Snabbkollen - Har du testat Valheim?

Robot
Snabbkollen - Har du testat Valheim?

Har du varit bidragande till jättesuccén?

#valheim


Frilansare

Ja, men bara spelat 10 min. Det var något med... flytet som störde. Ska ge det en till chans!

Medlem

Hel mysigt spel! Visuella delen är hel superb. Karaktären är ju dock skit ful och rör på sig som om han är fast i 25 fps och resten rör på sig i 60 fps. Bakgrund musiken är lite små trevlig kombenerat med skogs röjning. Hehe total destruction

Medlem

Var först tveksam till att jag skulle gilla det, men har nu redan kommit upp i ~120 timmar... Tiden bara försvinner i allt byggande och utforskande


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

90 timmar första 10 dagarna blev det, då var jag klar med allt jag ville göra. Jag har redan börjat en liten egen solo-run som jag kommer ströspela lite på i väntan på mer content med året som kommer :).

Medlem

Har spelet men väntar på att de jag brukar spela med normalt ska få ändan ur vagnen och köpa det.

Medlem

Ej haft råd än, men nu så


signatur

//monster

Medlem

Jag väntar tills det släpps "på riktigt". Jag har förstört så många spelupplevelser genom att spela spel medans de är i early access. Har också gått flera EA-spel kraftigt försämrade tack vare spoilers man inte kunnat undvika via vänner eller media.

Men om man klarar av att undvika spoilers så blir det nog ett köp sen, speciellt om några av de jag brukar spelar coopspel med också har lyckats undvika spelet i EA-fasen...

Medlem

50 timmar spelat och jag känner att jag inte rört på mycket i spelet och det är fan bra.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Inget alternativ som bara heter "nej"?
jag vet inte om det är något för mig och jag tänker just nu inte köpa det.

Eller vad hände med klassiska "vet ej" ^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Testade, men ledsnade efter 20 timmar. Var som exakt alla andra survival och striderna var alldeles för barnsligt lätta. Kändes som att spela ett dåligt Zelda. Hann bygga ett stort hus och allt däremellan, även besöka mer än halva kartan. Så jo, jag gav det en chans

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Testade, men ledsnade efter 15 timmar. Var som exakt alla andra survival och striderna var alldeles för barnsligt lätta. Kändes som att spela ett dåligt Zelda.

Kan delvis hålla med. Första två områdena bjöd inte på särskilt mycket utmaning men Swamp och Plains blev det svårare. Dock är ett grundproblem att mycket av fighterna är ganska samma men fienderna har lite olika mycket hp och skada. Har själv kört 30 timmar och oftast är det bäst att bara ta ett steg bakåt när fienden slår och sen gå fram och slå själv. Orkar typ aldrig använda dodge eller block för det känns knappt värt det. När det blir mycket fiender kan det bli svårt men på ett lite frustrerande sätt för då är det typ omöjligt att få en ett slag utan att nån annan smäller på en vilket kanske är fair men det blir lätt att pilbågen åker fram och man springer omkring baklänges till alla är döda.

Med det sagt gillar jag ändå byggandet och utforskandet av världen.

Medlem

Mysheim


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan delvis hålla med. Första två områdena bjöd inte på särskilt mycket utmaning men Swamp och Plains blev det svårare. Dock är ett grundproblem att mycket av fighterna är ganska samma men fienderna har lite olika mycket hp och skada. Har själv kört 30 timmar och oftast är det bäst att bara ta ett steg bakåt när fienden slår och sen gå fram och slå själv. Orkar typ aldrig använda dodge eller block för det känns knappt värt det. När det blir mycket fiender kan det bli svårt men på ett lite frustrerande sätt för då är det typ omöjligt att få en ett slag utan att nån annan smäller på en vilket kanske är fair men det blir lätt att pilbågen åker fram och man springer omkring baklänges till alla är döda.

Med det sagt gillar jag ändå byggandet och utforskandet av världen.

Tyckte det var för lätt i svamp också. Fienderna var alldeles för dumma så behövde inte ens anstränga sig att lära sig dem. Ger spelet en chans sedan när hela kommit för att se vad de fixat.

Medlem

Har testat, men var nog inget för mig. Grafik i klass med Minecraft, nä tack, då vill jag se efter något modernare

Medlem
Skrivet av Dunder:

Var först tveksam till att jag skulle gilla det, men har nu redan kommit upp i ~120 timmar... Tiden bara försvinner i allt byggande och utforskande

Samma här, typ 100 timmar in "ja just det ja, boss nummer 2 ja"

Medlem

Tycker det var väldigt meh, tyvärr. Men det är ju bra att andra har kul med det

Medlem

Har kört en del. Kul spel men verkar bli lite grindigt. Fram å tillbaka för å hämta material. Man blir en smula lockad att bara fuska fram skiten men då har man väl förstört spelet för alltid. Byggandet är kul dock!

Medlem

43h lirat senaste 2 veckorna, villl höja ett varningens finger sjukt beroende framkallande!

Medlem

Har spelat en del nu, kanske lite mycket grind men jävligt skönt spel i övrigt. Stör mig inte alls på grafiken förutom kanske DOF/bloom effekten som är lite i överkant.

1
Skriv svar