PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Done:

Det är så jävla sämst system att det som hinner läggas i varukorgen kan försvinna, man brukar ha en tidsgräns innan det sker, t.ex när man bokar resor och biljetter o liknade, så jävla dåligt av Netonnet, och Sony förtjänar också en känga som lanserar när det råder komponentbrist vilket de såklart visste innan, snacka om en lansering som kommer hamna i historieböckerna!!

-Nej jag har inte fått tag på en PS5a, och JA jag är bitter!!

Det är inte bara att en konsol säljs till någon annan medan den ligger i en persons kundvagn. Om man skulle vilja köpa på delbetalning så tar de till och med en kreditupplysning för att sedan neka till köp på grund av att de sålt slut på alla konsoler oavsett vad kreditupplysningen ger för utslag. Vet en person som råkat ut för det hos Netonnet och det var inte kreditupplysningen som gav avslag.

Medlem

Hade lovat att hålla utkik efter PS5 till min polare så lyckades jag haffa en på Netonnet i förmiddags på ren o skär flax. Råkade gå in precis vid tiotiden. En timme senare så visade det sig att min polare hunnit fixa från annat håll under senaste veckan men glömt att berätta det för mig... Slutade med att min kusin plockar den istället.

Medlem

Fick ett mejl från MediaMarkt i dag om att jag kommer att få mitt PS5 (standard) denna vecka eller nästa! Lyckan! Min familj förbokade och betalade det i mitt namn den 9/10.

Det är nämligen en kombinerad julklapp och 30-årspresent till mig från dem <3 Har varit riktigt tråkigt att sitta utan några klappar under jul och ingen present på min födelsedag pga att det är försenat xD

Men snart så kommer den. Fyllde för övrigt 30 den 30:e januari.

Skrivet av duskigamasken:

Är det någon som har beställt DE från MM som fått något mail idag? Jag beställde DE den 4/10 och har inte fått något mail om någon leverans än iallafall

Dessvärre inte, beställde den 27/9! Men nu verkar det hända saker så spännande!

Medlem

Jag hade glömt att jag förhandsbokat en extra PS5 för säkerhets skull. Fick Mail om att den snart kommer in. Jag har sedan tidigare köpt en från Webhallen innan jul. Om någon här i Göteborg är intresserad av att köpa min från Inet så säg till. Det är en version med diskläsare. Det enda jag vill ha för besväret är en handkontroll för PS5 alternativt ett par 3D Hörlurar. Hör av er.

Medlem

Finns det inget ställe man kan förboka på så man slipper "försöka" hålla koll då o då?

Medlem

Vilka ställen får in PS5 då och då och lägger ut på försäljning.
Misstänker att de som tagit emot förbeställningar ej säljer då föreställningarna går före

Netonnet vet jag.

Vilka mer?

Skribent
Skrivet av Gaara:

Finns det inget ställe man kan förboka på så man slipper "försöka" hålla koll då o då?

Eftersom köerna är så långa så har alla affärer tagit bort möjligheten att förhandsboka. De vill helt enkelt jobba bort de aktuella köerna först och se att tillgång = efterfråga igen eftersom det annars resulterar i missnöjda kunder som får vänta och vänta och vänta och blir mer och mer irriterade på butiken ifråga trots att det egentligen inte är deras fel. Se bara den här tråden så blir ju vissa butiker kölhalade p.g.a. de tagit för många förhandsbokningar.

Butiker som inte haft någon bokning kastar ut lite på deras hemsida ibland. Jag tyckte jag var smart som körde en "bevakning" på PS5 på Netonnet, men fick mejl om att de slutar med sådant nu för mejlen hinner inte gå ut innan lagret är borta

Medlem
Skrivet av Erki79:

Vilka ställen får in PS5 då och då och lägger ut på försäljning.
Misstänker att de som tagit emot förbeställningar ej säljer då föreställningarna går före

Netonnet vet jag.

Vilka mer?

Maxgaming och Power tror jag.

