Snälla systemkrav för Days Gone på pc

Medlem

Jaha så jag kan få betalt för mitt gamla gtx 1080tikort,mycket angenämt måste jag säga.
Har 2 gtx 980 kort i en gammal burk med,,,jiiihhha.
Väntar fortfarande på mitt rtx 3080 kort men det lär ta tid.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag ska väl förtydliga att jag egentligen inte har något emot att smyga. Men det låter ju ändå som ett schysst upplägg. Med tanke på att zombiehordar verkar vara spelets signum. Det kanske inte alltid är passande att bli jagad av 50 st blodtörstiga döingar.

50st är den minsta horden. Största är över 500 om jag inte minns helt fel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av magma:

Även 580 där går runt för nära 3 lax på tradera nu 😂

Hahaha, fy fan. Man måste vara extremt okunnig om man lägger så mycket pengar på ett 580.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Läste er recension igen, och hittade detta stycke.

”Alla uppgraderingar och nyköp ligger i ett levelsystem det tar skrattretande lång tid att låsa upp. En av de första nivåerna kostar 12 500 förtroendepoäng, och ett typiskt uppdrag ger kanske 300 till 500. I teorin skulle sidoaktiviteter snabba upp processen, men de är i praktiken värdelösa. Jag fäller en zombiebjörn (till priset av tid, liv och massor av ammunition), belöningen för slitet blir… 30 poäng. Lika mycket ger tio fällda standardfreakers, och ungefär samma får jag för ett par zombievargar. Det behövs alltså 500 döda björnar, 5 000 freakers eller en helvetes massa vargskinn för att levla upp på vapenköpen. Ett steg.”

Vad jag vill minnas så krävde det mindre erfarenhetspoäng ju längre in i spelet du kom. Såg av en slump att det krävdes betydligt mindre erfarenhetspoäng i 2 sista lägren än i dom 2 första...

Kanske ett designval för att hitta en jämn balans i spelet från början till slut? Eller vad tror ni andra på forumet?

Gen
Medlem

Fantastiskt! Hann aldrig köpa det till PS4.

Medlem
Skrivet av Mirage:

50st är den minsta horden. Största är över 500 om jag inte minns helt fel.

En viss stor horde var del av huvudstoryn också. Jag var otroligt lättad när jag efter flertalet försök att ta ner horden (på easy dessutom) fick frågan av spelet om jag ville skippa uppdraget och gå vidare i storyn. Hade nått min gräns och började tappa humöret så jag var otroligt tacksam att jag faktiskt fick gå vidare med storyn som hade tagit fart på riktigt. Tänk om fler spel gav oss den möjligheten.

Med det sagt är det riktigt kul att jaga hordes när storyn är slut och du får göra vad du vill. Det extra slut man kan låsa upp efter storyn var ju hur najs som helst också! Överlag var det ett riktigt bra spel i mitt tycke och 60 fps känns som ett minimum med tanke på hur mycket motorcykel man kör och framför allt när man uppgraderat motorn. Du vill inte ha frame drops när du har en bunt gläfsande freakers springandes efter dig...

Ibland kändes det lite B med framförandet av vissa dialoger men inget jag tycker drar ner betyget. Det var som en bra action rulle med vissa B-inalag men också vissa framförande som var förvånansvärt bra gjorda. Vissa delar kunde jag även fälla en tår eller två till, särskilt med tanke på hur bra musiken är. Storyn blev mer och mer intressant ju längre tiden gick och när jag börjat lära mig hur uppgraderingar och sånt funkade blev det ett mycket roligt spel. Tog nog runt 40h att köra igenom och då gjorde jag rätt mycket sidouppdrag också. Skulle säga att jag hade kul och kände mig motiverad att spela vidare hela tiden (bortsett från mitt första stycke).

Helt klart värt att spela igenom, hoppas det blir lika optimerat på PC som Death Stranding är, jämfört med Horizon. Kul att se Sony göra intåg på PC marknaden på riktigt.

Medlem
Skrivet av pinky:

En viss stor horde var del av huvudstoryn också. Jag var otroligt lättad när jag efter flertalet försök att ta ner horden (på easy dessutom) fick frågan av spelet om jag ville skippa uppdraget och gå vidare i storyn. Hade nått min gräns och började tappa humöret så jag var otroligt tacksam att jag faktiskt fick gå vidare med storyn som hade tagit fart på riktigt. Tänk om fler spel gav oss den möjligheten.

Med det sagt är det riktigt kul att jaga hordes när storyn är slut och du får göra vad du vill. Det extra slut man kan låsa upp efter storyn var ju hur najs som helst också! Överlag var det ett riktigt bra spel i mitt tycke och 60 fps känns som ett minimum med tanke på hur mycket motorcykel man kör och framför allt när man uppgraderat motorn. Du vill inte ha frame drops när du har en bunt gläfsande freakers springandes efter dig...

Ibland kändes det lite B med framförandet av vissa dialoger men inget jag tycker drar ner betyget. Det var som en bra action rulle med vissa B-inalag men också vissa framförande som var förvånansvärt bra gjorda. Vissa delar kunde jag även fälla en tår eller två till, särskilt med tanke på hur bra musiken är. Storyn blev mer och mer intressant ju längre tiden gick och när jag börjat lära mig hur uppgraderingar och sånt funkade blev det ett mycket roligt spel. Tog nog runt 40h att köra igenom och då gjorde jag rätt mycket sidouppdrag också. Skulle säga att jag hade kul och kände mig motiverad att spela vidare hela tiden (bortsett från mitt första stycke).

Helt klart värt att spela igenom, hoppas det blir lika optimerat på PC som Death Stranding är, jämfört med Horizon. Kul att se Sony göra intåg på PC marknaden på riktigt.

Håller med! Min första genomspelning på medium tog det mig 2-3 försök sedan sänkte jag den nämnda horden. Nu kör jag på Survival II och alla horder är en breeze, inkluderat den. Man blir bättre med övning!


signatur

I drank what?

Medlem

Tyckte faktiskt det flöt på förvånansvärt bra på min pro när jag spelade igenom det. Spelet är ju riktigt snyggt dessutom. Testade även härom veckan på ps5 och smör är väl rätta ordet där.

Minns en av horderna jag hade problem med som jag började tröttna lite på att spela om. Fanns ett hus man kunde gå in i där massa bröte rasade ner framför dörren efter man hade gått in så inga freakers kunde följa efter. Fanns ett litet tak man kunde gå ut på från andra våningen och där stod jag med mina molotovs och andra bomber och matade tills all ammo var slut. Tog ett bra tag tills jag lyckats locka till mig alla freakers och runt huset låg kvarlevorna från slakten.
Blev aldrig riktigt bra på horder egentligen och undvek de oftast men kul med de olika sätten man kunde ta sig an de. Jobbigt när bensinen började tryta och man hade 100+ freakers i hälarna^^.

Ska se om jag hittar bilden jag tog.

Tillagt:

Medlem
Skrivet av Mirage:

Deacon St. John. Bra huvudkaraktär tyckte jag. Allt måste inte vara nyskapande eller normbrytningar.

Just ja Deacon st tråk. Haha, smaken är som baken.
Finns gott om kliché karaktärer jag tycker om, men han var bara tråkig.

12
Skriv svar