Cross-play på väg till Rainbow Six: Siege

Robot
Cross-play på väg till Rainbow Six: Siege

Men bara till Playstation och Xbox som det ser ut nu.

#rainbow-six-siege, #ubisoft


Medlem

Ett väldigt roligt konsolspel som jag kört några hundra timmar. Nöjer mig dock nu med att kolla på twitch när begäret att ladda ned det på nytt kommer.
Edit: Nice att pc inte blandas in, mer nice om även det hade blandats in med valet att välja bort.

Medlem

Har en polare som lirar MW med mig, hon på konsol och jag på PC. Hon brukar ligga överst på listan i antal kills efter varje match.
Skulle tycka det vore toppen om fler spel, så som Siege, skulle tillåta krossplay mellan PC och konsoler, sen låta användarna själva bestämma om de vill ha öppet för crossplay mot PC eller inte.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Har en polare som lirar MW med mig, hon på konsol och jag på PC. Hon brukar ligga överst på listan i antal kills efter varje match.
Skulle tycka det vore toppen om fler spel, så som Siege, skulle tillåta krossplay mellan PC och konsoler, sen låta användarna själva bestämma om de vill ha öppet för crossplay mot PC eller inte.

I MW är bproblemet att du inte kan välja bort PC men spela mot andra konsoller.
Skulle vilja det för att få det mer jämlikt och slippa fler fuskare.

Inaktiv

Håller med ovan att PC-spelare ej bör blandas in i crossplay när det gäller tävlingsinriktade skjutare som R6 och Cod. Visst att konsolspelare ska kunna gå med sina kompisar på PC men inte tvärtom.

Medlem

Kommer de introducera m+kb support för konsolversionerna?

Medlem
Skrivet av pazu:

Kommer de introducera m+kb support för konsolversionerna?

MW har detta faktiskt.
Dock finnsdet så mycket mer som aim assist, fov, upplösning, hög framerate etc.

1
Skriv svar