UFO och Aliens, finns dom? :O

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Du kan inte jämföra med partiklar. Som till exempel foton beter sig både som en partikel och en våg men den kan endast färdas i ljusets hastighet då den saknar massa.

Egentligen är vår diskussion fruktansvärt löjlig då tiden upphör vid ljusets hastighet.

Jag jämförde med partiklar, alla partiklar är inte massalösa som fotoner.

Men diskussionen handlar inte om partiklar utan om relativitet, speciell relativitet mer specifikt. Tycker inte alls det är en löjlig diskussion då vi diskuterar ett teoretiskt rymdskepp som färdas i näst intill C, eftersom både du och jag påpekat att C är ouppnåeligt.

Du lägger fram ett påstående och tillrättavisar mitt som fel, och jag tror att du antingen missuppfattat något eller inte har full koll på den del av relativitet som diskuteras så vill fortfarande att du gärna förklarar hur jag har fel och du rätt.

Som jag nämnt är jag inte utbildad utan har endast ett stort intresse, jag blandar ofta ihop saker och misstar mig angående ämnet, varvid jag vill understryka detta ännu en gång. Men det är också därför jag gör en snabb sökning på internet angående situationen och får upp mängder med sidor och videor som backar upp mitt påstående och inte ditt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Jag jämförde med partiklar, alla partiklar är inte massalösa som fotoner.

Men diskussionen handlar inte om partiklar utan om relativitet, speciell relativitet mer specifikt. Tycker inte alls det är en löjlig diskussion då vi diskuterar ett teoretiskt rymdskepp som färdas i näst intill C, eftersom både du och jag påpekat att C är ouppnåeligt.

Du lägger fram ett påstående och tillrättavisar mitt som fel, och jag tror att du antingen missuppfattat något eller inte har full koll på den del av relativitet som diskuteras så vill fortfarande att du gärna förklarar hur jag har fel och du rätt.

Som jag nämnt är jag inte utbildad utan har endast ett stort intresse, jag blandar ofta ihop saker och misstar mig angående ämnet, varvid jag vill understryka detta ännu en gång. Men det är också därför jag gör en snabb sökning på internet angående situationen och får upp mängder med sidor och videor som backar upp mitt påstående och inte ditt.

Jepp jag hade fått det om bakfoten. Eftersom tiden står still vid en eventuell färd i ljusets hastighet så skulle passagerarna inte uppleva att någon tid förflutit överhuvudtaget medans en åskådare hade upplevt att det hade tagit tex de 8minuter som det tar att röra sig från solen till jorden.

Ber om ursäkt!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Du kan inte jämföra med partiklar. Som till exempel foton beter sig både som en partikel och en våg men den kan endast färdas i ljusets hastighet då den saknar massa.

Egentligen är vår diskussion fruktansvärt löjlig då tiden upphör vid ljusets hastighet.

Kolla upp mätexperiment gjorda på Myoner, mellan högt upp i atmosfären och markytan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jepp jag hade fått det om bakfoten. Eftersom tiden står still vid en eventuell färd i ljusets hastighet så skulle passagerarna inte uppleva att någon tid förflutit överhuvudtaget medans en åskådare hade upplevt att det hade tagit tex de 8minuter som det tar att röra sig från solen till jorden.

Ber om ursäkt!

Aight, tack för att du svarar och tog dig tid

Snart kommer ändå nån smart jäkel in i tråden med utbildningar o grejor och förklarar varför vi båda är helt ute och cyklar XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Aight, tack för att du svarar och tog dig tid

Jag var helt övertygad om att jag hade rätt, skäms faktiskt nu:). Men som sagt ber om ursäkt, självfallet är det som du säger!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag var helt övertygad om att jag hade rätt, skäms faktiskt nu:). Men som sagt ber om ursäkt, självfallet är det som du säger!

Om man inser att man missuppfattat något och erkänner det har man inget att skämmas för, speciellt i dagens samhälle och klimat är det faktiskt beundransvärt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag sammanfattar det så här: I want to believe.
Beror dock på dagsformen exakt hur mycket jag tror.

