Starbreeze-aktien ökade efter rykte om att Microsoft ger ut Payday 3

Robot
Starbreeze-aktien ökade efter rykte om att Microsoft ger ut Payday 3
Medlem

*förbereder kaffe till FZ-stonksgänget*

Inaktiv

Fortfarande en skräpaktie

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Fortfarande en skräpaktie

Jag gillar den där aktien, till månen!

NuZ
Testpilot
Skrivet av D1versity:

Jag gillar den där aktien, till månen!

🚀🚀🚀


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Den ligger i skrivande stund -11,22%
Inte direkt plus skulle jag vilja säga. Igår däremot...

Inaktiv
Skrivet av D1versity:

Jag gillar den där aktien, till månen!

Så bra som den gått det senaste 3 åren så verkar den snarare vara på väg mot helvetet.

fue
Medlem

Kung att man köpte aktier förra veckan då 🚀

Skribent
Skrivet av anon_78917:

Så bra som den gått det senaste 3 åren så verkar den snarare vara på väg mot helvetet.

Många gamla synder är avklarade och betalda. Allt hänger nu på att få en utgivare till Payday 3 och att Payday 3 får ett bra mottagande. Personligen så är det här min lottsedel för 2021, förmodligen går det inte så bra men blir det ett uppköp eller något annat oväntat så kanske det blir en slant! Kan inte rekommendera någon att investera i Starbreeze dock, risken är alldeles för hög.

Medlem

Nu ser man tecken på det jag oroade mig för när FZ ville börja snacka aktier i ett forum för något år sedan. Ägare kommer in och gör raketer, himlen är oändlig m.m. Blir så jäkla oseriöst på 5 sekunder.

Medlem

What goes up must come down 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

What goes up must come down 🙂

Känns fortfarande som att vi är kvar på botten efter fiaskot för några år sedan.

Tor
Medlem
Skrivet av A1200G:

What goes up must go up 🚀

Fixat Jag gillar också aktien, känns som en bubblare 🚀

Avstängd

Hoppas inte det stämmer. Microsoft borde ta efter Sony lite och släppa spel till fler plattformar


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Äger 100 Starbreeze på min dotters ISK, är ju värt några kronor men med en sparhorisont på 20 år så... Man vet aldrig.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Skönt! Har legat på rött i Starbreeze i ett par år nu. Snart är det uppe på plus-sidan

Medlem
Skrivet av Checker:

Hoppas inte det stämmer. Microsoft borde ta efter Sony lite och släppa spel till fler plattformar

Som vilka plattformar då?

Medlem
Skrivet av roftg:

Som vilka plattformar då?

PS4, PS5, ev. någon bärbar PS i framtiden.. och kanske även PC 2 år senare.

Varför vill någon att spel endast skall släppas på så få plattformar som möjligt? Det är ju bara dåligt för oss konsumeter.

Medlem
Skrivet av Winzi:

PS4, PS5, ev. någon bärbar PS i framtiden.. och kanske även PC 2 år senare.

Varför vill någon att spel endast skall släppas på så få plattformar som möjligt? Det är ju bara dåligt för oss konsumeter.

???
Du får nog kolla upp på vilka plattformar microsoft respektive sony släpper sina spel på...

Avstängd
Skrivet av roftg:

???
Du får nog kolla upp på vilka plattformar microsoft respektive sony släpper sina spel på...

Sony har ju nu börjat släppa allt fler och fler spel till PC som andra plattform.

Visst släpper ju Microsoft sina spel till PC också men enligt många här på forumet, och som jag själv också börjat inse, så ska PC och Xbox betraktas som samma plattform. Under namnet xbox, som alltså sträcker sig längre än bara konsolhårdvaran.

Så skulle alltså vara trevligt om Microsoft också skulle vilja släppa sina storspel utanför xbox plattformen


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Sony har ju nu börjat släppa allt fler och fler spel till PC som andra plattform.

Visst släpper ju Microsoft sina spel till PC också men enligt många här på forumet, och som jag själv också börjat inse, så ska PC och Xbox betraktas som samma plattform. Under namnet xbox, som alltså sträcker sig längre än bara konsolhårdvaran.

Så skulle alltså vara trevligt om Microsoft också skulle vilja släppa sina storspel utanför xbox plattformen

Detsamma gäller väl för sony isf?

Medlem
Skrivet av roftg:

???
Du får nog kolla upp på vilka plattformar microsoft respektive sony släpper sina spel på...

