Massage Gun - Någon som testat?

Skägg.
10 Chambers
Massage Gun - Någon som testat?

Skjut mig i nacken, med en massagepistol! Och kanske ibland på axlarna.

Skämt åsido, ett år av hemmajobb har gjort mig otroligt stel i axlar och nacke. Hade för vana att stå på jobbet men inte riktigt haft samma möjligheter för det hemma. Därför funderar jag på att investera i en massagepistol, typ en sådan här.

Har någon erfarenhet av denna, eller liknande produkter? Jag brukar be barnen trycka in armbågarna på de stelaste ytorna i axlar och skuldrur, vilket brukar göra att spändheten släpper. Tänker att dessa gör det, fast med jättemånga tryck per minut.


signatur
Medlem

Farliga grejer...

Medlem

Tycker du bör gå till en naprapat istället. Denna massage-pistol kan nog lösa symptom, men inte grundproblemet.

Medlem

Jag köpte en Flowgun Go för ett par veckor sedan och det är ett av de bättre köpen jag har gjort på senare år. Kör den runt nacke, axlar och skuldror men även ländrygg och underarmar nån gång i veckan eller när jag känner mig stel/öm. Funkar definitivt över förväntan. Följer med ett gäng utbytbara huvuden man kan välja mellan.

När jag köpte den var det dock rea samt att jag hade en rabattkod, så jag fick den för ~1600 i stället för 2490 som är ordinarie pris. Så det var lite lättare beslut. Men ändå!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Haha!

Skrivet av BeeJac:

Tycker du bör gå till en naprapat istället. Denna massage-pistol kan nog lösa symptom, men inte grundproblemet.

Absolut, men man är ju inte supersugen i dessa tider. Och i vanliga tider har jag löst det genom att stå och arbeta, så ser det som ett övergående problem.

Skrivet av Arzei:

Jag köpte en Flowgun Go för ett par veckor sedan och det är ett av de bättre köpen jag har gjort på senare år. Kör den runt nacke, axlar och skuldror men även ländrygg och underarmar nån gång i veckan eller när jag känner mig stel/öm. Funkar definitivt över förväntan. Följer med ett gäng utbytbara huvuden man kan välja mellan.

När jag köpte den var det dock rea samt att jag hade en rabattkod, så jag fick den för ~1600 i stället för 2490 som är ordinarie pris. Så det var lite lättare beslut. Men ändå!

Bra feedback! Som jag fattat det är det "premium"-modellen av samma tillverkare. Hittade också denna för en tusenlapp, men en helsikes massa skallar: https://massagebanken.se/produkt/massagepistol-nova-hi5/?gcli...


signatur
Medlem

Jag har en.
Riktig skön men man ska inte använda varje dag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Jag har en.
Riktig skön men man ska inte använda varje dag.

Blir man skakad, inte rörd?


signatur
Medlem

AZ design.
Köpte deras höj-sänkbara bord med vev.

Haft en vecka nu. Kan enbart rekommendera.

Inaktiv

Har en annan version men i princip samma. Brukar hjälpa när man har spänningar. Bara att köpa.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Blir man skakad, inte rörd?

Höll på varje dag kring nacken ä, axlar osv.
Till slut började det kännas som träningsvärk.
Var skönt att köra med pistolen då men värken kom igen sen dagen efter.
Slutade sen använda pistolen då försvann all värk.
Så nu använder jag bara när det verkligen känns som det behövs


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Jag använde en av okänt märke/kvalitet tidigare (men tappade bort den när jag flyttade) och gillade den skarpt. Riktigt skönt när man känner sig spänd i axlarna. För korsryggen föredrar jag dock fortfarande min billiga massagekudde med roterande, varma kulor.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kaffeglass:

AZ design.
Köpte deras höj-sänkbara bord med vev.

Haft en vecka nu. Kan enbart rekommendera.

Köpte ett sådant här, så kan variera lite.

https://thefreedesk.se/

Skrivet av Molotov:

Höll på varje dag kring nacken ä, axlar osv.
Till slut började det kännas som träningsvärk.
Var skönt att köra med pistolen då men värken kom igen sen dagen efter.
Slutade sen använda pistolen då försvann all värk.
Så nu använder jag bara när det verkligen känns som det behövs

Hehe, bra input.

Skrivet av Jonny Myrén:

Jag använde en av okänt märke/kvalitet tidigare (men tappade bort den när jag flyttade) och gillade den skarpt. Riktigt skönt när man känner sig spänd i axlarna. För korsryggen föredrar jag dock fortfarande min billiga massagekudde med roterande, varma kulor.

Tittat på en kudde också, men eftersom det är axlarna främst blir det nog en sådan här först.


signatur
Inaktiv

Den där saken är för din fru/flickvän, inte dig, Calle

1
Skriv svar