Cyberpunk 2077 - Hur mår spelet?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Stadia ska väll vara den "näst bästa" versionen efter PC när det gäller buggar? Kanske rentav är PC versionen som streamas?

Ang spelet.
Jag har spelat kanske 120timmar. Jag är inte klar men jag har heller inte känt nå sug att fortsätta spela på 2 veckor.
"Felet" med cyberpunk är inte buggar utan hur spelet är.
Jag hade roligt i början, jag fick feeling för världen och karaktärerna och storyn.
Men det finns inget mer och inget som utvecklas.

FPS skjutandet blir långtråkigt.
Hacking osv känns väldigt "simpelt"
Köra melee/katana blir också långtråkigt.
Utforska kan man göra men har som inte hittat nå intressant förutom döda kriminella eller nått gig.

Det här spelet har inget att hämta mot jämförelsevis The Witcher (som är anledningen varför jag såg fram emot spelet).
Spelet borde ha varit mer RPG äventyr som Witcher än FPS Shooter med lite RPG element.

Jag tror jag har/hade roligare med Deus ex än cyberpunk 🙄

Medhåll! Har också gjort rätt många timmar och haft rätt skoj men det finns ingen patch i världen som lyfta det till witchernivå.

Medlem
Skrivet av landahl:

Rekommenderar du att köpa cyberpunk eller Subnautica?

Har inte testat subnautica men har hört väldigt bra om det från en vän som satt fastklistrad i det spelet. Det beror nog på vad man gillar. Jag själv hade köpt subnautica och väntat med cyberpunk. Det är inte så att du missar något, spelet är som sagt mediokert och gör inget nytt. Lika bra vänta tills spelet är patchat och DLCs har släppts samt att priset förhoppningsvis sjunkit, för det är inte enligt mig värt fullpris i det skick det är i. Men det är enbart min åsikt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

hyllade det när det kom, men efter runt 80 timmar är det extremt långtråkigt och livlöst.
Fattas alldeles för mycket innehåll och det gör spelet extremt tråkigt.
Hade aldrig lagt ner 80 timmar ens om jag inte trott det skulle bli bättre, men det blir det inte.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ingen som tycker att spelet bara var trist? Same same i annan förpackning. Förutom själva buggarna etc. då.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Ingen som tycker att spelet bara var trist? Same same i annan förpackning. Förutom själva buggarna etc. då.

Jo, det var faktiskt ganska tråkigt. Väldigt repetitivt, fyllt med buggar och "gamebreaking" AI i en annars tom och trist stad.

Nej fy.

Medlem

Började spela för några dagar sedan med mitt RTX 3080 och Ryzen 5600X och det flyter på riktigt bra i 1440p. Det är riktigt snyggt. Jag har spelat 38 timmar hittills och jag är i act 2. Jag har inte stött på så mycket buggar. Har sett en bil vid ett tillfälle som var halvt nere i marken och har sett flytande objekt lite här och där. Men inte värre än så. Spelet för mig är en 10/10 om jag bortser från menyerna inne i journal, character och inventory etc. Det är jobbigt att jämföra/byta vapen, byta granater och använda consumables. Otydligheten drar ner betyget till 9. Men helt klart ett av dem bästa spelen jag spelat.

Jag kan inte riktigt köpa att folk säger att spelet är dåligt. Då har man stängt av spelet för tidigt eller så spelar man på något annat än PC eller har en PC med en dålig rig.

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:

Jag kan inte riktigt köpa att folk säger att spelet är dåligt. Då har man stängt av spelet för tidigt eller så spelar man på något annat än PC eller har en PC med en dålig rig.

Eller så har du inte nått dit där folk börjar se hur ytligt och tomt det är. Jag har 109 h och älskade det i början men succesivt känt hur man bara gör samma sak hela tiden, speciellt om man inte bara plöjer igenom storyn. Det är inte värdelöst någonstans, men inte i närheten av W3 och inte för att vara sån men ge det 20h till och se om du fortfarande känner samma sak.

Medlem
Skrivet av gunell:

Eller så har du inte nått dit där folk börjar se hur ytligt och tomt det är. Jag har 109 h och älskade det i början men succesivt känt hur man bara gör samma sak hela tiden, speciellt om man inte bara plöjer igenom storyn. Det är inte värdelöst någonstans, men inte i närheten av W3 och inte för att vara sån men ge det 20h till och se om du fortfarande känner samma sak.

Vad är det som gör W3 mindre ytligt och tomt då egentligen? Jag älskade W3 men gick nog aldrig tillbaka till ett ställe efter att ha klarat av ett uppdrag. Fanns liksom inget där? En kass vendor med lite bröd och ost? OK på några ställen kunde man lira kortspelet men that's it liksom.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad är det som gör W3 mindre ytligt och tomt då egentligen?

Världen i sig var mer levande rakt igenom medan iaf jag i CP2077 undviker att kolla för mycket eller för länge på NPC's för att jag inte vill paja min immersion

Sen om man inte tycker att W3 höll måttet gör inte det CP2077 på något sätt bättre enligt mig.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelen är ganska olika men om jag ska svara på fråga vilket av dom jag tycker är roligast/bättre så är det helt klart Subnautica.
Det var ett smått fantastiskt spel, räkna dock inte med att spelet "håller dig i handen"
Nån gång fick jag checka den officiella Subnautica wikin

Jag är nu helt fast i spelet och det är ju helt otroligt bra. Jag är lika fast som jag var när jag spelade skyrim och fallout 4. Subnautica borde ha mycket mer uppmärksamhet.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag är nu helt fast i spelet och det är ju helt otroligt bra. Jag är lika fast som jag var när jag spelade skyrim och fallout 4. Subnautica borde ha mycket mer uppmärksamhet.

