PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Skägg.
10 Chambers

Kollega som hade beställt 1 juni från Webhallen fick sin tilldelning på Standard Edition nu också, så det rör sig lite.


signatur
Medlem
Byte

Har PS5 SE bokat hos Inet Sisjön 26/6 så borde dyka upp snart men vill gärna byta till Digital om det är nån som är intresserad?

Medlem

Fick hem en ps5a ifrån webhallen idag. Beställde 26/5.

Medlem

Nu är jag glad—min första Playstation-konsol!

Förbokade: PS5 DE från MM 24/9
Skickades: 16/2
Levererades: 19/2 (en dag försening; snö?)
Avbeställde: Komplett 17/9 (gör troligtvis ingen skillnad för någon här)

Medlem
Skrivet av GreatS:

Nu är jag glad—min första Playstation-konsol!

Förbokade: PS5 DE från MM 24/9
Skickades: 16/2
Levererades: 19/2 (en dag försening; snö?)
Avbeställde: Komplett 17/9 (gör troligtvis ingen skillnad för någon här)

Sånt här är kul att läsa när man bokade på Komplett tidig vår...

Medlem

KOMPLETT fortfarande 3:e Maj

Medlem
Skrivet av Kain:

KOMPLETT fortfarande 3:e Maj

Wow...

Medlem
Skrivet av Kain:

KOMPLETT fortfarande 3:e Maj

Skrivet av Gaara:

Beställt SE 8/6. Fortfarande 3de maj.

Medlem

Va inne på blocket och tradera för skoj skull och titta på PS5 och man blir inte förvånad alls folk som har vunnit lottdragning från Elgiganten säljer sina konsoler. Blir så förbannad på detta min mag känsla säger att de är rätt många som köper på helt okey sätt säljer dom bara för att tjäna ett par tusen extra...

Skickade ett meddelande till en person som skrev att han hade ångrat sig me sin PS5 köpt xbox istället han ville ha 9000kr skrev du kan få 6000kr för den hämtar me en gång.. Nopp sa han 9000kr så dåliga ursäkter

Medlem

Komplett skickade min PS5 igår!

Beställde 25 april 2020.

Stod att jag skulle få den början av mars men den skickade igår tydligen.

Edit: PS5 Standard Edition

Medlem
Skrivet av steelbeat:

Va inne på blocket och tradera för skoj skull och titta på PS5 och man blir inte förvånad alls folk som har vunnit lottdragning från Elgiganten säljer sina konsoler. Blir så förbannad på detta min mag känsla säger att de är rätt många som köper på helt okey sätt säljer dom bara för att tjäna ett par tusen extra...

Skickade ett meddelande till en person som skrev att han hade ångrat sig me sin PS5 köpt xbox istället han ville ha 9000kr skrev du kan få 6000kr för den hämtar me en gång.. Nopp sa han 9000kr så dåliga ursäkter

Jag skulle inte ens ge 6000för en ps5 på tradera. Köper hellre från en butik och får kvitto i mitt namn, typ elgiganten.

Medlem
Skrivet av joask:

Plötsligt händer det😉 och på en fredag också.
I inkorgen fanns ett oväntat mail

Mitt PS5 SE finns att hämta på Webhallen🤪🎁
Helt galet tog bara nästan 8 månader(1/6 2020)

Sablar vad skönt att slippa trycka ”F5” var o var och varannan dag.

Grattis!

Fast du kan ju inte räkna att det tog åtta månader och få det. För åtta månader sedan fanns inte produkten. Du har fått den 3 månader efter relasedagen.

Sen att du väntat nästan ett år är ju en annan femma.

Medlem

Nån som har hört nåt om vilka butiker som får leverans kommande vecka?

Medlem

Jag har en oöppnad PS5 Standard Edition som jag gärna byter mot en Digital Edition. Inköpt på Webhallen i Stockholm och kvitto finns självklart. Hör av er vid intresse!

Medlem

Vågar man hoppas på en ny utlottning från Elgiganten denna vecka tro?

