Nästa Cyberpunk 2077-patch försenas på grund av intrång och omfång

Robot
Nästa Cyberpunk 2077-patch försenas på grund av intrång och omfång

Siktas på premiär nästa månad istället.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Skönt att de kan skylla på något annat än Covid och julhelg denna gång.

Medlem

bra att dom gör något iallafall. bättre sent än alltid.

Gen
Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Skönt att de kan skylla på något annat än Covid och julhelg denna gång.

Nästa gång blir det påskharen

Medlem

Det går inte att laga en movie-shooter till ett RPG som dom lovade oavsett hur många patchar dom släpper.

Medlem

Lite väntat...tyvärr. Ser fram emot den men kommer nog inte dyka in i spelet förrens next-gen och lite DLC på plats. Backlog är bra!

Medlem

Jobbade spelutvecklarna med att jaga tjuvar? Jag förstår inte hur det ena hör ihop med det andra.

Skrivet av jehuty:

Jobbade spelutvecklarna med att jaga tjuvar? Jag förstår inte hur det ena hör ihop med det andra.

Skulle inte förvåna mig om det var en väldig massa säkerhetsbrister som de misstänker synliggjorts när fel personer sett källkoden.
Så de kanske har tagit en den delen av deras utvecklingsteam till att leta luckor istället för att implementera deras slags förbättringar. Men nej, givetvis borde inte deras modellerare jobba med sånt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jobbade spelutvecklarna med att jaga tjuvar? Jag förstår inte hur det ena hör ihop med det andra.

Alla blir drabbade på ett företaget och får ställa om när sådant här händer i säkerheten.

Jag har varit med om när vi fick ett virus på ett av mina jobb. All personal, hundratals, på företaget förutom städerskorna fick jobba med det på ett eller annat sätt nästan dygnet runt.

Säkerhetshål är ett av det allvarligaste som man kan drabbas av.

Redaktör
Skrivet av kaffe_is_life:

Skönt att de kan skylla på något annat än Covid och julhelg denna gång.

Skrivet av Gen:

Nästa gång blir det påskharen

Är det omöjligt att det faktiskt är så som de säger?

Man måste ju inte vara patologisk lögnare för att man gjort dumt tidigare. Lika lite som att allt man gör blir bra bara för att man gjort bra grejer tidigare.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Är det omöjligt att det faktiskt är så som de säger?

Man måste ju inte vara patologisk lögnare för att man gjort dumt tidigare. Lika lite som att allt man gör blir bra bara för att man gjort bra grejer tidigare.

Samtidigt kommer en psykopat alltid vara en psykopat. Det här företaget skriker psykopatstyrning.

Medlem

Jag har lite svårt att se vad stölden gjort som gör att det blir försenat. Det är ju inte direkt så att alla de anställda som jobbar med spelets patch helt plötsligt gör något annat p.g.a. den händelsen. Skulle vara intressant att veta lite mer detaljerat vad de behöver gör annorlunda nu när det varit en stöld av källkod.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag har lite svårt att se vad stölden gjort som gör att det blir försenat. Det är ju inte direkt så att alla de anställda som jobbar med spelets patch helt plötsligt gör något annat p.g.a. den händelsen. Skulle vara intressant att veta lite mer detaljerat vad de behöver gör annorlunda nu när det varit en stöld av källkod.

Nej jag känner lite grann så också. Det känns som stölden var ett perfekt sätt att skylla på denna gång.

** Personligen så stör denna försening mig inte dock då jag klarade ut spelet för 2 veckor sedan. Synd för er som väntar på att CyberPunk 2077 ska rustas upp o finputsas dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör

Förseningen förklaras också med patchens omfång, inte bara intrånget. Har förtydligat i nyheten.


signatur
Medlem

Låter rimligt från CDPR. Satans snorungar som gjort intrång och trampat på en studio som redan ligger. Hoppas patchen blir bra.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Ja, då ska jag fundera på att pausa spelet ett tag. Har varit grymt hypad på spelet under många år och planerade ny dator till släppet i April, som sen blev December. Dator köptes i Juni, så man hann innan det blev hårdvarubrist om ändock med ett 2080 Ti. Men spelet flyter bra.

