Erfarenheter med CDkeys eller liknande?

Medlem
Erfarenheter med CDkeys eller liknande?

Är en snål jävel som helst inte betalar mer än vad man behöver. Såg någon kommentar på IGN som nämnde cdkeys.com och tänkte höra om ni har någon erfarenhet med dem eller liknande?

Tex... cyberpunk för 224,79 SEK

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tage:

Är en snål jävel som helst inte betalar mer än vad man behöver. Såg någon kommentar på IGN som nämnde cdkeys.com och tänkte höra om ni har någon erfarenhet med dem eller liknande?

Tex... cyberpunk för 224,79 SEK

Jag har köpt där några gånger och det har fungerat bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Handlat en gång och fick då en nyckel som inte fungerade.

Medlem

Nog köpt runt 15 spel där i från, allt från PC till Switch och aldrig varit några problem. Fått nyckeln inom en minut efter jag betalat med Paypal.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Geeks Gaming
Skrivet av Tage:

Är en snål jävel som helst inte betalar mer än vad man behöver. Såg någon kommentar på IGN som nämnde cdkeys.com och tänkte höra om ni har någon erfarenhet med dem eller liknande?

Tex... cyberpunk för 224,79 SEK

Det är grånycklar i stil med G2A/kinguin mfl, dvs ingen direkt risk för dig utan mer ett moraliskt dilemma

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det är grånycklar i stil med G2A/kinguin mfl, dvs ingen direkt risk för dig utan mer ett moraliskt dilemma

problemet är ju att folk saknar all form av moral idag och är beredda att blunda för vad fan som helst för att spara några kronor.

Avstängd
Skrivet av wololo:

problemet är ju att folk saknar all form av moral idag och är beredda att blunda för vad fan som helst för att spara några kronor.

Stämmer bra

Sedan kan man ju alltid kika på allkeyshop också för att se ifall det finns något ännu bättre pris.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Handlat en gång och fick då en nyckel som inte fungerade.

Hur slutade det? Fick du tillbaka dina pengar?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det är grånycklar i stil med G2A/kinguin mfl, dvs ingen direkt risk för dig utan mer ett moraliskt dilemma

Berätta mer så jag förstår. De har väl inte snott nycklarna eller hur går det till?

Geeks Gaming
Skrivet av Tage:

Berätta mer så jag förstår. De har väl inte snott nycklarna eller hur går det till?

Inte nödvändigtvis.
Det vanligaste är att nycklarna säljs till sidan från individer, dessa har i sin tur (eventuellt) införskaffat nycklarna genom stulna kreditkort, volymlicenser, hackade konton osv.
Sidan blundar för detta då där finns pengar att tjäna och går gärna över lik för att göra vinst.

Med det sagt är det sällan slutkund hamnar i kläm, det är som sagt mer en fråga om ens egen ståndpunkt. Sidorna brukar ofta ge ut nya nycklar vid problem etc men i vissa extremfall har folk fått konton nedstängda pga stulna nycklar osv, dock väldigt sällsynt. Ofta avaktiveras ”bara” nyckeln/spelet.

Ett ”bra” exempel är G2A som varit i blåsväder för detta ett antal gånger

Personligen brukar jag rekommendera www.isthereanydeal.com där man kan se om det finns några erbjudande på spelet man söker.
Där använder man sig bara av ”officiella” och godkända återförsäljare

TL;DR: Låter det för bra för att vara sant så är det nog det

1
Skriv svar