Medlem
Skrivet av Alessi:

Jag hade glömt att jag förhandsbokat en extra PS5 för säkerhets skull. Fick Mail om att den snart kommer in. Jag har sedan tidigare köpt en från Webhallen innan jul. Om någon här i Göteborg är intresserad av att köpa min från Inet så säg till. Det är en version med diskläsare. Det enda jag vill ha för besväret är en handkontroll för PS5 alternativt ett par 3D Hörlurar. Hör av er.

Lägg ut den på tradera istället. Jag förstår att du försöker att vara hjälpsam men att betala 800 kr extra för en " liten tjänst " känns lite som en scalper för mig.

Väntar tills någon säljer för inköpspris så kan jag kanske lägga till några hundra för tack för hjälpen.

Men kommer antagligen vänta på min komplett beställning eller i någon annan butik.

Medlem
Skickat pm
Skrivet av Alessi:

Jag hade glömt att jag förhandsbokat en extra PS5 för säkerhets skull. Fick Mail om att den snart kommer in. Jag har sedan tidigare köpt en från Webhallen innan jul. Om någon här i Göteborg är intresserad av att köpa min från Inet så säg till. Det är en version med diskläsare. Det enda jag vill ha för besväret är en handkontroll för PS5 alternativt ett par 3D Hörlurar. Hör av er.

Har skickat pm till dig.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Finns det inget ställe man kan förboka på så man slipper "försöka" hålla koll då o då?

Hos Cyberphoto går det fortfarande att köpa den, vilket är att likställa med att ställa sig i kö.

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Lägg ut den på tradera istället. Jag förstår att du försöker att vara hjälpsam men att betala 800 kr extra för en " liten tjänst " känns lite som en scalper för mig.

Väntar tills någon säljer för inköpspris så kan jag kanske lägga till några hundra för tack för hjälpen.

Men kommer antagligen vänta på min komplett beställning eller i någon annan butik.

Det är besväret för att köra dit och hämta ut den.

Medlem
Skickat pm
Skrivet av Alessi:

Det är besväret för att köra dit och hämta ut den.

Alessi... har skickat meddelande till dig..

Medlem
Skrivet av Alessi:

Det är besväret för att köra dit och hämta ut den.

Du behövde ju inte hämta ut den över huvud taget. Då hade den ju gått till nästa person i kön. Det är väl mer rättvist än något annat.

Fick nyss ett Mail från MM att mitt PS5 väntas komma vecka 11-12. Första informationen från MM på ett bra tag så det känns positivt! Att vänta en månad till känns väl smått bittert då man vid första anblick av mailet trodde det var dags nu. Aja, snart har jag den, äntligen...

Avstängd

Så nära att få en beställd... Finska elgiganten hade fått in 100+ av Digital Edition i lager. Satt med en i köpkorgen och höll på med att lägga beställningen. Då kommer ett så kallat "mission critical" samtal in på jobbtelefonen och jag blir avbruten. När samtalet var klart fanns det inga kvar i lager. Surt sa räven


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Fick nyss ett Mail från MM att mitt PS5 väntas komma vecka 11-12. Första informationen från MM på ett bra tag så det känns positivt! Att vänta en månad till känns väl smått bittert då man vid första anblick av mailet trodde det var dags nu. Aja, snart har jag den, äntligen...

När beställde du?

Skrivet av Joajac14:

När beställde du?

Hej, jag beställde digitala den 27/9.

Medlem

Mediamarkt skickar min SE idag. Beställde 8/10 2020.

Skribent
Skrivet av Swe_Downhill:

Du behövde ju inte hämta ut den över huvud taget. Då hade den ju gått till nästa person i kön. Det är väl mer rättvist än något annat.

Om man inte hämtar ut sitt paket kan man bli betalningsansvarig för att skicka tillbaka det. Just sayin.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Om man inte hämtar ut sitt paket kan man bli betalningsansvarig för att skicka tillbaka det. Just sayin.

Det är nog ganska lätt att ringa och avbokad, då det inte är skickat då han åker och hämtar det Just saying.

