Star Citizen har 3 miljoner konton, provflyg gratis nu

Robot
Star Citizen har 3 miljoner konton, provflyg gratis nu

Friflygning till på torsdag.

#star-citizen


Medlem

Valheim lyckades nå 3 miljoner innan Star Citizen...imponerande.

Medlem

Testade för några år sedan och även fast inlevelsen var sjuk så kändes det väldigt krävande. Kanske värt att testa igen nu med 3080 i burken!

Medlem

Ser fram emot att testa detta när det är klart, tror dock tyvärr aldrig att det kommer släppas (och kommer inte lägga en krona innan dess).

Hoppas dock att jag har fel och att det blir klart (och snart )

Medlem
Skrivet av wololo:

Ser fram emot att testa detta när det är klart, tror dock tyvärr aldrig att det kommer släppas (och kommer inte lägga en krona innan dess).

Hoppas dock att jag har fel och att det blir klart (och snart )

Tror inte det blir "klart" på samma sätt som andra spel, då du kan spela redan nu och det kommer att fortsättas att vidareutvecklats tills dom lägger ned.

Vill du spela får du helt enkelt vänta tills en tidpunkt då det verkar good enough

Medlem
Skrivet av walextheone:

Tror inte det blir "klart" på samma sätt som andra spel, då du kan spela redan nu och det kommer att fortsättas att vidareutvecklats tills dom lägger ned.

Vill du spela får du helt enkelt vänta tills en tidpunkt då det verkar good enough

När kan man förvänta sig ett spel istället för tech-demo?
Pratar vi fortfarande minst 3-4 år?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Jag testade för ett par dagar sedan, supportade under tidig Kickstarter. Jag vet inte ärligt talat. Sjukt tungdrivet och otroligt oslipat. Jag kan vänta tio år till.

Jag hoppas verkligen att de som är intresserade och speciellt de som investerat får den upplevelse de önskar, men jag är mycket kritisk till affärsmodellen för detta spelet. Både att det rent av är ett pay-to-win med hur de säljer skeppen och att de inte utvecklar klart en produkt som släpps med uppdateringar utan bara är i ett kontinuerligt tidigt utvecklingssteg.

Liksom vad är detta? https://robertsspaceindustries.com/roadmap/progress-tracker

Medlem

Väck mig när Squadron 42 *faktiskt* släpps. Tills dess så fortsätter jag helt ignorera Star Citizen. Fast jag älskade Freelancer och Wing Commander.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Väck mig när Squadron 42 *faktiskt* släpps. Tills dess så fortsätter jag helt ignorera Star Citizen. Fast jag älskade Freelancer och Wing Commander.

samma här.. ligger nog säkert 10 år bort

Medlem

Med tanke på hur mycket pengar som har investeras så känns resultatet än så länge som ett skämt.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Med tanke på hur mycket pengar som har investeras så känns resultatet än så länge som ett skämt.

Personligen tycker jag att de har åstadkommit ganska mycket. Hoppas att alla inser att det här är ett spel med så pass många dynamiska delar i sig att Skyrim (och alla dess buggar) är en spottstyver att buggtesta i jämförelse. Teamet är ju också ett som bildats från ingenting, de jobbar fortfarande på sitt första spel tillsammans.

Tekniken som de har utvecklat är sjukt intressant också. Jag vet inte, säger detta varje gång men för min del är spelet bara ett bra löning och en ny dator bort. Älskar vad de har gjort än så länge, fett värt alla pengarna som investerats. <3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av wololo:

Ser fram emot att testa detta när det är klart, tror dock tyvärr aldrig att det kommer släppas (och kommer inte lägga en krona innan dess).

Hoppas dock att jag har fel och att det blir klart (och snart )

Jag hoppas tvärtom att det aldrig blir "klart", utan att det fortsätter utvecklas och växa i all oändlighet, med samma galen feature creep och visioner. Den dagen det blir "klart" blir det tråkigt. Hade de haft en förläggare hade de tvingat ut den fungerande prototyp de hade redan efter andra året, men det skulle i så fall ha varit ett helt annat spel.
Antar Chris lärde sig den hårda vägen när Microsoft tvingade ut hans Freelancer ett år innan de ens hade avtalat som deadline.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag hoppas verkligen att de som är intresserade och speciellt de som investerat får den upplevelse de önskar, men jag är mycket kritisk till affärsmodellen för detta spelet. Både att det rent av är ett pay-to-win med hur de säljer skeppen och att de inte utvecklar klart en produkt som släpps med uppdateringar utan bara är i ett kontinuerligt tidigt utvecklingssteg.

