Efter Horizon och Days Gone utlovar Sony fler Playstation-spel på pc

Robot
Efter Horizon och Days Gone utlovar Sony fler Playstation-spel på pc
Medlem
Medlem

Flera bra nyheter från Sony nu 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Då väntar vi bara på Zelda från Nintendo....

Medlem
Skrivet av Tripsen:

Då väntar vi bara på Zelda från Nintendo....

som jag förstått det är botw betydligt bättre redan nu via emu? 4k/60 osv.

Sista God of War ser ju riktigt kul ut, Hoppas på det(inte haft eller testat playstaition sen PS2 )


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Snälla.

Bloodborne. 60 fps.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Last of us 2!

Medlem

Inget mig emot även om jag äger de flesta spel jag är intresserad av redan PS4. Köpt dock ju Horizon Zero Dawn till PC när det släpptes för att det är så himla bra spel i mitt tycke. Men bara kul om allt fler spel kommer till PC. Skulle gärna ha The Last Guardian på PC som exempel även fast jag redan har det på PS4.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Snälla.

Bloodborne. 60 fps.

EXAKT!!

Medlem

Börjar bli knapert i Sonys kassa

Medlem

Hoppas det kommer till Stadia även om det inte är troligt (eller åtminstone Geforce Now).

Deras egna streaming tjänst är inte direkt superbra.

Skulle önska hela uncharted serien tillgänglig på pc,

Medlem
Skrivet av superlim:

som jag förstått det är botw betydligt bättre redan nu via emu? 4k/60 osv.

Jo, men emulator är ju inte riktigt samma grej som att Nintendo börjar porta spel till PC.

Medlem
Skrivet av Tripsen:

Jo, men emulator är ju inte riktigt samma grej som att Nintendo börjar porta spel till PC.

nä, men om man känner sig sugen så funkar det absolut

Farornas Konung

Bloodborne vore ju svinafett..

Medlem

Hoppas, hoppas, hoppas att Spider-Man spelen kommer till PC!
Även Ghost of Tshushima och God of War vore kul om de kunde komma till PC.

Medlem

Nästa Uncharted och Horizon till PC ja tack

Medlem

Last of Us part II - Day one köp även om jag redan har varvat det på PS4 Pro.

ELF
Medlem

Last of Us och part 2 skulle vara smutt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

Håller med ovan postare om Bloodborne. Last of us får de dock gärna behålla.

Sa någon "Uncharted?" Det var nog jag som tänkte högt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul att man har fått sin ps5 idag för att kunna spela exklusiva spel och så ser man denna nyhet.. 😂 men kul att det kommer till pc också!

Hrrm....jag sa det 😉

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Sa någon "Uncharted?" Det var nog jag som tänkte högt.

Medlem

spiderman vore nog mest logiskt om man tänker affärsmässigt

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Börjar bli knapert i Sonys kassa

Inte direkt, kollar man aktiekursen är den väl ändå helt okej. Sony har nog pengar så att det blir över. Då de äger det tredje största skivbolaget och även gör flertal filmer. Sen får man inte heller glömma all elektronik.

Är nog ett relativt stadigt företag. 😎

Flakmonkey

Helt klart smartaste upplägget. PC är inte en konkurrent på samma sätt som framförallt Xbox men även Nintendo även de spelar på sitt egna lilla hörn så att släppa spel ett par år efter att de kommit till Playstation gör ingenting för att göra Playstation mindre attraktivt. Snarare kan det kanske få motsatt effekt om personer som inte har en Playstation lirar Horizon på PC och sen får ett sånt sug efter uppföljaren att hen inte orkar vänta utan skaffar sig en Playstation.

Känns som ett sånt här härligt scenario då det är en win för (mer eller mindre) alla inblandade.

Medlem

Det är väl spelen de tjänar pengar på ändå? Jag har aldrig riktigt förstått det faktum att Sony inte släpper sina spel på PC förutom om de av någon anledning trott att spelet inte skulle sälja på PC. Därigenom skulle inte investeringen i portning vara värt det men jag kan tänka mig att många tidigare gjort som jag, köpt PS i princip bara för de exklusiva Sony titlarna (+ NHL spelen eftersom EA envisas med att inte släppa det på PC).

Medlem

Gran Turismo hade varit riktigt nice. Pc behöver ett bra bilspel.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Börjar bli knapert i Sonys kassa

"Ryan erkänner utan omsvep att pc-beslutet har ekonomiska syften. Det kostar mer och mer att utveckla AAA-spel, och att då få chansen att sälja fler exemplar av spelen gynnar Playstation."

Inte knapert (den delen av Sony som tjänar mest är Playstation/spel), men däremot så tror jag att det blir ohållbart dyrt i längden att finansiera utvecklingen av AAA-spel om man konstgjort begränsar spelen till en enda plattform (som Sony gjort tidigare).

Många som förespråkade en stängd marknad och konstgjord marknadsbegränsning, påstod att det var legitimt för att Sony (och andra) med plattformsexklusiva titlatr, pga av att de fick möjlighet att ta fram riktigt dyra AAA-titlar och produktioner (jag vet, dårdimptänk och tvärtom-logik). I verkligheten är det ju precis tvärt om, och helt klart när tom. Sony själva ändrat kurs pga. det.

Win-win för alla, både Sony och oss spelare!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar