Quiz – Vad kan du om Diablo?

9/10 Korrekta svar! Åkte på frågan om gameboy haha!

Medlem

9/10 Som många andra bommade jag Diablo Jr, hade ingen aning
Men på tal om Diablo så sprang jag på DevilutionX som är en nyversion/mod av Diablo 1 (även GOG versionen ) med stöd för widescreen, en mängd plattformar samt fixar en del buggar. mycket kul!

https://github.com/diasurgical/devilutionX


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av Nattfisk:

9/10 Som många andra bommade jag Diablo Jr, hade ingen aning

Prisis som mig ^^


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd

Erkänner inte mobile som canon så därav är mitt score 10/10

Medlem

Första gången jag får 10/10 på quiz. Läste fel på frågan om vad som hände med Soulstonen i Diablo 1, läste värld istället för värd.. Tur man upptäckte i tid! Gameboy var dock ren chansning.

Medlem

6/10 - Har spelat drygt 10 minuter Diablo 3 så får väl ändå vara nöjd.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

https://youtu.be/YGRGxt2-7rc

Ja, det tänkte jag med, därav svarade jag i helvetets eldar då diablo finns ju där i 2:an. Eller har jag missuppfattat vad den där skärvan är förnåt?!

Skrivet av Kleptomaniac:

Jag blev riktigt upprörd över frågan och tänkte att den måste vara felskriven... det stod dock "i en ny VÄRD", inte "i en ny värld" efter att jag tog testet igen.

Men fick också fel på den...

Skrivet av uberpwnage2.0:

Den är lurig. Även jag läste fel

Jag läste också "värld" först:).
Officielt är jag ganska säker på att den hamnade i Warrios klassens skalle.
Tror även att han är son till Leoric och bror till den som är besatt av Diablo i 1:an.

Rogue blev Blood Raven i 2:an och Sorcerer blev the summoner.

Så det gick alltså riktigt illa för hjältarna i första spelet, lite osäker på hur det gick för hjältarna i andra spelet i 3:an.

Lite synd ändå, eftersom att jag gillade 1:an bäst och att man kanske hade viljat se dem som viktiga figurer eller hjältar i senare spel, eftersom att de var med och typ räddade världen och döda Satan tillfälligt typ.

7/10, missade Gameboy, skaparen och året.

Hypen var riktigt brutal innan Diablo 2 släpptes.

Testpilot

1/10 Korrekta svar!

Kanske borde du ha stannat en stund och lyssnat?

Wow...

Medlem
Redaktör
Ponny
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag blev riktigt upprörd över frågan och tänkte att den måste vara felskriven... det stod dock "i en ny VÄRD", inte "i en ny värld" efter att jag tog testet igen.

Men fick också fel på den...

Jag ber om ursäkt (tror jag? ). Började med att jag skrev om svarsalternativet så att det blev snärtigare, och det ena ledde till det andra... Och här är vi nu.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Sistan frågan den bästa

Medlem

10/10! Tror nog fan det är första jag har det på... jag fick dock gissa på Gameboy-frågan så 9/10 vore väl mer korrekt ändå.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

https://youtu.be/YGRGxt2-7rc

Ja, det tänkte jag med, därav svarade jag i helvetets eldar då diablo finns ju där i 2:an. Eller har jag missuppfattat vad den där skärvan är förnåt?!

Skärvan är diablos soulstone. Historien du följer under 2:an är när Marius följer främlingen som då är protagonisten i ettan med stenen i sig och gradvis förlorar kampen med att hålla diablo i schack.

Så dem menar att Diablo inte nödvändigtvis är i helvettet när spelet startar utan han kommer dit så småningom under spelets gång.

Medlem
Skrivet av izam84:

Precis, enda som jag bommade, aldrig hört talas om men hade aldrig Game boy eller nått så, aja.

samma här!

Medlem

wow är det såhär folk som tar 10/10 känner sig? noll tvek, jag behlver en ny hobby... also damn vad d2 resurrected har mig på nålar, gonna be another few hundred hours


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

7/10


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Cowlevel på Nightmare those were the days

Medlem

7/10

Har aldrig spelat Diablo i hela mitt liv.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag ber om ursäkt (tror jag? ). Började med att jag skrev om svarsalternativet så att det blev snärtigare, och det ena ledde till det andra... Och här är vi nu.

Varför ska du be om ursäkt för att vi inte kan läsa? Vi tycker fortfarande om dig Fredrik, även om du lurar oss.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

5/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Medlem

9/10, Hamnade inte stenen i en ny panna i slutet av diablo 1?? (fråga 6)

Medlem
Skrivet av Fishingrod:

9/10, Hamnade inte stenen i en ny panna i slutet av diablo 1?? (fråga 6)

Stämmer. Om du kollar tidigare i tråden så är det flera, inklusive mig själv, som läste värld istället för VÄRD.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Stämmer. Om du kollar tidigare i tråden så är det flera, inklusive mig själv, som läste värld istället för VÄRD.

OJ, precis jag läste också Värld

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

9/10,

Diablo Jr pfff.....

Den gissade jag rätt på så blev 10/10 istället
Tänkte lite i stilen GameBoy, dvs barn, och barn brukar ju kallas Junior ibland så.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

9/10. Missade Gameboyfrågan.

Medlem

2/10 Korrekta svar!
Kanske borde du ha stannat en stund och lyssnat?
________________________________________________
::::::::: Grattis CARTMAN. Ditt sämsta resultat någonsin. Är verkligen inget Diablo fan :::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
12
Skriv svar