Tumme upp där, kunde inte sagt det bättre själv.

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Om man inser att man missuppfattat något och erkänner det har man inget att skämmas för, speciellt i dagens samhälle och klimat är det faktiskt beundransvärt!

Japp!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jag var helt övertygad om att jag hade rätt, skäms faktiskt nu:). Men som sagt ber om ursäkt, självfallet är det som du säger!

Med tanke på att jag fram tills nu såg det som mer sannolikt att vi har ödlor i människodräkter vid makten än att någon på ett diskussionsforum, på internet, backar från ett påstående, erkänner ett fel OCH DÄR BÅDA PARTER HÅLLER GOD TON MOT VARANDRA (!) så är jag numer övertygad om att antingen någon av er två är utomjordingar eller att samhället redan infiltrerats av andra sådana 😁

Skämt åsido och åter till ursprungsinlägget, känns extremt osannolikt att det INTE skulle finnas annat intelligent liv än oss där ute. Precis som att jag är rätt övertygad om att vi inte haft påhälsning än (åtminstone om man dömer efter hur vi människor genom historien behandlat nya civilisationer vi kommer i kontakt med)

Inaktiv

Letar emellanåt på "bestofblocket" efter en specifik annons, och hittade den här.

https://www.bestofblocket.se/utomjordingalien/

Kolla annonsen!

Vänligen skratta, och skäll inte på mig, jag har redan skrivit ovanför den här posten vad jag tycker/tror.

Gnällkuk

För alla andra som befinner sig på "I want to believe"-sidan och varit fascinerade sedan Arkiv X på 90-talet så kan jag rekommendera Third phase of moon


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det främsta beviset på att det finns intelligent liv på andra planeter är att de inte har försökt kontakta oss.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

SoL
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

För alla andra som befinner sig på "I want to believe"-sidan och varit fascinerade sedan Arkiv X på 90-talet så kan jag rekommendera Third phase of moon

https://www.youtube.com/watch?v=MiTFYzsAavo

Nej nej nej! Ämnet har intresserat mig också, jag är för det mesta skeptisk men dom där tomtarna tror jag inte en sekund på.

The belgium ufo wave och phoenix lights är ganska trovärdiga iaf. Finns på youtube

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Hahaha. Jag tar dock inga droger, och tror inte på bortföranden tyvärr

Vad är det då för upplevelser du har haft? Sjung ut nu! Jag dömmer ingen då jag själv är koko.

Gnällkuk
Skrivet av SoL:

Nej nej nej! Ämnet har intresserat mig också, jag är för det mesta skeptisk men dom där tomtarna tror jag inte en sekund på.

The belgium ufo wave och phoenix lights är ganska trovärdiga iaf. Finns på youtube

Det är friskt blandat och högt och lågt jag tittar ibland och då och då har faktiskt rätt intressanta klipp men det är knappast någon kanal som jag skulle sätta som en trovärdig källa, men de hamnar defenitivt under #iwanttobelieve!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vad är det då för upplevelser du har haft? Sjung ut nu! Jag dömmer ingen då jag själv är koko.

Jag kommer döma!
Men jag bor i ett väldigt trasigt glashus så!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jösses vad trött man blir på dessa trådar


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

För alla andra som befinner sig på "I want to believe"-sidan och varit fascinerade sedan Arkiv X på 90-talet så kan jag rekommendera Third phase of moon

https://www.youtube.com/watch?v=MiTFYzsAavo

Wow massor med häftiga videos där, tack för tips!

SoL
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är friskt blandat och högt och lågt jag tittar ibland och då och då har faktiskt rätt intressanta klipp men det är knappast någon kanal som jag skulle sätta som en trovärdig källa, men de hamnar defenitivt under #iwanttobelieve!