Liksom vad är detta? https://robertsspaceindustries.com/roadmap/progress-tracker

Jag vet inte om det är p2w igentligen. Alla skeppen är bra på nåt, men du behöver fortfarande manskapen för att driva dom.

Ta tex starter miningskeppet prospector för 1 person. Den kan ta upp mindre mineraler än nästa stegs miningskepp "mole" som är gjord för 3-4 personer. Problemet är att du inte kan bryta några mineraler från förarplatsen i mole vilket gör att du får ränna omkring som en dåre i skeppet och växla mellan förarplats och miningplats vilket ger mindre pengar per timme än att använda den billigare prospectorn.

I nuläget tjänar du helt enkelt mer pengar på att använda ett billigare skepp om man saknar bemanning så den egentliga riktiga hårdvaran idag är inte skeppen, utan manskapet vilket du inte kan köpa för pengar, vad jag vet iaf 😄

Sen kan man redan idag köpa de flesta skeppen ingame för pengar man tjänat ihop så jag ser inte problemet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Star Citizen är inte så tungdrivet Klient messigt utan vad som slöar ner allt ikl FPS är Servrarna och Nätkoden som inte är klar än och snart-ish får vi Vulkan till spelet med!(nu är det bara DX11)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv
Skrivet av zevile:

Testade för några år sedan och även fast inlevelsen var sjuk så kändes det väldigt krävande. Kanske värt att testa igen nu med 3080 i burken!

Jag spelar med 3080 på 3440x1440 och det flyter på bra. Men med det sagt så är det väldigt ooptimerat för tillfället fast redan i år kommer flera optimeringar som kommer göra livet lättare för de som inte sitter på 3080 och liknande.

Spelet har en sjuk inlevelse och känslan i skeppen är svårslagen, man hittar verkligen favoriter. För att inte nämna hur jäkla snyggt det är.

Har ni inte testat det så passa på. Men det är en alpha och buggar KOMMER man stöta på.

Men samtidigt finns där ingenting som det, som exempel igår skulle jag mina på en planet med en mining "buggy". Problemet var att mineralerna fanns på en bergsida och jag kunde inte landa i närheten. Lösningen var att via VTOL hovra vid sluttningen öppna akterrampen och köra ut min miner på rampen för att mina. Sjukt fin känsla!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Va hette det nu.. tror att det var Vaporware? Det är vad Star Citizen är iallafall.

Star Citizen finns faktiskt nämnd här
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vaporware

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Va hette det nu.. tror att det var Vaporware? Det är vad Star Citizen är iallafall.

Vaporware är något som utannonseras och marknadsförs men som aldrig tillverkas. Star Citizen är spelbart och uppdateras flera gånger om året och är därför inte vaporware. Squadron 42 är däremot borderline vaporware då vi varken har en spelbar produkt eller ett releasedatum. Det är dock inte vaporware i den bemärkelse att de kontinuerligt håller oss uppdaterade om hur utvecklingen går och delar nytt content. Så vi vet att utvecklingen går framåt, något som inte är fallet med vaporware.

8 år kan kännas som en väldigt lång utvecklingstid för ett spel, men vi har ingenting att mäta med då det inte finns några spel som Star Citizen och Squadron 42 att kunna jämföra med. Det har tagit så här lång tid för att man har behövt utveckla nya tekniker för att kunna skapa storskaliga solsystem som inte känns som copy & paste, som man gör i No Man's Sky och Elite Dangerous. Som det ser ut så tycks tekniken äntligen vara på plats nu (bortsett från server meshing) för att kunna skapa nya system snabbt.

Medlem

Jag har inte riktigt förstått hur man ska lyckas knyta ihop säcken med det här spelet. Det känns som att det finns alldeles för mycket som är ofärdigt och inte i linje med Chris Roberts ursprungliga vision. Med facit i hand så känns det som att det nog hade varit smartare att börja smått och sedan expanderat spelet. Kanske fokus på ett bra singleplayer-spel sedan växte till MP (likt GTA5).

Helt klart har man lyckats med finansieringen, det finns tillräckligt många Sci-Fi-älskare i världen för att finansiera det här spelet flera gånger om, men jag tror till och med att även de som älskar Sci-Fi känner en del vemod kring den oändliga väntan som detta spel inneburit, med framflyttade släppdatum om och om igen.