Men han gör som han vill för det är hans nu. Känner bara att han begär lite väl mycket som kompesation.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Om man inte hämtar ut sitt paket kan man bli betalningsansvarig för att skicka tillbaka det. Just sayin.

Det va inte skickat, Inet informerade tydligen att de hade ingående leverands snart och han kunde ju lätt avbokat.

Skribent
Skrivet av Jaydee3:

Det är nog ganska lätt att ringa och avbokad, då det inte är skickat då han åker och hämtar det Just saying.

Men han gör som han vill för det är hans nu. Känner bara att han begär lite väl mycket som kompesation.

Visst är det så, men inlägget jag citerade skrev "du behöver inte hämta ut den" vilket var det jag svarade på. Det var inte "du kan ju bara avbeställa den".

Skrivet av Gaara:

Det va inte skickat, Inet informerade tydligen att de hade ingående leverands snart och han kunde ju lätt avbokat.

Ok. jag antog den låg/var på väg till ett postombud.

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Det är nog ganska lätt att ringa och avbokad, då det inte är skickat då han åker och hämtar det Just saying.

Men han gör som han vill för det är hans nu. Känner bara att han begär lite väl mycket som kompesation.

Lite väl mycket?
Jag begär inte några tusenlappar som de flesta som lägger ut på tradera gör.

Medlem
Skrivet av Alessi:

Lite väl mycket?
Jag begär inte några tusenlappar som de flesta som lägger ut på tradera gör.

Det spelar ju ingen roll om du tar 5kr extra eller 5000kr extra? Det är fortfarande en vinst på ett köp som du redan medgivit att du inte behövde (redan innan du hämtade ut konsolen till och med).

Enligt mig hade du flera möjligheter att avbryta köpet längs vägen, men valde att inte göra det, och nu begär du tillbehör som kompensation för att du är "snäll" mot andra forummedlemmar. Vi kommer aldrig få veta, men teoretiskt skulle det kunna vara så att du fick den sista konsolen i veckans batch från Inet, samtidigt som en annan FZ-medlem som stod näst på kö får vänta ännu längre. Och för att få det exemplaret de enligt mitt teoretiska exempel egentligen hade rätt till så ska de även köpa en kontroll eller ett headset till dig. Nu förstår du kanske hur illa det är?

Låt oss släppa detta och återgå till trådens huvudsyfte att hjälpa varandra få tag i konsoler till listpris.

Medlem

Ifall nån skulle vilja sälja sin ps5 eller har bokat en för mycket så vill jag gärna köpa den. Skriv PM

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Fick nyss ett Mail från MM att mitt PS5 väntas komma vecka 11-12. Första informationen från MM på ett bra tag så det känns positivt! Att vänta en månad till känns väl smått bittert då man vid första anblick av mailet trodde det var dags nu. Aja, snart har jag den, äntligen...

Fick samma mail med, beställde 25/9. Detta mail gäller framför allt de som har beställt digital edition.
Yes känner samma! Skönt att äntligen få information men så himla tråkigt att digital är så försenat jämfört med dic. Av ren nyfikenhet, vilka här har beställt digital edition ifrån MM och fått den? Vilket datum beställde ni?

Medlem

Jag beställde min DE 4/10 från MM fick mail idag att den beräknas komma Q2 istället... Trodde inte det var sant med tanke på vad de sagt till mig när jag chattat med dom på FB. Då låg min order som säker att komma med nästa leverans. Det borde vara samma som ni vecka 11-12.

Medlem

Webhallen meddelade i morse mig och mina 2 vänner att våra förhandsbokade PS5 Standard Edition nu är tillgängliga att hämta i butik för mig i Stockholm och för vännerna i Göteborg!

Vi bokade alla tre den 12/6-20 - dvs dagen efter PS5 officiellt avtäcktes av Sony på kvällen den 11/6-20.

Vi bokade på lite olika tider kring lunch den 12/6, kul att de äntligen kommit så långt i bokningarna och hoppas fler andra här fått samma info av Webhallen idag!

Skriv svar