Förstår vad du menar. Kollade en del på secureteam10 när han var som störst tills han blev galen och sedan helt plötsligt försvinna och gå upp i rök. Det är nånting mysigt med att grotta ner sig i konspirationerna och hoppet att jag nångång ska bli övertygad finns fortfarande. Problemet med secureteam10 och thirdfaceofmoon är att dom inte har någon källkritik alls, dom får något cgi klipp på ett flygande tefat och vips så har dom övertygat hälften av alla tittare.

Finns en annan bra dokumentär Mirage men, flygvapnet eller om det är staten anlitar folk till att vilseleda befolkningen att tro det är ufon som dom ser på himlen fast det igentligen är topp hemliga projekt som testflygs, men eftersom dom är så hemliga är det bättre ifall vi tror att det är ufon.

https://youtu.be/dsWZQyOxaIc

Medlem

klart dom gör annars rätt boring.

Medlem

Jag är 100% stensäker på att UFO:n finns på riktigt.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag är 100% stensäker på att UFO:n finns på riktigt.

Baserat på vilka bevis?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kurzgesagt är fantastiska!

Instämmer!

Medlem
Skrivet av LeftOver:

Baserat på vilka bevis?

Definitionen, räcker med att det är något som flyger som man inte kan identifiera eller förklara.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kurzgesagt har massa intressanta videos kring detta.

https://www.youtube.com/watch?v=rhFK5_Nx9xY

Oj kul! Måste kolla dom också! Tack för tips!

Medlem

Hoppas verkligen aliens är på riktigt!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Den här kanalen är rätt intressant också för den som är nyfiken.
50+ miljoner visningar på Youtube:

Universe Inside You
https://www.youtube.com/c/UniverseInsideYou/videos?view=0&sor...

Aliens bor inuti jorden, där dom har en egen sol i mitten. Ingångar finns vid nord-/sydpolen, det är därför ingen får flyga över där. Spännande!

Inner Earth Civilizations Exist & I Can Prove It:

Medlem
Skrivet av Soulless:

Aight, tack för att du svarar och tog dig tid

Snart kommer ändå nån smart jäkel in i tråden med utbildningar o grejor och förklarar varför vi båda är helt ute och cyklar XD

Enligt vår kända fysik är det omöjligt att färdas i ljusets hastighet eftersom farkostens tyngd går mot det oändliga när man närmar sig ljushastigheten vilket innebär att bränslet som krävs för att accelerera en oändlig tyng också blir oändlig och med en oändlig tyngd så ökar gravitationskraften mot det oändliga.

Inuti skeppet så går tiden mot stilla när man närmar sig ljusets hastighet så åker man i ljusets hastighet kommer tiden inuti skeppet att stå stilla så ingen kan trycka på stoppknappen. I och med att tiden står stilla inuti skeppet samtidigt som skeppet färdas mycket snabbt borde det teoretiskt bli att de människor ombord på skeppet finns i varje punkt skeppet passerar samtidigt (om man nu är lite filosofiskt lagd). De befinner sig ju i punkt A vid deras T0 och sedan befinner de sig i punkt B också vid deras T0 osv..

Det blir nog svårt att få upp en farkost ens i närheten av ljusets hastighet.

En annan sak är att som någon skrev (orkar inte faktakolla) att vår närmaste stjärna är 4 (?) ljusår bort. Ska vi åka denna relativt korta sträcka så när vi ställer in resmålet så är det ju i den positionen i rymden där stjärnan befann sig för 4 år sedan. Sedan förutom att beräkna var stjärnan kommer befinna sig när man kommer fram blir ju extra klurigt då själva rummet expanderar (fast denna effekt är iofs inte så stor på ett så kort avstånd som 4 ljusår, men ska man till en annan galax så blir det nog extremt klurigt).

Hur som helst är det ett spännande ämne.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Har haft en grym upplevelse själv men inte alltid man kan snacka om det tyvärr, då många snabbt tycker man koko.
Men ja, självklart är vi inte ensamma i ett oändligt universum med miljarder galaxer och solsystem.

Nu MÅSTE du ju bara berätta!

Skriv svar