka grejerna innan man kunde stänga av och förlora allt. Vad händer här om man spelar själv och inte kan ta hjälp av ens vänner för att återta ens grejer? Hopplöst tråkigt när spel är helt oförlåtande mot att man undersöker omgivningen och sen är det kört.

Får se om man ids ge det en chans till, det hade i alla fall potential att spelmässigt växa till nåt stort. Testade köra tre pers och det underlättar ju såklart att vara fler.

Låter som du inte har förlorat så mycket om det är ett litet skellet som är farligt, markera kroppen på kartan o glöm den sålänge. Bara köra på du har ju basen kvar.

Medlem
Skrivet av Kane:

Blev en ragequit efter att mitt lik fastnat hos nåt pilbågskelett. Närmar jag mig blir jag 1-shottad. Där ligger alla mina grejer.

Kom att tänka på gamla Diablo 1 när man kunde dö vid nån hopplöst jobbig jävel som vaktade ens lik och man kom ner med sämre och sämre gear för att försöka ta tillbaka grejerna innan man kunde stänga av och förlora allt. Vad händer här om man spelar själv och inte kan ta hjälp av ens vänner för att återta ens grejer? Hopplöst tråkigt när spel är helt oförlåtande mot att man undersöker omgivningen och sen är det kört.

Får se om man ids ge det en chans till, det hade i alla fall potential att spelmässigt växa till nåt stort. Testade köra tre pers och det underlättar ju såklart att vara fler.

Lura det bort från kroppen, det är ganska lätt att undvika pilar i och med att de är så långsamma. Blockerar du dess sikt med ett träd emellan er kommer det följa efter dig dit. Sen är det bara att springa tillbaka och hämta dina prylar

En sista utväg är att använda "fusk", om det helt hindrar dig från att fortsätta spela.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar