Moddstöd för Diablo 2: Resurrected har bekräftats

Robot
Moddstöd för Diablo 2: Resurrected har bekräftats
Medlem

Man vet ju dock ännu inte hur detta kommer funka, speciellt när det kommer till dem mera populära modsen som modifierar en hel del av spelet(pod, pd2) men hoppas verkligen det kommer gå få över dessa två till d2r, tiden avgör när mera info kring detta kommer!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Man vet ju dock ännu inte hur detta kommer funka, speciellt när det kommer till dem mera populära modsen som modifierar en hel del av spelet(pod, pd2) men hoppas verkligen det kommer gå få över dessa två till d2r, tiden avgör när mera info kring detta kommer!

Vore underbart om det tillåts rätt rejält med modifiering. Om PoD skulle kunna göras till D2R så vore det guld. (Kan inte säga mycket om pd2 då jag knappt testat det, verkar vara mer eller mindre exakt som PoD när jag tittade på det.)

Medlem

Anmält intresse redan


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det blir väl som i wc3 reforged att blizzard äger rättigheterna till de moddar som laddas upp.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Blizzard är tyvärr nuförtiden ett företag som maskerar modvänlighet bakom massa konstiga system och regler.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av vbgbasse:

Det blir väl som i wc3 reforged att blizzard äger rättigheterna till de moddar som laddas upp.

Skrivet av Hipshot:

Blizzard är tyvärr nuförtiden ett företag som maskerar modvänlighet bakom massa konstiga system och regler.

Låt oss kalla Blizzards så kallade modstöd för "Sanning med MODifikation"!

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Vore underbart om det tillåts rätt rejält med modifiering. Om PoD skulle kunna göras till D2R så vore det guld. (Kan inte säga mycket om pd2 då jag knappt testat det, verkar vara mer eller mindre exakt som PoD när jag tittade på det.)

Dem är snarlika, pd2 har lite mera ändrat på items för göra dem mera attraktiva än vad pod har, men annars lika men två riktigt bra modar till spelet!
Hoppas verkligen dem kommer kunna även komma till d2r, annars blir det nog inte att spela det speciellt mycket.


signatur

Spela spel är kul ibland.

NuZ
Testpilot

Detta kommer bli spiken i kistan för Blizzard tror jag faktiskt, men de lever väl på alla knäppisar som förköper spel. De kanske lärt sog något efter WC3 men det gör saken mer frustrerande tycker jag. Att de totalt skiter i oss WC3 älskare och tom. censurerar frågor om spelet. Nae Actiblizz kan fara åt helvete! Snälla community, förköp för guds skull inget bara! Ge dem inte en krona innan de bevisat att de kan fixa WC3 classic och ger oss en riktig remake istället för att försöka gömma deras giriga misstag.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av NuZ:

Detta kommer bli spiken i kistan för Blizzard tror jag faktiskt, men de lever väl på alla knäppisar som förköper spel. De kanske lärt sog något efter WC3 men det gör saken mer frustrerande tycker jag. Att de totalt skiter i oss WC3 älskare och tom. censurerar frågor om spelet. Nae Actiblizz kan fara åt helvete! Snälla community, förköp för guds skull inget bara! Ge dem inte en krona innan de bevisat att de kan fixa WC3 classic och ger oss en riktig remake istället för att försöka gömma deras giriga misstag.

Ska sägas att studion som jobbar på detta spelet är samma som gav oss Tony Hawk Pro Skater 1+2 och Crash Bandicoot-trilogin. De spelen är fantastiska så jag är säker på att det här blir bra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska sägas att studion som jobbar på detta spelet är samma som gav oss Tony Hawk Pro Skater 1+2 och Crash Bandicoot-trilogin. De spelen är fantastiska så jag är säker på att det här blir bra

Ja men utgivaren är samma som WC3R och Advanced Warfare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Okej, det var märkligt. Rhykker (som nästan jobbar för Blizzard) fick svar från Blizzard att p.g.a. nybyggda fuskskydd (mot dupilcerande av grejer m.m.) kommer troligtvis inte moddar vara möjligt i D2R. Man får nöja sig med att modda det existerande D2, som ju finns kvar.

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=mDQtrzN6euI

Se från 7:44.