Det var sarkasm.
Microsoft är ju den av de 2 konsol tillverkarna som släppet sina spel till mer än bara sin konsol.

Sony är ju dock mer kända för att aldrig (börjar bli lite ändring på det nu) släppet några av sina titlar på annat än Playstation.

Dvs att det egentligen är skrattretande att han tyckte MS skulle ta efter Sony och släppa till fler plattformar.

Med tanke på att alla PS5 spel utvecklade under Sonys banner kommer kräva PS5:ans handkontroll så känns det ännu mindre troligt att framtida spel kommer till PC såvida dem inte tänker påtvinga handkontroll-styrningn låst till sin egen handkontroll.

Medlem
Skrivet av Checker:

Sony har ju nu börjat släppa allt fler och fler spel till PC som andra plattform.

Visst släpper ju Microsoft sina spel till PC också men enligt många här på forumet, och som jag själv också börjat inse, så ska PC och Xbox betraktas som samma plattform. Under namnet xbox, som alltså sträcker sig längre än bara konsolhårdvaran.

Så skulle alltså vara trevligt om Microsoft också skulle vilja släppa sina storspel utanför xbox plattformen

Jo men oavsett om man vill betrakta PC + Xbox som en enhet eller inte så är det fortfarande en mycket större utsträckning som dessa titlar är tillgängliga än om du kollar den lista om Sony exklusiva spel som på senare tid även kommit till PC.

Avstängd
Skrivet av Winzi:

Jo men oavsett om man vill betrakta PC + Xbox som en enhet eller inte så är det fortfarande en mycket större utsträckning som dessa titlar är tillgängliga än om du kollar den lista om Sony exklusiva spel som på senare tid även kommit till PC.

Absolut. Men nu pratade vi plattform. Och PC(med Windows) är i dagsläget att betrakta som samma plattform som Xbox. Om man ska tro en stor skara xbox fans, vilket jag också har ändrat min uppfattning om och är nu beredd att hålla med. Men det betyder ju på samma gång också tyvärr att det mer eller mindre är Microsoft som håller tillbaka titlarna från andra format.

Angående din andra kommentarer om Dualsense stödet och liknande så ligger det nog någonting i det du säger där. För att inte tala om den übersnabba ssdn som sitter i ps5. Inte många pcn på marknaden som möter dom läs och skriv hastigheterna.

Kommer nog bli så att både Microsoft och Sony går tillbaka helt till plattformexklusiva spel. Förutom då något enstaka spel som släpps till switch


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Absolut. Men nu pratade vi plattform. Och PC(med Windows) är i dagsläget att betrakta som samma plattform som Xbox. Om man ska tro en stor skara xbox fans, vilket jag också har ändrat min uppfattning om och är nu beredd att hålla med. Men det betyder ju på samma gång också tyvärr att det mer eller mindre är Microsoft som håller tillbaka titlarna från andra format.

Angående din andra kommentarer om Dualsense stödet och liknande så ligger det nog någonting i det du säger där. För att inte tala om den übersnabba ssdn som sitter i ps5. Inte många pcn på marknaden som möter dom läs och skriv hastigheterna.

Kommer nog bli så att både Microsoft och Sony går tillbaka helt till plattformexklusiva spel. Förutom då något enstaka spel som släpps till switch

Hur kan det vara Microsoft som håller tillbaka titlar från andra format när de andra formaten endast inkluderar Switch eller Playstation och dem vägrar också släppa på andra konsoler eller PC för det mesta.
Det finns inget som hindrar Nintendo eller Sony att släppa på vilken butik på PC dem vill eller utveckla en egen launcher/butik på PC för sina titlar och Microsoft får inte en spänn såvida det inte betyder att en ny dator införskaffas med nytt OS. Men dem flesta som är emot att skaffa en Xbox har ju en PC där dem kan spela alla deras titlar ändå. (Iaf om man ska tro vad folk säger)

Jag som PC-spelare primärt har tillgång till spel som annars är låsta till en konsol för att Microsoft valde stt gå denna väg fär vi hamnat. Det om något anser jag vara mer öppet för fler "format" än vad någon av de andra utvecklarna är.