Ja kul att höra
Det är riktigt bra spel.
Subnautica 2 är under utveckling och finns som Early access men själv väntar jag på full release.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja kul att höra
Det är riktigt bra spel.
Subnautica 2 är under utveckling och finns som Early access men själv väntar jag på full release.

Below Zero menar du?

Medlem
Skrivet av landahl:

Below Zero menar du?

Så hette det ja


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillade spelet till en början men efter ett tag blir det alldeles för repatativt. Hade förväntat mig ett rollspel med riktigt bra story och välskrivna sidemissions som i Witcher 3. Men när eftertexterna rullade kände jag ingenting. Hade inga större problem med buggar etc så det påverkade inte. Drogs förmodligen med i hypetåget som dem flesta andra.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja kul att höra
Det är riktigt bra spel.
Subnautica 2 är under utveckling och finns som Early access men själv väntar jag på full release.

Här är en liten snutt från när jag spelar Subnautica. Jag är nöjd över min bas och fiskkompis.

Jag spelar Subnautica.

Medlem
Skrivet av landahl:

Här är en liten snutt från när jag spelar Subnautica. Jag är nöjd över min bas och fiskkompis.

Jag spelar Subnautica.

Älskar att en tråd om Cyberpunk har blivit en tråd om Subnautica istället haha yes Cyberpunk 2077 verkar må väldigt bra intresset är stort 😂
Btw, började själv spela Subnautica igår fin fint lir faktiskt 👍

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:

Började spela för några dagar sedan med mitt RTX 3080 och Ryzen 5600X och det flyter på riktigt bra i 1440p. Det är riktigt snyggt. Jag har spelat 38 timmar hittills och jag är i act 2. Jag har inte stött på så mycket buggar. Har sett en bil vid ett tillfälle som var halvt nere i marken och har sett flytande objekt lite här och där. Men inte värre än så. Spelet för mig är en 10/10 om jag bortser från menyerna inne i journal, character och inventory etc. Det är jobbigt att jämföra/byta vapen, byta granater och använda consumables. Otydligheten drar ner betyget till 9. Men helt klart ett av dem bästa spelen jag spelat.

Jag kan inte riktigt köpa att folk säger att spelet är dåligt. Då har man stängt av spelet för tidigt eller så spelar man på något annat än PC eller har en PC med en dålig rig.

Sista akten då. Ja det är bara två. Jag tyckte det var rätt dåligt i sin helhet efter 70 timmar.
Repetetivt, buggigt, dålig crafting, livlös värld, sämst ai, teleporterande snutar.

Om det var något som höll upp spelet så var det grafiken, setting och main quests.
Men jag skulle nog säga 6 av 10, 3 av 10 om man skulle utgå från all deras hype bullshit.

Medlem
Skrivet av landahl:

Här är en liten snutt från när jag spelar Subnautica. Jag är nöjd över min bas och fiskkompis.

Jag spelar Subnautica.

Härligt.
Vart rejält sugen på att köra lite Subnautica igen efter man såg det där.
Kanske starta upp mitt save och bygga en riktigt bas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Härligt.
Vart rejält sugen på att köra lite Subnautica igen efter man såg det där.
Kanske starta upp mitt save och bygga en riktigt bas

Är sugen på en runda till. Tyvärr är prestandan sämst på konsol och gitter inte med att lira på PC.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är sugen på en runda till. Tyvärr är prestandan sämst på konsol och gitter inte med att lira på PC.

Ok ingen erfarenhet av nån konsolversion av spelet så kan inte säga. På PC fungerar det väldigt bra.
Både prestandamässigt och utan buggar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Börjat spela det på Ps pro. Spelat ca 15 timmar, märker inte av att det ska vara så trasigt. Ibland får man ladda om när karaktären börjar gå i slow motion men det är enda större buggarna jag stött på. Men det märks att det inte är optimalt att köra det på pro. Vissa saker laddas in eftersom men som sagt, inget spelförstörande. Grymt spel annars, gillar det mer än witcher.

Tänkte jag skulle passa på att skicka in en liten uppdatering nu när jag börjat spela det på PS5. Har väl spelat ca 15h ungefär och har inte stött på någon större bugg alls. Det har varit någon enstaka grafisk glitch, någon tveksam animation här och där, men i övrigt flyter det på hyffsat buggfritt. Ifall någon har fått sin PS5'a och sitter i valet och kvalet.

Medlem

Jag är ungefär 10 timmar in på PC nu, det fungerar bra överlag. Men det kommer inslag av buggar ändå, men ännu inget överdrivet påfrestande. Så helt klart spelbart nu, faktiskt mycket mer engagerad av det nu än så länge än jag trodde jag skulle vara.

Medlem

Varvade 1.0 releasen på PC och upplevde bara någon mindre bugg. Riktigt kul spel att spela igenom. Det fick 7.6/10 boosingar av mig.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Spelat några timmar till på ps5 nu från en ps4 savefil. Man märker ganska stor skillnad när det kommer till det grafiska. Sen laddar texturerna på karaktärer i snabbare. Allt går egentligen smidigare, vapenbyten, gula sträcken man ska följs etc. Buggen att man går i slowmotion ibland när man stiger ur bilen är tyvärr kvar men dom släpper ju en patch snart, hoppas den fixas. Men annars skulle jag inte säga att det är buggigare än valfritt open world i nuläget. CD Poject har verkligen släppt ett riktigt bra spel. Går man i valet och kvalet om att köpa eller inte när man har en ps5 så är det bara att inhandla.

123
Skriv svar