Backloggens befriare
Skrivet av starboy83:

Okej, det var märkligt. Rhykker (som nästan jobbar för Blizzard) fick svar från Blizzard att p.g.a. nybyggda fuskskydd (mot dupilcerande av grejer m.m.) kommer troligtvis inte moddar vara möjligt i D2R. Man får nöja sig med att modda det existerande D2, som ju finns kvar.

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=mDQtrzN6euI

Se från 7:44.

"Nästan jobbar för" du menar att han bygger sitt content i stora delar kring deras spel? Han jobbar ju lika mycket för Blizzard som jag gör för FZ i sådana fall..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Minns jag testade någon dropmod precis innan jag slutade spela Diablo2. Bilden blev täckt med legendy och runer efter bara några kills. Blev typ spiken i kistan för intresset för att spela mera...

Medlem
Skrivet av keffkebab:

"Nästan jobbar för" du menar att han bygger sitt content i stora delar kring deras spel? Han jobbar ju lika mycket för Blizzard som jag gör för FZ i sådana fall..

Ja precis. Han brukar ju få exklusiva intervjuer med dem och är ju ganska PK när det gäller hans uttalanden kring Blizzards grejer, nästan oavsett vad det gäller. Nu var det ju inte det som var det viktiga i det jag skrev iofs.

Inaktiv

Komplett LotR reskin?

Medlem
Skrivet av starboy83:

Okej, det var märkligt. Rhykker (som nästan jobbar för Blizzard) fick svar från Blizzard att p.g.a. nybyggda fuskskydd (mot dupilcerande av grejer m.m.) kommer troligtvis inte moddar vara möjligt i D2R. Man får nöja sig med att modda det existerande D2, som ju finns kvar.

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=mDQtrzN6euI

Se från 7:44.

Själv så hoppas jag anti fusk skyddet är bra. Det var dupes etc som förstörde D2 multiplayer när det begav sig.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Själv så hoppas jag anti fusk skyddet är bra. Det var dupes etc som förstörde D2 multiplayer när det begav sig.

Ja, kan hålla med. Är inte själv så intresserad av mods. Men går det att få båda att existera samtidigt (d.v.s. både bra fuskskydd och modstöd) så är det väl bara bra.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Ja, kan hålla med. Är inte själv så intresserad av mods. Men går det att få båda att existera samtidigt (d.v.s. både bra fuskskydd och modstöd) så är det väl bara bra.

Ja, de får göra som vissa andra spel gör att du bara kan spela med andra som har samma moddar installerade och att moddade karaktärer inte kan köra i vanliga ladders osv.

Backloggens befriare
Skrivet av starboy83:

Ja precis. Han brukar ju få exklusiva intervjuer med dem och är ju ganska PK när det gäller hans uttalanden kring Blizzards grejer, nästan oavsett vad det gäller. Nu var det ju inte det som var det viktiga i det jag skrev iofs.

Ah, nej, ville väl mest förtydliga för folk som kanske inte känner till honom.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska sägas att studion som jobbar på detta spelet är samma som gav oss Tony Hawk Pro Skater 1+2 och Crash Bandicoot-trilogin. De spelen är fantastiska så jag är säker på att det här blir bra

Japp och DA2 och DA:I är från samma studio som gjorde Dragon Age Origins. Så säger inte så mkt

Moderator | Testpilot
Skrivet av TheWarlock:

Japp och DA2 och DA:I är från samma studio som gjorde Dragon Age Origins. Så säger inte så mkt

Det säger en hel del då de hittills gjort två väldigt bra remasters.

DA2 hade problem med tidspress. Hade de fått lika mycket tid som med DA:O hade det nog inte varit några större problem. Tips: Läs om DA2 utvecklingen så får du se att det inte är utvecklarnas fel, alltså de som gör grovgörat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det säger en hel del då de hittills gjort två väldigt bra remasters.

DA2 hade problem med tidspress. Hade de fått lika mycket tid som med DA:I hade det nog inte varit några större problem. Tips: Läs om DA2 utvecklingen så får du se att det inte är utvecklarnas fel, alltså de som gör grovgörat.

Jag tror han menar att DA:O är ljusår bättre än sina båda uppföljare


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

"TP SAFE?!?!"

Moderator | Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Jag tror han menar att DA:O är ljusår bättre än sina båda uppföljare

Det skulle vara ett O där och inte ett I.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar