Mer Playstation till datorer - Days Gone släpps till pc

Robot
Mer Playstation till datorer - Days Gone släpps till pc

Nytt försök för zombiefintandet på en ny plattform.

#days-gone


Medlem

Lutar mindre och mindre åt att jag kommer köpa en PS5 nu när många av spelen som vart exklusiva släpps till PC. Har inte så bråttom att få spela spel NU ändå.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

God of war pls!

Haha det är en sån fis där man tänker att man ska äta ägg imorn igen Mr Sundelius!

Ambassadör
Xbox

Oh noes!


signatur

Jump in.

Medlem

Bra spel helt klart som jag inte hade några speciella förväntningar på. Hade riktigt kul med spelet och skulle ge det en (4av5) i FZ score.

Hoppas det släpps till Steam och flera butiker så folk får ett val o kan handla till den plattformen de helst lirar på.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Underbart spel. Stort grattis till folk som spelar på PC


signatur

I drank what?

Inaktiv

Finns ingen anledning att köpa en PS för alla kan spela spelen på sin PC! Derp derp.

Kul att fler spel är på väg. Saknas bara en funktion att ha cross saves så man kan fortsätta samma spel på valfri plattform. Gillar smidigheten i hur Msft gjort så hoppas man sneglar på det.

Medlem

Härligt, har varit nära att köpa det till PS4 ett flertal gånger men vet med mig att det är hopplöst att lagga sig fram på konsol. Givet köp på PC.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Lutar mindre och mindre åt att jag kommer köpa en PS5 nu när många av spelen som vart exklusiva släpps till PC. Har inte så bråttom att få spela spel NU ändå.

Köper ett grafikkort för 15k och spelar spel från förr... #datalogic 😋

Medlem

Slutade spela för frameraten var usel, kanske ger det ett nytt försök på PC.

Medlem
Skrivet av Buster:

Köper ett grafikkort för 15k och spelar spel från förr... #datalogic 😋

Har en dator som mer eller mindre motsvara en PS5. Och ja, grafikkort är snordyrt numera men tycker det är riktigt roligt att pilla med datorer så kan lägga en slant på det. Förstår att alla inte kan det och själv har jag alltid en eller två konsoler vid sidan av databurken


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd

Bra av Sony att släppa till fler plattformar


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Riktigt goda nyheter. Gillade Days Gone skarpt, men är klapprutten på att lira med handkontroll, så jag lade ner till sist.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Avstängd

Stockholm ÄR center of the universe

Medlem

Bra spel! Oof, blir najs att få lira det på pc!

Medlem
Skrivet av hasselholmen:

Slutade spela för frameraten var usel, kanske ger det ett nytt försök på PC.

Dubbel framerate och gratis på PS5.

Man får inte glömma att Sony inte tjänar pengar på detta spel längre, så att sälja det på PC medans det är gratis med bra funktionalitet på PS5 ger ju extra klirr i kassan tillsammans med bra marknadsföring.

Chansen att Sony ger ut spel som fortfarande säljer bra även till PC tror jag dock är låg, så förvänta er inga mirakel framöver.
Spel som ingår i PS Plus collection skulle dock kunna säljas på PC till exempel.

Vissa tror väl också att det kan bli strategin för Microsoft framöver, att sälja spel på Sonys konsoler fast att man får en bättre deal hos Microsoft, eftersom de är gratis på Gamepass.

Angående Days gone som spel så får det 4/5 av mig.
Lite buggigt(sällan gamebreaking) och det tar några timmar innan storyn blir intressant, dock så upplevde jag spelglädje hela vägen.

Fastnade i en pump, texturer saknades för ett golv och lite animationsfel(NPC:er kollade åt fel håll i konversationer ibland T.Ex.).
Men spelet var så underhållande så det skadade väldigt lite av helhetsintrycket.

Medlem

J*KLAR.....vad GLAD man blir!!! Yes, äntligen 60 fps! Har spelat ca 1/4 på PS4 Pro men kanske ska avvakta nu...?

Avstängd

Last of Us 2 nu bara till PC också så är vi nöjda

Medlem
Skrivet av A1200G:

J*KLAR.....vad GLAD man blir!!! Yes, äntligen 60 fps! Har spelat ca 1/4 på PS4 Pro men kanske ska avvakta nu...?

Du får redan idag 60fps i 2160c på PS5 i Days Gone.

eld
Medlem
Skrivet av twilek:

Du får redan idag 60fps i 2160c på PS5 i Days Gone.

Svåraste med att försöka få 60fps i days gone är att hitta en ps5!

Medlem
Skrivet av eld:

Svåraste med att försöka få 60fps i days gone är att hitta en ps5!

Ja, trist för alla de som inte fått tag på någon, själv fick jag dock min lagom till julafton

Medlem
Skrivet av Checker:

Bra av Sony att släppa till fler plattformar

Håller med. PC gaming är en alldeles för stor gigant för Sony att ignorera och de kan bara vinna på att breda ut sig!

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Riktigt goda nyheter. Gillade Days Gone skarpt, men är klapprutten på att lira med handkontroll, så jag lade ner till sist.

Jag la ner Horizon Zero Dawn av samma anledning, sen släpptes det till PC och upplevelsen blev 100 gånger bättre. Fy fan vilken mardröm det hade varit att ta sig an isbjörnsrobotrövhålen i expansionen med en handkontroll.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av Levi:

Last of Us 2 nu bara till PC också så är vi nöjda

Kommer aldrig ske

Avstängd
Skrivet av twilek:

Du får redan idag 60fps i 2160c på PS5 i Days Gone.

Men man får inte en PS5...

ZF
Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Kommer aldrig ske

Ändå rimligare än ettan kanske. Kan verka lite knasigt att sälja PS+ om det går att spela multiplay på dator gratis.

Medlem

Det låter bekant. Här någonstans kommer minnen tillbaka om att det aldrig skulle komma till PC.

Det här är framtiden. Det vet Sony. Snart är det samtidigt PlayStation 5 och PC. Och om inte allt för lång tid PlayStation 5, PC och PlayStation Game Pass (eller vad dem kommer att döpa om PlayStation Now till). PlayStation Now är för giftigt. Det namnet PSNow precis som namnet på USA's förra president är för giftigt att associeras med.

jbx
Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Kommer aldrig ske

Precis den kommentaren skrevs om Horizon Zero Dawn, Heavy Rain och Days Gone.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Avstängd
Skrivet av Captain_Dracula:

Kommer aldrig ske

Jag citerar Dig för att återkomma till Dig när det gör det. För jag har rätt.

12
Skriv svar