Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Avstängd
Skrivet av WonderBoy:

Är det i hissen du har problem eller i slutet vid den stora Yggdrasil-liknande formationen?

Det är i hissen


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är i hissen

Jaha, vad skumt. Kommer inte ihåg att jag gjorde något speciellt just där. Det är inte så att hissen måste nå en viss höjd innan rätt animation triggas?

Avstängd
Skrivet av WonderBoy:

Jaha, vad skumt. Kommer inte ihåg att jag gjorde något speciellt just där. Det är inte så att hissen måste nå en viss höjd innan rätt animation triggas?

Jag har slagit på honom tills hissen stannar men ändå händer inget.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers

Angående spelslutet (när är det slut?)

Har fått Kingdom’s End-questet men måste vara 340, är det spelets sista Quest eller var det någon som la till i veckans content-patch?


signatur
Avstängd

Synd att Ubisoft dissar Steam och gjorde detta egs -exklusivt. För mig innebär det att jag skippar detta.

Jesper Kyd är för övrigt riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Angående spelslutet (när är det slut?)

Har fått Kingdom’s End-questet men måste vara 340, är det spelets sista Quest eller var det någon som la till i veckans content-patch?

Näst sista om jag inte minns fel. Tror inte något story-relaterat lades till i samband med patchen.

Och av ren nyfikenhet, vilken power level är du i nu med bara Hamptunscire kvar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Näst sista om jag inte minns fel. Tror inte något story-relaterat lades till i samband med patchen.

Och av ren nyfikenhet, vilken power level är du i nu med bara Hamptunscire kvar?

Strax under 280, har legat synkat med uppdragen under hela spelet, så blev lite förvånad att det var en så stor diff till nästa.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Strax under 280, har legat synkat med uppdragen under hela spelet, så blev lite förvånad att det var en så stor diff till nästa.

Då är du snäppet bättre än mig när det kommer till att göra sidogrejer, tror jag var på 260~ när jag kom dit. Så det jag gjorde var att jag 100% alla områden utanför England så jag var i power level 300 innan jag äntrade Hamptunscire. Men det visade sig vara en rätt rejäl överskattning av motståndet i området, det blev verkligen inte svettigt en enda gång. Och då spelar jag ändå på det svåraste. Så om du inte tycker att spelet har varit särskilt svårt hittills tror jag du kan göra detsamma där du är nu, om du inte har lust att grinda hela vägen upp till 340~.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Då är du snäppet bättre än mig när det kommer till att göra sidogrejer, tror jag var på 260~ när jag kom dit. Så det jag gjorde var att jag 100% alla områden utanför England så jag var i power level 300 innan jag äntrade Hamptunscire. Men det visade sig vara en rätt rejäl överskattning av motståndet i området, det blev verkligen inte svettigt en enda gång. Och då spelar jag ändå på det svåraste. Så om du inte tycker att spelet har varit särskilt svårt hittills tror jag du kan göra detsamma där du är nu, om du inte har lust att grinda hela vägen upp till 340~.

Ah, men då ska jag ändå testa. Trodde verkligen att jag var klar efter händelserna innan detta, så är lagom sugen att bli klar nu


signatur
Medlem

Hur är det med buggar, har de lyckas städa bort det mesta nu?

Skrivet av Gaara:

Hur är det med buggar, har de lyckas städa bort det mesta nu?

Stöter på buggar hela tiden, så jag tror inte det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ah, men då ska jag ändå testa. Trodde verkligen att jag var klar efter händelserna innan detta, så är lagom sugen att bli klar nu

Hur många timmar ligger du på Calle?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Då är du snäppet bättre än mig när det kommer till att göra sidogrejer, tror jag var på 260~ när jag kom dit. Så det jag gjorde var att jag 100% alla områden utanför England så jag var i power level 300 innan jag äntrade Hamptunscire. Men det visade sig vara en rätt rejäl överskattning av motståndet i området, det blev verkligen inte svettigt en enda gång. Och då spelar jag ändå på det svåraste. Så om du inte tycker att spelet har varit särskilt svårt hittills tror jag du kan göra detsamma där du är nu, om du inte har lust att grinda hela vägen upp till 340~.

Ja, näe, det där området var inte särskilt utmanande. Men, är det slut nu? Inte fått något mer main quest och det känns lite tamt...

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hur många timmar ligger du på Calle?

76!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, näe, det där området var inte särskilt utmanande. Men, är det slut nu? Inte fått något mer main quest och det känns lite tamt...

Det är väl det sista "matiga" uppdraget. Beta av resten i The Order så får du det sista uppdraget av Hytham.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Det är väl det sista "matiga" uppdraget. Beta av resten i The Order så får du det sista uppdraget av Hytham.

Är det någon grand final i det? För det här kändes ju som en fis utan stank. Jättemärkligt slut.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det någon grand final i det? För det här kändes ju som en fis utan stank. Jättemärkligt slut.

Nej, jag är inte heller särskilt imponerad. Misstänker att det kan röra sig om ett oengagerat upplägg inför framtida DLC, men jag vete fan. Tycker hela storyn överlag känts rumphuggen och oinspirerad. Det som hållit mig kvar är det makalösa världsbygget och i viss mån stridssystemet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Nej, jag är inte heller särskilt imponerad. Misstänker att det kan röra sig om ett oengagerat upplägg inför framtida DLC, men jag vete fan. Tycker hela storyn överlag känts rumphuggen och oinspirerad. Det som hållit mig kvar är det makalösa världsbygget och i viss mån stridssystemet.