Medlem

NoN är uppe!

Medlem

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!
Hade en i varukorgen och skulle slutföra köpet. Då var det plötsligt slut.....

Medlem
Skrivet av vkkid:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!
Hade en i varukorgen och skulle slutföra köpet. Då var det plötsligt slut.....

Samma här, wtf liksom...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Samma här, wtf liksom...

Underbara är att jag sitter och uppdaterar sidan och helt plötsligt så går det att beställa. Älskar att de inte lägger undan de som läggs i varukorgen...Sämst.

Medlem
Skrivet av vkkid:

Underbara är att jag sitter och uppdaterar sidan och helt plötsligt så går det att beställa. Älskar att de inte lägger undan de som läggs i varukorgen...Sämst.

Ja jo menar det, har man lyckas lägga en i varukorgen borde det ju temporärt dras bort o tingas från deras lager i 10-15min. Ja orkar inte sitta hela dagarna o köra F5 men råkade bara snubbla över inlägget här att det fanns inne.

Kan ju hoppas de gick åt någon behövande och inte någon äcklig scalper iaf.

Medlem

Det är så jävla sämst system att det som hinner läggas i varukorgen kan försvinna, man brukar ha en tidsgräns innan det sker, t.ex när man bokar resor och biljetter o liknade, så jävla dåligt av Netonnet, och Sony förtjänar också en känga som lanserar när det råder komponentbrist vilket de såklart visste innan, snacka om en lansering som kommer hamna i historieböckerna!!

-Nej jag har inte fått tag på en PS5a, och JA jag är bitter!!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja jo menar det, har man lyckas lägga en i varukorgen borde det ju temporärt dras bort o tingas från deras lager i 10-15min. Ja orkar inte sitta hela dagarna o köra F5 men råkade bara snubbla över inlägget här att det fanns inne.

Kan ju hoppas de gick åt någon behövande och inte någon äcklig scalper iaf.

Precis! Att man ska behöva sitta och bevaka alla sidor för att en lucka kanske ska öppnas är i sig helt bedrövligt, och att dessutom inte få varukorgen temporärt reserverad när luckan väl uppstår kan närmast liknas med tortyr.

Jag ser förresten en hel drös med fake-inlägg på till exempel Instagram där folk försöker få oss svältfödda gamers att klicka på länkar för att delta i utlottningar som inte existerar. Så se upp!

Konsolen kommer till oss tids nog, men jag håller med om att alla inblandade (i synnerhet Sony) kunde ha skött det här bättre.

Medlem

Jag beställde SE 9 oktober från MM och fick ett mail nu att jag kommer få mitt PS5 levererat denna veckan eller nästa. Äntligen!

Medlem

Jag hann få med en från netonnet så jag kan säga att en konsol gick till en behövande, jag var i det närmaste desperat men nu är jag lycklig

Medlem
Skrivet av Joajac14:

Jag beställde SE 9 oktober från MM och fick ett mail nu att jag kommer få mitt PS5 levererat denna veckan eller nästa. Äntligen!

Jag fick ett med, beställde den 8/10. Så nu börjar det närma sig!

Medlem

Fick även jag ett Mail från MM att det, preliminärt, levereras under vecka 8 eller 9. Beställde SE 13/10
👍

Medlem

Samma här! Beställde SE från MM 2020-10-10. Preliminärt vecka 8/9 wow

Medlem

Gjorde ett konto här bara för att säga att jag idag 22/2 nästan fick hjärtstopp när jag kollade mobilen och såg ett mail från MediaMarkt där det stod att det preliminära leveransdatumet för mitt PS5 SE är vecka 8 eller 9! Äntligen! Förbokade 15/10. Är så taggad!

Fingers crossed!

Inaktiv

Max gaming hade i två minuter. Det här systemet som säljare kör med nu kan dra åt helvete.

Medlem

Är det någon som har beställt DE från MM som fått något mail idag? Jag beställde DE den 4/10 och har inte fått något mail om någon leverans än iallafall

Skriv svar