Demons souls eller Ghost of Tsushima

Medlem
Demons souls eller Ghost of Tsushima

Har just fått tag på ett ps5! (Wohoo!!) Spelat igenom Astros Playroom vilket är ett fantastiskt bra spel, dottern på 3,5 år älskar det också!

Men nu står jag i valet eller kvalet, ska jag spela DS eller GoT först? Nån som spelat båda och kan ge sin åsikt? Har spelat igenom DS på ps3 för länge sen ska dock nämnas!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Har just fått tag på ett ps5! (Wohoo!!) Spelat igenom Astros Playroom vilket är ett fantastiskt bra spel, dottern på 3,5 år älskar det också!

Men nu står jag i valet eller kvalet, ska jag spela DS eller GoT först? Nån som spelat båda och kan ge sin åsikt? Har spelat igenom DS på ps3 för länge sen ska dock nämnas!

Oj. Ja det blir ett svårt val. Jag har spelat båda och båda spelen är bra. Personligen gillar jag mer souls spelen så själv hade jag valt det men jag tror nog att fler ändå skulle föreslå att du köper GoT först då det är mer modernt och väldigt stort.

Deamon Souls är bra men det har såklart en del skavanker i spelmekanik, bossar m.m. som inte åldrats sådär jättebra.
Ghost of Tsushima är ett riktigt bra spel men det jag ogillar med det spelet är att det blir så repetitivt p.g.a. att det är ett open world spel. Många gillar ju det däremot men jag har inte haft orken att spela klart spelet. Har väl kört halva kanske och kommer säkert köra det igen när jag blir sugen men det får vänta ett tag.

Jag tror du kommer ha mycket roligt med vilket du än väljer.

Medlem

Blev Demons Souls till slut!

Medlem

Jag köpte båda när jag fick ps5an och fastnade för Tsushima först. Tror det var pga sinnestämning, det är lite mer avslappnat och gudars så vackert.
Nu försöker jag mig igenom demon's souls som också är snyggt, fast på ett annat sätt. Men fan vad jag dör just nu xD


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

"Ghost" är väldigt intressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar