Valheim-succén fortsätter - Fyra miljoner sålda exemplar!

Robot
Valheim-succén fortsätter - Fyra miljoner sålda exemplar!

En femteplats på Steams topplista över samtidiga spelare är inte så illa pinkat heller.

#valheim


Medlem

Stort grattis mina svenska bröder o (systrar?).

Som sagt tidigare: Inget spel för mig men riktigt kul med stolt "Made in Sweden" stämpel på produkten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Testpilot

Grymt roliga nyheter! Hoppas FZ kan komma med djuplodande intervjuer med utvecklarna.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kommer (förhoppningsvis) bli många nyheter av den här arten om ni kör en för varje miljon.

Inaktiv

Ganska trevligt spel, påminner mycket om Minecraft blandat med BotW. Har plöjt ner nästan 30 timmar sedan köpet i lördags. I princip hela måndagen och tisdagen gick åt att spela Valheim medans hygien förföll och diskberg växte. Jag skulle inte påstå att det är hyperroligt hela tiden men det är något fängslande med världen och att man alltid vill upptäcka mer och bygga ut sin by så det är förrädiskt enkelt att spela en timme till

Avstängd

Länge sedan man hörde om en sån här framgångssaga från tidigare helt okända utvecklare. Någon som vet hur många de är i teamet bakom vailheim ?

Medlem
Skrivet av General White:

Länge sedan man hörde om en sån här framgångssaga från tidigare helt okända utvecklare. Någon som vet hur många de är i teamet bakom vailheim ?

5 pers

Grymt smart att har själva early access på itch.io och sendan när de släppte "early access" på steam så hade det redan testats i 2 år.

Dvs ordentlig med content och de värsta buggarna fixade innan massorna ser det, istället för något med massa buggar och ingen content som folk sedan helt glömmer bort.

Kommer definitivt att stödja en svensk utvecklare, och blir riktigt glad över deras framgångar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kom igen Sverige, kom igen!! Kom igen Sverige, kom igen!! 4-0 vänta här nu, det här var ju inte fotboll. Men hur kan 3 pers skapa något så bra och nästa helt bug fritt, när företag som Ea och cd projekt red släpper spel som man knappt spela vid release!! Så det här är ren guld!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommer definitivt att stödja en svensk utvecklare, och blir riktigt glad över deras framgångar.

Håller med. Alltid kul, i synnerhet då studion är så liten. Grymt imponerad.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Kanske bara jag men börjar bli lite sugen på QoL updates nu... Hoppas något händer snart

Medlem

Vi svenskar är alltid så charmigt söta när svenska saker kommer på tapeten 😄

Medlem

Hoppas de alla får en stor bit av kakan nu, så inte allt bara går in i företaget.

RHK
Medlem
Skrivet av xermalk:

5 pers

Grymt smart att har själva early access på itch.io och sendan när de släppte "early access" på steam så hade det redan testats i 2 år.

Dvs ordentlig med content och de värsta buggarna fixade innan massorna ser det, istället för något med massa buggar och ingen content som folk sedan helt glömmer bort.

Skrivet av Hellspites:

Kom igen Sverige, kom igen!! Kom igen Sverige, kom igen!! 4-0 vänta här nu, det här var ju inte fotboll. Men hur kan 3 pers skapa något så bra och nästa helt bug fritt, när företag som Ea och cd projekt red släpper spel som man knappt spela vid release!! Så det här är ren guld!

Tror Xermalk redan varit inne på lite av förklaringen. Det har redan testats i 2 år.

Sedan är det lättare att utveckla något buggfritt på ett litet team.
Dels är det enklare att rekrytera bra personer, du känner förmodligen ett fåtal personer som du vet hur bra de är och måste inte på några timmar utvärdera nya personers kompetens. En enda dålig utvecklare kan förstöra otroligt mycket för resten.