Dock känner jag , som så många andra, att det är saker som skaver. Mycket detaljer lite överallt som bara saknas osv. Hoppas det kan rättas till med nästa patch, även om jag tror det kommer bli svårt. Tveksam om det nånsin kommer nå de förväntningar jag hade innan det släpptes. Men hoppas att CDR motbevisar mig.

Med det sagt så börjar jag tröttna på att man släpper ofärdiga spel, och sen kan rädda sig genom att "fixa i efterhand" och i vissa fall därpå helgonförklaras. Vad var det för fel med releasedate "When it´s done"?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Förseningen förklaras också med patchens omfång, inte bara intrånget. Har förtydligat i nyheten.

Väl skrivet.

Ett jäqlans gnäll i tråden! Tänk om jag fick en krona för varken besviken själ jag mötte...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Är det omöjligt att det faktiskt är så som de säger?

Man måste ju inte vara patologisk lögnare för att man gjort dumt tidigare. Lika lite som att allt man gör blir bra bara för att man gjort bra grejer tidigare.

Ja med tanke på att dom ljugit mer eller mindre alla gånger dom pratat dom senaste åren så, ja det börjar kännas omöjligt att lita på något som säger vid det här laget.

Medlem

Har svårt att se hur intrånget skulle ha försenat patchen så pass mycket. Är väl som vanligt bara kass management från deras sida och dom hann helt enkelt inte med att leverera vad dom lovat.

Tråkigt iallafall, hade sett fram emot att återvända till spelet i helgen med en ny patch.

Redaktör
Skrivet av SlimJim:

Ja med tanke på att dom ljugit mer eller mindre alla gånger dom pratat dom senaste åren så, ja det börjar kännas omöjligt att lita på något som säger vid det här laget.

Fast allvarligt talat: gör de verkligen det? Låter självskadebeteende.

Lanseringen var kass, spelet ofärdigt på klena konsoler dessutom buggigt. CDPR gjorde bort sig, inget snack om det, men där kan vi anta att det fanns ekonomiska skäl att släppa spelet. En begriplig förklaring, även om den inte är okej. Men det är inget skäl slentrianmässigt skrika "lögn!" så fort CDPR öppnar munnen. Framförallt är det tråkigt att läsa efter varje nyhet (ja, jag tror faktiskt det) om företaget. Och nej, jag är ingen CDPR-fanboy. De förtjänar kritik. Men relevant sådan.


signatur
Medlem

Sade ju det i förra tråden att detta bara va en fejkgrej dem gjorde så dem skulle kunna använda det som en ursäkt. Den elaka manliga "Hackern" sade ju själv att han skulle läcka information till sin kontakt i speljournalism efter 2 dagar om han inte fick pengar, och vi har inte sett en skymt om någonting.
Så i andra ord dem blev grovt hackade, men ingenting hände i slutändan mer än att dem kan använda det som en ursäkta att delaya sina patcher.
Och som andra påpekat folk som jobbar på spelet skulle inte alls påverka i deras arbete utav denna "hackning", blir alla i företagen helt plötsligt cyberpoliser som helt droppar sitt arbete? Fick animatörerna, programmerarna och etc en lång semester?

Medlem

Det måste ha varit personalen som blev stulen under intrånget. Enda logiska förklaringen i dagsläget.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det måste ha varit personalen som blev stulen under intrånget. Enda logiska förklaringen i dagsläget.

Dom snodde patchen.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Sade ju det i förra tråden att detta bara va en fejkgrej dem gjorde så dem skulle kunna använda det som en ursäkt. Den elaka manliga "Hackern" sade ju själv att han skulle läcka information till sin kontakt i speljournalism efter 2 dagar om han inte fick pengar, och vi har inte sett en skymt om någonting.
Så i andra ord dem blev grovt hackade, men ingenting hände i slutändan mer än att dem kan använda det som en ursäkta att delaya sina patcher.
Och som andra påpekat folk som jobbar på spelet skulle inte alls påverka i deras arbete utav denna "hackning", blir alla i företagen helt plötsligt cyberpoliser som helt droppar sitt arbete? Fick animatörerna, programmerarna och etc en lång semester?

