Mer Playstation-nytt på torsdag i årets första State of Play

Robot
Mer Playstation-nytt på torsdag i årets första State of Play

Förvänta er ett gäng spelnyheter precis innan läggdags imorgon.

#state-of-play


Medlem

Förbereder med limmet för att limma upp ögonlocken så jag inte missar nåt!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Hoppas de kommer visa lite mer av God of War: Ragnarök. Visst är det planerad release 2021?

Medlem

Nu är det väl fan dags för Dying Light 2?! Fast dessa spel kanske bara är Sonys egna? Likt God of war tex?

Avstängd

Oj jäklar. Klockan 24 här. Blir nog att kolla reprisen på fredag istället


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

@frittzinator Yes, det är planerat att släppas 2021. Jag hoppas på en gameplay trailer nu på torsdag
Man har ju inte hört ett skvatt på länge nu.

Har det varit så vid tidigare generationsbyten? Att Sony eller Microsoft annonserar spel till förra generationen ett halvår in i den nya? Jag vet att det kommer spel till "gamla" konsoler ett tag efter de nya, men brukar det uppmärksammas från konsolskaparna?

Medlem

Jag hoppas på Dad of Boy: Ragnarök, TLoU Multiplayer/dlc och Elden ring!

Medlem

Jag hoppas som vanligt på något helt oväntat men spännande.

Skrivet av frittzinator:

Hoppas de kommer visa lite mer av God of War: Ragnarök. Visst är det planerad release 2021?

Som många spel där en stor del av utvecklingen skett under pandemin är nog risken för försening ganska stor. Vi vet dock inte vilken period under året de siktat på att ha release men jag misstänker slutet av året och att risken finns att det "halkar" till nästa år.

Nu har man redan gått ut med att GT7 skjuts till nästa år så man kanske fortfarande planerar för detta år med God of War.

Medlem

Hoppas på release-datum på Kena: Bridge of Spirits och God of War: Ragnarök!

Testpilot
Skrivet av Checker:

Oj jäklar. Klockan 24 här. Blir nog att kolla reprisen på fredag istället

Nej klockan 23 lagom med en halvtimme också.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

@frittzinator Yes, det är planerat att släppas 2021. Jag hoppas på en gameplay trailer nu på torsdag
Man har ju inte hört ett skvatt på länge nu.

Nej, lite gameplay hade varit grymt att få se! Eller bara få lite mer kött på benen i alla fall. Det har väl bara släppts en utannonserings-trailer än så länge va?

Skrivet av Margy:

Jag hoppas som vanligt på något helt oväntat men spännande.

Som många spel där en stor del av utvecklingen skett under pandemin är nog risken för försening ganska stor. Vi vet dock inte vilken period under året de siktat på att ha release men jag misstänker slutet av året och att risken finns att det "halkar" till nästa år.

Nu har man redan gått ut med att GT7 skjuts till nästa år så man kanske fortfarande planerar för detta år med God of War.

Jag har full förståelse om det skulle bli så att releasedatumet för GoW senareläggs. Och bättre det än att släppa en buggfest som pajjar upplevelsen. Samtidigt som jag hoppas att det blir en mästerlig uppföljare nu iår

Det hade ju varit gott att få tag i en PS5:a innan det släpps också

Medlem
Skrivet av zevile:

Jag hoppas på Dad of Boy: Ragnarök, TLoU Multiplayer/dlc och Elden ring!

Calle gjorde en intressant koppling i nyhetstråden där hemsidan för Elden Ring nyligen uppdaterats med åldersmärkning som kan tyda på att något nytt är på gång och denna State of Play. Tajmingen sammanfaller ganska bra.

Det är troligen helt orelaterat men Sony och Kadokawa (Froms ägare) slöt nyligen ett avtal om ett "djupare samarbete" som även innebar att Sony köpte 2% av Kadokawa. Samarbetet gäller sannolikt främst anime men man vet ju aldrig vad de hittar på.

Medlem

Då Days Gone är bekräftat att komma till pc så får vi nog en Days Gone 2 teaser.

Avstängd
Skrivet av Mutumba:

Nej klockan 23 lagom med en halvtimme också.

Svensk tid 23. Finsk 24


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Margy:

Calle gjorde en intressant koppling i nyhetstråden där hemsidan för Elden Ring nyligen uppdaterats med åldersmärkning som kan tyda på att något nytt är på gång och denna State of Play. Tajmingen sammanfaller ganska bra.

Det är troligen helt orelaterat men Sony och Kadokawa (Froms ägare) slöt nyligen ett avtal om ett "djupare samarbete" som även innebar att Sony köpte 2% av Kadokawa. Samarbetet gäller sannolikt främst anime men man vet ju aldrig vad de hittar på.

Oj, spännande! Det är ju verkligen dags med ny info!

Medlem

626 dagar sedan elden ring annonserades, sen dess har det varit helt tyst.
Vågar man ens hoppas på att få se något? Kan tänka mig next gen konsoler har, förhoppningsvis dröjt utvecklingen lite(?)


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Testpilot
Skrivet av Checker:

Svensk tid 23. Finsk 24

Ah jag tänkte på svensk tid såklart.

Medlem

Hoppas och tror vi får se lite mer av God of War: Ragnarök, Horizon: Forbidden West och Ratchet & Clank: Rift Apart. Dessa känns nästan givna. Hoppas innerligt på någon riktig bomb för det känns så dött på nyhetsfronten just nu. Kojima Productions får gärna utannonsera något, jag tycker det börjar bli dags nu. Naughty Dog eller Sucker Punch är drömmen men känns inte realistiskt.

Medlem

Kör ni en mysig stream av spektaklet eller?

Medlem

Spider-Man 2 och God of War: Ragnarök, tack (och om man får vara bortskämd - The Last of Us till PC)!


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av frittzinator:

Nej, lite gameplay hade varit grymt att få se! Eller bara få lite mer kött på benen i alla fall. Det har väl bara släppts en utannonserings-trailer än så länge va?

Stämmer. Bara en "teaser" alltså.

Medlem

Man brukar ha avslöjat nästa månads spel till PS+ vid den här tiden under onsdagen innan nästa månad men nu har det inte kommit något. Har de något så pass intressant att man tar det under denna State of Play istället?

Medlem

Tur att de är en tid innan nya spel släpps än på ett tag🙏 Förbokade från CDON i Maj men finns ingen leverans till mig de närmaste månaderna enligtCDON

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kaffeglass:

Kör ni en mysig stream av spektaklet eller?


signatur
1
Skriv svar