EA låter utvecklaren själva fatta beslut om serier som Titanfall och Battlefront

Robot
EA låter utvecklaren själva fatta beslut om serier som Titanfall och Battlefront
Medlem

Titanfall var magiskt och Titanfall 2 är ett av de bästa spel jag någonsin spelat! Kan vi få Titanfall 3 som inte lanseras mellan Battlefield och Call of duty!?

TitanFall drog inte in så mycket pengar som allt det andra de sysslar med, så det blir nog inte svårt att se vad som händer.

De kommer nog lägga krut på "Jedi: Fallen Order 2".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det finns nog en del sanning i det hon säger.. Jag föreställer mig att det var Bioware som beslutade att försöka rädda Anthem och EA gav dem ett år på sig att göra det men eftersom det kommer kräva mer resurser och tid än Bioware trodde så tog nog EA det finansiella beslutet att skrota det och lägga resurserna på något de vet mer säkert kommer sälja, dvs Mass Effect och Dragon Age. Speciellt eftersom all extra utveckling måste mer eller mindre tjänas in på nya försäljningar och MTX.

I hela intervjun påstår hon att utvecklarna har frihet men EA står ju för finansieringen av spelen, så de tar ju ändå besluten om vad som får utvecklas. Hur skulle det låta om t.ex. inget Fifa, Madden eller BF skulle ens vara under utveckling under säg 5 års tid. Det är troligen något EA inte skulle gå med på även om utvecklarna har förträffligt bra idéer på andra spel de kan göra istället (som är något helt annat än vad de brukar göra dvs).
Så... sanning med en stor asterisk kan jag tänka mig.

Medlem

Ja, en del tror fortfarande på tomten också. Så är det bara.

Medlem

Tror FZ missade det men EA låter Bioware göra nästa dragon age till ett singleplayer RPG och inte live service spel.

1
Skriv svar