Allt som kan sägas om SC har sagts, men kanske kan CIG fatta ett beslut som gör att man dödar lite darlings för att komma i mål?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Jag vet inte om det är p2w igentligen. Alla skeppen är bra på nåt, men du behöver fortfarande manskapen för att driva dom.

Ta tex starter miningskeppet prospector för 1 person. Den kan ta upp mindre mineraler än nästa stegs miningskepp "mole" som är gjord för 3-4 personer. Problemet är att du inte kan bryta några mineraler från förarplatsen i mole vilket gör att du får ränna omkring som en dåre i skeppet och växla mellan förarplats och miningplats vilket ger mindre pengar per timme än att använda den billigare prospectorn.

I nuläget tjänar du helt enkelt mer pengar på att använda ett billigare skepp om man saknar bemanning så den egentliga riktiga hårdvaran idag är inte skeppen, utan manskapet vilket du inte kan köpa för pengar, vad jag vet iaf 😄

Sen kan man redan idag köpa de flesta skeppen ingame för pengar man tjänat ihop så jag ser inte problemet.

Får ju ha samma förutsättningar om man jämför på det viset.
Är tex. 3 pers med varsin Prospector mindre lönsamt än om de var i en Mole? Om ja, då blir det automatiskt pay-to-win, då de har då betalat för ett övertag.
Eller exempelvis är 3 Auroras bättre än en Freelancer (eller valfritt 3 persons fraktskepp)?

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Får ju ha samma förutsättningar om man jämför på det viset.
Är tex. 3 pers med varsin Prospector mindre lönsamt än om de var i en Mole? Om ja, då blir det automatiskt pay-to-win, då de har då betalat för ett övertag.
Eller exempelvis är 3 Auroras bättre än en Freelancer (eller valfritt 3 persons fraktskepp)?

Frågan du bör ställa dej är vad ditt "endgame" är. Ett större fighting-skepp kommer kosta mer och kan eventuellt äta upp vinsten med uppdraget tex escortering av nån annans skepp.

3 prospectors vs en mole idag är effektivare idag om man bryter det farliga ämnet quantanium som sprängs efter 30 min, så där vinner man mer på att köra 3 prospectors än en mole, medans de andra ämnena tjänar du på en fullsatt mole så det är inte svartvit.

Allt handlar om vilka förutsättningar du har. Jag har tex sett när en fullsatt hammerhead blivit sprängd i bitar av en singlefighter Arrow då arrow lockade ner hammerheaden i atmosfärisk flight där Arrow har ett övertag. Då kostar arrow 90(?) Dollar och hammerhead en massa dollar 😁

Detta spelet följer inte vanliga progressstegar vi är vana vid såsom diablo, wow mm där vi förväntas få "bättre gear" bara för att de kostar mer. CIG har aktivt gjort de större skeppen sämre på vissa områden för att ge plats åt de mindre och det är här atar citizen verkligen lyser.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Frågan du bör ställa dej är vad ditt "endgame" är. Ett större fighting-skepp kommer kosta mer och kan eventuellt äta upp vinsten med uppdraget tex escortering av nån annans skepp.

3 prospectors vs en mole idag är effektivare idag om man bryter det farliga ämnet quantanium som sprängs efter 30 min, så där vinner man mer på att köra 3 prospectors än en mole, medans de andra ämnena tjänar du på en fullsatt mole så det är inte svartvit.

Allt handlar om vilka förutsättningar du har. Jag har tex sett när en fullsatt hammerhead blivit sprängd i bitar av en singlefighter Arrow då arrow lockade ner hammerheaden i atmosfärisk flight där Arrow har ett övertag. Då kostar arrow 90(?) Dollar och hammerhead en massa dollar 😁

Detta spelet följer inte vanliga progressstegar vi är vana vid såsom diablo, wow mm där vi förväntas få "bättre gear" bara för att de kostar mer. CIG har aktivt gjort de större skeppen sämre på vissa områden för att ge plats åt de mindre och det är här atar citizen verkligen lyser.

"kommer", vi vet inte hur det "kommer" bli egentligen. De har också sagt att de inte "kommer" sälja skepp framöver, men just nu gör de det. Får ju gå efter vad som erbjuds nu, de kan ju göra vilken kovändning som helst i framtiden.

