Journey to the Savage Planet på Stadia trasigt – men vem ska laga det?

Robot
Journey to the Savage Planet på Stadia trasigt – men vem ska laga det?

Vore dumt om Googles nedlagda spelstudio är ansvarig.

#google, #journey-to-the-savage-planet, #stadia


Medlem

Ja det här blir en svårt att lösa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja detta är en härva. Började spelet för några dagar sedan men det var så hackigt och kändes segt. Så jag gav upp. Såg det fanns på game pass så blir att spela det där sen istället


signatur

Ultrazine

Medlem

Ja, sen så har google ingen support värd namnet. I stort sett omöjligt att komma i kontakt med någon form av kundsupport. För stora antar jag som om det vore någon ursäkt. Börjat försöka avveckla allt som har med dem att göra. Men är lättare sagt än gjort...

Ofi
Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja det här blir en svårt att lösa

Det har släppts en uppdatering som fixar buggen, så hela den här stormen blev lite väl överdriven.

Edit: Byter ut förra länken mot ett officiellt uttalande.
https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/lqc1io/update_regard...

Medlem

Detta är ju nackdelen när allt är digitalt. Köper man nåt på stadia eller annan tjänst såsom steam, epic, blizzard, windows m.f. så försvinner allt den dagen företaget kanske godtyckligt lägger ner satsningen för att den gav för dåligt. Ibland är det bara befogat att säga "det var bättre förr" när man ägde sin kopia på spelet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Medlem

Trodde Stadia var nedlagt men det var väl deras spelutveckling som skrotades.

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

Trodde Stadia var nedlagt men det var väl deras spelutveckling som skrotades.

Ja de valde att lägga ner egenutvecklade spel och fokuserar istället på att ta in 3e-part istället samt vad jag har hört rykten om att de ska istället även hyra ut tekniken till andra utgivare.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Ja de valde att lägga ner egenutvecklade spel och fokuserar istället på att ta in 3e-part istället samt vad jag har hört rykten om att de ska istället även hyra ut tekniken till andra utgivare.

Ok. Tack.:)

Medlem

Det är nog tur att jag aldrig har köpt något från Google då de enligt många ofta lägger ner sina projekt efter kort tid.

Inaktiv
Skrivet av WargH:

Det är nog tur att jag aldrig har köpt något från Google då de enligt många ofta lägger ner sina projekt efter kort tid.

Vilket inte riktigt stämmer heller, visst de lägger ner projekt som de inte tar betalt för men tekniken som kommer från de projekten brukar alltid hamna i andra produkter istället.

Som ett exempel så använde jag Inbox medan den fanns som sedan lades ner, men i och med det så migrerade de över mycket av tekniken i den till GMail istället. Många liknande situationer har skett tidigare så handlar mer som jag ser det att de startar gärna igång pilotprojekt, ser hur det går och sedan integrerar det positiva som kom ut av det.

Men så vitt jag vet har de inte bara rakt av lagt ner något som de har tagit betalt för kort därpå efter att det har lanserats.

Medlem

FZ borde göra mer faktakoll innan de postar felaktigheter men de är inte ensamma:

https://thestadia.life/news/5-gaming-news-sites-and-how-being...

Redaktör
Skrivet av V5er:

FZ borde göra mer faktakoll innan de postar felaktigheter men de är inte ensamma:

https://thestadia.life/news/5-gaming-news-sites-and-how-being...

Vad är det som är felaktigt i nyheten?

När vi publicerade nyheten i går var den tre veckor gamla buggen kvar, och det fanns ingen tydlig information om när den skulle fixas eller av vem. Buggfixen släpptes någon timme senare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vad är det som är felaktigt i nyheten?

När vi publicerade nyheten i går var den tre veckor gamla buggen kvar, och det fanns ingen tydlig information om när den skulle fixas eller av vem. Buggfixen släpptes någon timme senare.

Tror att han menar de felaktiga uppgifterna som bla Kotaku, IGN med mera gick ut med att Google hade sparkat utvecklarna i samband med att studion las ner.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vad är det som är felaktigt i nyheten?

När vi publicerade nyheten i går var den tre veckor gamla buggen kvar, och det fanns ingen tydlig information om när den skulle fixas eller av vem. Buggfixen släpptes någon timme senare.

Stadia har inte avskedat alla inom SG&E bara för att de påbörjat avvecklingen av deras interna studios. De har för avsikt att tilldela dem nya roller inom företaget. Det är denna personal som åtgärdat buggen. Detta framgick av Phil Harrison bloggpost om avvecklingen den 1 Februari.

Medlem
Skrivet av schill:

Tror att han menar de felaktiga uppgifterna som bla Kotaku, IGN med mera gick ut med att Google hade sparkat utvecklarna i samband med att studion las ner.

Korrekt!

Redaktör
Skrivet av V5er:

Stadia har inte avskedat alla inom SG&E bara för att de påbörjat avvecklingen av deras interna studios. De har för avsikt att tilldela dem nya roller inom företaget. Det är denna personal som åtgärdat buggen. Detta framgick av Phil Harrison bloggpost om avvecklingen den 1 Februari.

Fast jag tycker inte att vår nyhet är fel. Den berättar om problem med spelet, som fixades efter att nyheten gick ut. Och vi säger inte att alla fått kicken. Men det är bra att du feedbackar, det är lätt att missa saker. Tack!


signatur
1
Skriv svar