Tycker storyn hade nåra riktigt fantastiska stunder, när mina val skapade en klump i halsen på grund av konsekvenserna och några vändningar jag inte förväntade mig. Men hela grejen med Sigurd, som kändes allvarlig typ mitt i, och sedan ignorerades i 20 timmar, för att sedan bli ett konstigt sci-fi-quest, och Basim som nu ligger inkopplad - vad händer där? Och Randvi bah "jaha, nu är hela England i fred" fast Alfred lurade oss som sista grej och stack.

Sånt antiklimax.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Alltså. Startade upp igen. Jag är verkligen klar. Har inte upplevt ett sådant här antiklimax på väldigt länge. 75+ timmar spelade och finalen var så intetsägande att jag inte ens förstod att det var en final.

Detta blir nog första och sista AssCreed jag lirar.


signatur
Avstängd

Jag är fortfarande fast på basim fighten. Lite tråkigt att inte få spela klart skiten. Detta blir första AC jag inte klarar ut.

Det är som sagt i fas 2 jag har problem. Det går att stunna honom men det går aldrig vidare till fas 3 när man ska jaga honom. Så är en never ending fight för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alltså. Startade upp igen. Jag är verkligen klar. Har inte upplevt ett sådant här antiklimax på väldigt länge. 75+ timmar spelade och finalen var så intetsägande att jag inte ens förstod att det var en final.

Detta blir nog första och sista AssCreed jag lirar.

Men du hade kul på vägen dit hoppas jag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men du hade kul på vägen dit hoppas jag

Jo, men, man vill ju ha en redig final ändå.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jo, men, man vill ju ha en redig final ändå.

Jo det är klart

Slogs mot Fulke nu och har ett bra tag kvar antar jag :p... 65%


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Jag har då fått svar av ubisoft support nu angående basim fighten. Dom ska försöka ordna till det för var fler som hade kontaktat dom om det. Så förhoppningsvis kan man spela klart spelet inom en snar framtid.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jo, men, man vill ju ha en redig final ändå.

De behöver spara den ordermedlem vi alla vet vem det är till nästa dlc i Paris.

Storyn i valhalla var bra men sen var de tvungen hoppa hela slutet. Klart sämst av alla assassins lir på den punkten.

Också rätt klar. Spelet är mikrotransactionskadat allt är på tok för dyrt. Men man får jobba lite så det är nog trots allt positivt. Men att vara utfattig efter 110h grundande känns orättvist och väldigt misslyckad viking efter 4250 massmord eller vad det blev och etnisk rensning av alla kloster.

Inte mycket kvar av grundliret dock. Inte mycket lönnmördare kvar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shodan:

De behöver spara den ordermedlem vi alla vet vem det är till nästa dlc i Paris.

Storyn i valhalla var bra men sen var de tvungen hoppa hela slutet. Klart sämst av alla assassins lir på den punkten.

Också rätt klar. Spelet är mikrotransactionskadat allt är på tok för dyrt. Men man får jobba lite så det är nog trots allt positivt. Men att vara utfattig efter 110h grundande känns orättvist och väldigt misslyckad viking efter 4250 massmord eller vad det blev och etnisk rensning av alla kloster.

Inte mycket kvar av grundliret dock. Inte mycket lönnmördare kvar.

Fattig? Vad la du pengar på? Jag köpte lite material i början men hade säkert femsiffrigt när jag slutade.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fattig? Vad la du pengar på? Jag köpte lite material i början men hade säkert femsiffrigt när jag slutade.

Tre-4 rustningar sen några vapen och sköldar samt försöka uppgradera dessa så järn och tritium. Jagade fatt på alla ingots men behövde ändå köpa några. Då var det bara en handfull pilbågar och typ en av varje meleevapentyp som uppgraderade.

Bara att uppgradera så man har max på rations och quiver kräver en massa resurser. Järn och läder räntar sig iaf en del mot slutet iaf.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shodan:

Tre-4 rustningar sen några vapen och sköldar samt försöka uppgradera dessa så järn och tritium. Jagade fatt på alla ingots men behövde ändå köpa några. Då var det bara en handfull pilbågar och typ en av varje meleevapentyp som uppgraderade.

Bara att uppgradera så man har max på rations och quiver kräver en massa resurser. Järn och läder räntar sig iaf en del mot slutet iaf.

Körde bara en rustning och maxade bara två vapen, och maxade aldrig kogret, tror jag hade 20 pilar. Räckte gott. Men förstår viljan av att vilja maxa.


signatur
Avstängd

Stor uppdatering kommer idag med transmog, ostara festival, nya skills och sedan en massa småfix. Tror dom har fixat där jag satt fast så kanske kan spela ut spelet nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alltså. Startade upp igen. Jag är verkligen klar. Har inte upplevt ett sådant här antiklimax på väldigt länge. 75+ timmar spelade och finalen var så intetsägande att jag inte ens förstod att det var en final.

Detta blir nog första och sista AssCreed jag lirar.

Spelade klart häromdagen och är helt enig med dig. Helt plötsligt var det bara tråkiga River Raids kvar i Questlistan. Jag fick sätta mig och googla för att förstå om jag skulle leta upp något mer som inte syntes eller om det var bara slut. Otroligt tandlöst slut på spelet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 3rik:

Spelade klart häromdagen och är helt enig med dig. Helt plötsligt var det bara tråkiga River Raids kvar i Questlistan. Jag fick sätta mig och googla för att förstå om jag skulle leta upp något mer som inte syntes eller om det var bara slut. Otroligt tandlöst slut på spelet.

Jag undrar om de ska knyta ihop det med expansioner eller om AssCreed-spel alltid är så här.


signatur
Skriv svar