Avstängd
Skrivet av Winzi:

Hur kan det vara Microsoft som håller tillbaka titlar från andra format när de andra formaten endast inkluderar Switch eller Playstation och dem vägrar också släppa på andra konsoler eller PC för det mesta.
Det finns inget som hindrar Nintendo eller Sony att släppa på vilken butik på PC dem vill eller utveckla en egen launcher/butik på PC för sina titlar och Microsoft får inte en spänn såvida det inte betyder att en ny dator införskaffas med nytt OS. Men dem flesta som är emot att skaffa en Xbox har ju en PC där dem kan spela alla deras titlar ändå. (Iaf om man ska tro vad folk säger)

Jag som PC-spelare primärt har tillgång till spel som annars är låsta till en konsol för att Microsoft valde stt gå denna väg fär vi hamnat. Det om något anser jag vara mer öppet för fler "format" än vad någon av de andra utvecklarna är.

Plattformar.. inte format. Plattformar. Jag pratar äpplen, du pratar päron.
Tillåt mig omformulera så att du förstår hur jag menar.
Microsoft släpper spel till hårdvara som kör Microsofts operativsystem. PC och Xbox är samma plattform. Både i fansens ögon och i Microsofts ögon.
Sony släpper spel till hårdvara som kör Sonys operativsystem samt till viss (verkar bli större) utsträckning Microsofts operativsystem.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Plattformar.. inte format. Plattformar. Jag pratar äpplen, du pratar päron.
Tillåt mig omformulera så att du förstår hur jag menar.
Microsoft släpper spel till hårdvara som kör Microsofts operativsystem. PC och Xbox är samma plattform. Både i fansens ögon och i Microsofts ögon.
Sony släpper spel till hårdvara som kör Sonys operativsystem samt till viss (verkar bli större) utsträckning Microsofts operativsystem.

Det du menar är att bara för att Microsoft äger Windows och släpper sina spel på både sin konsol samt PC sedan dem integrerade Xbox och Windows så ska man inte räkna att MS släpper på fler plattformar?

Det är en skev bild att ha när man FAQhävdar att Sony ger minsann både konsolfolk och PC folk tillgång till sina spel men Microsoft hindrar spridning av sina spel till andrs "plattformar" bara för att de startade med ett OS för 30år sedan som dem på "senare" år börjat integrera med sin konsolverksamhet som ger fler personer tillgång till detas titlar.

Avstängd
Skrivet av Winzi:

Det du menar är att bara för att Microsoft äger Windows och släpper sina spel på både sin konsol samt PC sedan dem integrerade Xbox och Windows så ska man inte räkna att MS släpper på fler plattformar?

Det är en skev bild att ha när man FAQhävdar att Sony ger minsann både konsolfolk och PC folk tillgång till sina spel men Microsoft hindrar spridning av sina spel till andrs "plattformar" bara för att de startade med ett OS för 30år sedan som dem på "senare" år börjat integrera med sin konsolverksamhet som ger fler personer tillgång till detas titlar.

Det jag menar kan enkelt sammanfattas i två korta och väldigt tydliga meningar.
Sony släpper nu spel utanför sitt eko-system. Microsoft släpper vanligtvis inte spel utanför sitt eko-system.

Varken mer eller mindre.
Allt det övriga du tror jag menar har du fyllt på med själv.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skrivet av Checker:

Hoppas inte det stämmer. Microsoft borde ta efter Sony lite och släppa spel till fler plattformar

Står det att dom planerar att endast släppa det till Xbox och inte PS, och endast Windows och inte Mac baserade datorer, och att du inte kommer kunna spela det genom Molnet på din Android baserade mobil eller din iOS baserade mobil?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Checker:

Det jag menar kan enkelt sammanfattas i två korta och väldigt tydliga meningar.
Sony släpper nu spel utanför sitt eko-system. Microsoft släpper vanligtvis inte spel utanför sitt eko-system.

Varken mer eller mindre.
Allt det övriga du tror jag menar har du fyllt på med själv.

Jag anser dock att man får se det utifrån den situation av vad du kan få tillgång till utan en konsol.
Majoriteten av datorerna på Steam t.ex kan knappt driva ett Xbone X spel än mindre den nya generationen.

Det jag menar med att Sony släpper på PC inte borde betyda mer än vad det gör för MS, så länge spelen släpps utanför Xbox appen är OS försäljningen ytterst minimalt påverkad av dessa släpp av att man inte kan se det som att det är något Microsoft vinner på.

Däremot vore det en förlust för MS respektive Sony i den situation om de släpper sina titlar på varandra konsoler då det påverkar antalet användare som införskaffar spel och tillbehör på sin konkurrents plattform.

1
Skriv svar