Dels kan ett litet team sitta tillsammans allihopa med bra kommunikation utan att det behövs någon organisation för att stödja synkronisering mellan flera olika team. De behöver aldrig integrera mot något annats team kod utan all kunskap finns inom teamet.

Finns fler fördelar med ett litet team men det är de jag kom på rak arm.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Grymt roliga nyheter! Hoppas FZ kan komma med djuplodande intervjuer med utvecklarna.

Era frågor är på väg till Iron Gate


signatur
Medlem

Kul att höra. Jag är en av dom senaste miljonen köpare då jag införskaffade spelet igår.
Så nu sitter jag helt utsliten på jobbet eftersom jag råkade spela alldeles för länge igår kväll.
Tycker också att det är kul att ett spel som inte innehåller fotorealistisk grafik röner stora framgångar eftersom det ibland känns som det läggs alldeles för mycket krut på det visuella istället för rolig spelmekanik.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av heady89:

Hoppas de alla får en stor bit av kakan nu, så inte allt bara går in i företaget.

Ja, jag hoppas dom får riktigt bra bonusar. Men jag hoppas också att dom håller i pengarna så att dom kan förbli ett fristående spelföretag istället för att bli en liten del av en gigantisk koncern. Det brukar inte sluta så bra.


signatur

PSN: MrOakenborn

Antar att denna ligger bakom betalvägg men för den som betalar för DN så gjorde de en intervju med utvecklarna häromdagen: https://www.dn.se/ekonomi/vaxtvark-i-spelfabriken-skovdebolag...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vi svenskar är alltid så charmigt söta när svenska saker kommer på tapeten 😄

https://i.imgur.com/wsU7gFr.png

Gäller enligt min erfarenhet de flesta nationaliteter, framförallt från mindre befolkade länder.

Men söt bild 😋

Gnällkuk
Skrivet av Kyraal:

Vi svenskar är alltid så charmigt söta när svenska saker kommer på tapeten 😄

https://i.imgur.com/wsU7gFr.png

Haha, jo så är det väl Men det känns som vi haft en längre period där det mest kantats av besvikelser. Klart man alltid är extra stolt när det är från ens hemland!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Säljer ju typ i Last of US 2-tempo fast utan reklamen och hypen. Riktigt coolt får man säga. Köpte också även om jag aldrig varit ett fan av genren. Tycker det är ett ganska mysigt spel ändå.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Kom igen Sverige, kom igen!! Kom igen Sverige, kom igen!! 4-0 vänta här nu, det här var ju inte fotboll. Men hur kan 3 pers skapa något så bra och nästa helt bug fritt, när företag som Ea och cd projekt red släpper spel som man knappt spela vid release!! Så det här är ren guld!

Det är rätt fascinerande. Jag har hållit på med systemutveckling många år och ibland tror jag att just overheaden med många människor gör att ingen har riktigt koll. Varje individ har ett fokus på ett liten liten del i ett visst system. Det här gör att det krävs otaliga möten och att högerhanden har inte kolla på vad vänsterhanden gör

Medans team med en handfull människor kan göra enastående saker och har hela projekt i huvudet.
Tänker bara på Minecraft, Stardew Valley osv där man har lyckats väldigt bra med små team.

Ska man göra Mocap eller enorma storydrivna spel så krävs det ju förstås många människor.

Frilansare

Känslan hos utvecklaren:

Medlem
Skrivet av rosski:

Gäller enligt min erfarenhet de flesta nationaliteter, framförallt från mindre befolkade länder.

Men söt bild 😋

Faktiskt positivt överraskad att inte fler blev defensiva över min lilla bild 😄

Medlem

Äsch, vi svenskar älskar när det blir lite avtryck ute i världen. Det ska vi inte skämmas för. Min bror fångade Brolins bukett vid Rålis -94 (och blev rånad på den sekunderna senare). Det gör mig glad att man kan vara patriotisk utan att blanda in en massa annat politiskt kladd.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

1
Skriv svar