Mycket möjligt att 3 Prospectors är mer lönsamt i just det fallet, men överlag så verkar det ju inte vara så.

Sen angående ditt exempel om en Hammerhead och en Arrow, det är ju ett konstigt exempel då båda skeppen kostar skitmycket, så där är det ju pay-to-win oavsett. Pay-to-win brukar inte jämföras där båda är mikrotransaktioner... Prova en (eller flera beroende på hur många som nu krävs för en Hammerhead) Aurora och en Hammerhead, med lika duktiga spelare såklart.

I absolut alla fall så är ett köpt skepp (för liknande ändamål) bra mycket bättre på, mer eller mindre, alla sätt än en standard Aurora eller Mustang. Så spelet följer visst en "progress-stege", bara mer spretig kanske än andra exempel.

I vilket fall som helst, det krävs inte mycket för att ett spel ska kategoriseras som pay-to-win, behöver egentligen inte vara ett klart övertag i alla fall, däremot så blir det kategoriserat så om man kan köpa någon form av övertag i spelet för riktiga pengar överhuvudtaget. Även om vi bortser från skeppen så har de ju bla. sålt mark (obefintlig mark dessutom för en också obefintlig "hus och hem"-funktion) och de kommer fortsätta sälja valuta som mikrotransaktioner efter släpp också (det är ju i allra högsta grad pay-to-win).

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Får ju ha samma förutsättningar om man jämför på det viset.
Är tex. 3 pers med varsin Prospector mindre lönsamt än om de var i en Mole? Om ja, då blir det automatiskt pay-to-win, då de har då betalat för ett övertag.
Eller exempelvis är 3 Auroras bättre än en Freelancer (eller valfritt 3 persons fraktskepp)?

Skrivet av vbgbasse:

Frågan du bör ställa dej är vad ditt "endgame" är. Ett större fighting-skepp kommer kosta mer och kan eventuellt äta upp vinsten med uppdraget tex escortering av nån annans skepp.

3 prospectors vs en mole idag är effektivare idag om man bryter det farliga ämnet quantanium som sprängs efter 30 min, så där vinner man mer på att köra 3 prospectors än en mole, medans de andra ämnena tjänar du på en fullsatt mole så det är inte svartvit.

Allt handlar om vilka förutsättningar du har. Jag har tex sett när en fullsatt hammerhead blivit sprängd i bitar av en singlefighter Arrow då arrow lockade ner hammerheaden i atmosfärisk flight där Arrow har ett övertag. Då kostar arrow 90(?) Dollar och hammerhead en massa dollar 😁

Detta spelet följer inte vanliga progressstegar vi är vana vid såsom diablo, wow mm där vi förväntas få "bättre gear" bara för att de kostar mer. CIG har aktivt gjort de större skeppen sämre på vissa områden för att ge plats åt de mindre och det är här atar citizen verkligen lyser.

En duktig miner eller trader kan lätt tjäna ihop pengarna för att köpa en Hammerhead i spelet. Den kostar 12459900 credits.
Det går inte ens att köpa en Hammerhead på hemsidan just nu och en Hammerhead betyder inte P2W.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

De exklusiva titlarna till PC är verkligen pretentiösa 🏅

Medlem
Skrivet av Maddox:

En duktig miner eller trader kan lätt tjäna ihop pengarna för att köpa en Hammerhead i spelet. Den kostar 12459900 credits.
Det går inte ens att köpa en Hammerhead på hemsidan just nu och en Hammerhead betyder inte P2W.

Att man kan tjäna ihop det i spelet är irrelevant (om det nu inte tar lika lång tid som att öppna plånboken). Poängen är att man kan köpa till sig vad som hade tagit en annan tid, och på så sätt få ett omedelbart övertag över personen som valt att spela ihop vad de båda nu ville ha.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Att man kan tjäna ihop det i spelet är irrelevant (om det nu inte tar lika lång tid som att öppna plånboken). Poängen är att man kan köpa till sig vad som hade tagit en annan tid, och på så sätt få ett omedelbart övertag över personen som valt att spela ihop vad de båda nu ville ha.

Förutom det väldigt sällan du kan köpa alla skepp för pengar i dag. Du köper det största bästa skepp betyder inte alls att du vinner något. Balansen på skepp är inte svart och vitt i SC.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

"kommer", vi vet inte hur det "kommer" bli egentligen. De har också sagt att de inte "kommer" sälja skepp framöver, men just nu gör de det. Får ju gå efter vad som erbjuds nu, de kan ju göra vilken kovändning som helst i framtiden.