På med foliehatten.

Snubben har redan sålt källkoden för okänd summa. Håll lite koll på nyheterna om du ska diskutera kring ämnet.

Medlem

Det var väl tur i oturen att de skulle bli hackade så de har något att skylla på när de inte ens klarar av att färdigställa en patch o släppa.
Och kanske är det som de säger, den här gången, men det ser onekligen illa ut. Domen faller hård mot CDPR just nu och de grävde den gropen själv när de ertappades med att rakt ut ljuga om spelet.
Jag kan inte låta bli o fundera på ibland vilket skick det måste ha befunnit sig i när de först skulle ha släppt det, alltså när de sköt upp lanseringen första gången och hävdade de bara ville ha lite mer tid till att "putsa på det". Frågan är om de ens hade fått in några texturer alls i spelet då haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det var ett himla gnällande av alla "experter"! Om mitt företag skulle drabbats av ett så pass stort intrång hade jag velat gå igenom varenda kommatecken i min kod för att säkerställa att hackarna inte skrivit in skadlig kod eller ställt till med annat helsike, Så jo, det borde absolut kunna påverka tiden för släpp av patchen i stor utsträckning.

Medlem
Skrivet av Draconis:

På med foliehatten.

Snubben har redan sålt källkoden för okänd summa. Håll lite koll på nyheterna om du ska diskutera kring ämnet.

Mitt fel, självklart så såldes källkoden till någon random Rysk eller så som bara kommer hålla kvar koden och vi kommer aldrig se någonting om det
Men som jag sade i mitt andra inlägg, hackern sade ju själv att han skulle leaka all insider-information om företaget till hans kontakter inom speljournalism. Varför har han inte gjort detta då?

Skrivet av mobmoben:

Sade ju det i förra tråden att detta bara va en fejkgrej dem gjorde så dem skulle kunna använda det som en ursäkt. Den elaka manliga "Hackern" sade ju själv att han skulle läcka information till sin kontakt i speljournalism efter 2 dagar om han inte fick pengar, och vi har inte sett en skymt om någonting.
Så i andra ord dem blev grovt hackade, men ingenting hände i slutändan mer än att dem kan använda det som en ursäkta att delaya sina patcher.
Och som andra påpekat folk som jobbar på spelet skulle inte alls påverka i deras arbete utav denna "hackning", blir alla i företagen helt plötsligt cyberpoliser som helt droppar sitt arbete? Fick animatörerna, programmerarna och etc en lång semester?

Så du menar att dom gjorde en olaglig anmälan som polisen sen troligen lär upptäcka är falsk bara för att kunna använda det som en ursäkt till att dom måste skjuta upp på en patch?? Som en annan sa till dej på med folie hatten


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare

Tror det är rätt att helt sonika bara koppla bort det här spelet ett och sen gå tillbaka och se om det hänt något radikalt. Synd, för jag hade extremt kul den lilla tid jag spelade. Men å andra sidan hinner kanske hemhårdvaran komma ikapp ordentligt då

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Skulle inte förvåna mig om det var en väldig massa säkerhetsbrister som de misstänker synliggjorts när fel personer sett källkoden.
Så de kanske har tagit en den delen av deras utvecklingsteam till att leta luckor istället för att implementera deras slags förbättringar. Men nej, givetvis borde inte deras modellerare jobba med sånt.

Skrivet av Karmak:

Alla blir drabbade på ett företaget och får ställa om när sådant här händer i säkerheten.

Jag har varit med om när vi fick ett virus på ett av mina jobb. All personal, hundratals, på företaget förutom städerskorna fick jobba med det på ett eller annat sätt nästan dygnet runt.

Säkerhetshål är ett av det allvarligaste som man kan drabbas av.

Ni båda har en bra poäng

12
Skriv svar