Mycket möjligt att 3 Prospectors är mer lönsamt i just det fallet, men överlag så verkar det ju inte vara så.

Sen angående ditt exempel om en Hammerhead och en Arrow, det är ju ett konstigt exempel då båda skeppen kostar skitmycket, så där är det ju pay-to-win oavsett. Pay-to-win brukar inte jämföras där båda är mikrotransaktioner... Prova en (eller flera beroende på hur många som nu krävs för en Hammerhead) Aurora och en Hammerhead, med lika duktiga spelare såklart.

I absolut alla fall så är ett köpt skepp (för liknande ändamål) bra mycket bättre på, mer eller mindre, alla sätt än en standard Aurora eller Mustang. Så spelet följer visst en "progress-stege", bara mer spretig kanske än andra exempel.

I vilket fall som helst, det krävs inte mycket för att ett spel ska kategoriseras som pay-to-win, behöver egentligen inte vara ett klart övertag i alla fall, däremot så blir det kategoriserat så om man kan köpa någon form av övertag i spelet för riktiga pengar överhuvudtaget. Även om vi bortser från skeppen så har de ju bla. sålt mark (obefintlig mark dessutom för en också obefintlig "hus och hem"-funktion) och de kommer fortsätta sälja valuta som mikrotransaktioner efter släpp också (det är ju i allra högsta grad pay-to-win).

Du ställde frågan om 3 prospectors är mer eller mindre lönsamma än en mole. Hur skulle jag kunna veta att du menade när väl spelet gått live? Jag har bara tillgång till alphan precis som alla andra så du får bara svar som vi kan utläsa från den spelbara alphan just nu. Det går bara att spekulera i hur balanseringen kommer bli. Samtliga frågor om hur balanseringen kommer att bli i det färdiga spelet är frågor för CIG.

Alltså en arrow... dyr? Nä, inte direkt. Du kan tjäna ihop en sån ingame från en aurora på relativt liten tid. Du behöver förresten inte ens tjäna ihop den då du kan hyra den ingame 24h för en spottstyver.

Och jämförelsen är ett bra exempel där det ena skeppet (som i detta fallet slog det större skeppet på fingrarna) är en light fighter och är ett av de billigaste som möter ett skepp för flera hundra dollar som är gjort för att just förstöra mindre skepp. I rätt miljö kanske, men i atmosfärisk flight så har snabba light fighters ett övertag.

Ja, dom har sålt mark, precis som dom sålt lifetime insurance på diverse skepp. Det många inte fattar är att det finns så mycket plats och mark så det räcker till alla å blir över. Samma sak som lifetime insurance (LTI) som folk verkar tro ska vara en stor moneysink ingame. Det är bara det att den enbart försäkrar skrovet och inget mer, dvs en skitsumma ingame. Sen om du vill försäkra vapen, upgrades, cargo mm... det är där dom riktiga moneysinks finns och dessa kan man inte köpa LTI på. Jag gissar på att många är opålästa eller så vill dom ha LTI, mark för en form av status och inget annat. Ser man krasst på det så är dessa fördelar snabbt omkörda av de som lirar aktivt.

Sen kommer dom ha en CAP på hur mycket valuta du kan köpa varje dag, men den viktigaste frågan är nog vem du tävlar emot. För att det skall vara ett p2w så antar jag att du har nån form av motståndare? 90% av universum kommer vara AI och den huvudsakliga motståndaren kommer vara AI-pirater och AI-vanduuls. Ett spel som dota, quake eller dylikt hade såna här saker varit förödande då man spelar team deathmatch typ, men detta är mer en simulator med rollspels-element och kan definitivt inte jämföras rakt av.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Förstår inte riktigt vad man skulle vinna i ett sandbox spel förutom tid, är ju inte ett Fifa eller typ cs vi pratar om här. Är og backer men va länge sen jag va inne och testade.

Medlem

Pay to win techdemo i bara pvp miljö. Nej tack.

Inaktiv
Skrivet av TheJudge:

Pay to win techdemo i bara pvp miljö. Nej tack.

Självklart är Star Citizen inte för alla.

Men det du skriver är bara okunnigt och om möjligt troll.

12
Skriv svar