Joe Biden vill utreda orsakerna kring bristen på Playstation 5, Xbox Series och grafikkort

Robot
Joe Biden vill utreda orsakerna kring bristen på Playstation 5, Xbox Series och grafikkort

USA:s nytillträdde president ser allvaret i att tech-industrin haltar.

#halvledare, #joe-biden, #next-gen


Medlem

Tough questions.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oj, dom kanske tänker för stort. Ni bör skicka in ert tips på att dela en helledare i två! FZ will bring me that sweet new console!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Najkan:

Oj, dom kanske tänker för stort. Ni bör skicka in ert tips på att dela en helledare i två! FZ will bring me that sweet new console!

Jag ser inte riktigt problemet faktiskt. I värsta fall får man väl dela en helledare i fyra, och få kvartsledare.


signatur

Tiden är inne för Joe Biden att visa om han är en helledare eller en halvledare *Trumvirvel*

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Espresso_Bengt:

Tiden är inne för Joe Biden att visa om han är en helledare eller en halvledare *Trumvirvel*

Jag VISSTE att det fanns ett *ledareskämt här.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag VISSTE att det fanns ett *ledareskämt här.

Vad leder detta till kan man undra?

eld
Medlem

När transistorstorleken krymper så otroligt mycket så kan mycket väl förstå att det blir svårt att hitta dom i frabriken efter man gjort dom, mycket spill!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av baggso:

Vad leder detta till kan man undra?

Ledningen borde kunna svara på sådana frågor, kan jag tycka.

Skrivet av eld:

När transistorstorleken krymper så otroligt mycket så kan mycket väl förstå att det blir svårt att hitta dom i frabriken efter man gjort dom, mycket spill!

Så man kan påstå att de bara halvletat efter dem isf?


signatur
Medlem

Så världens största företag, går till presidenten och beklagar sig på bristen av halvledare och att det inte finns fabriker i USA.
Men ni är världens största företag, bygg era egna fabriker ffs! Apple o Co har väl mer i vinst än vad många länder har i bnp.

Medlem

Allt är CDPRs fel säkert! Det var bättre förr när vi hade rediga spelledare i rollspel. Tänk alla dessa spelledare som nu går sysslolösa, stämplar säkert! För jävligt! Halvledare! ser massa korta små hetsiga napoleon typer....vad fan skall dom i rollspel att göra....blir ju Greedfall av allt ihop...och nu är halvledare bristvara!
Kommer väl bara vara en massa mellanchefer i spelen...och i ledningsgruppen....å blinkers vet dom fan inte var det är......å havremjölk....å VAD FAN ÄR DET RÅ!

...rant

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så man kan påstå att de bara halvletat efter dem isf?

Kisel hittas lätt genom att kisa med ögonen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Kisel hittas lätt genom att kisa med ögonen

Ledande fråga men förvarar man inte kisel i kistor?


signatur
Medlem
Skrivet av eld:

Kisel hittas lätt genom att kisa med ögonen

Hjälper inte det så får man väl använda LED-ljus.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Hjälper inte det så får man väl använda LED-ljus.

Hjälper LED-ljus också med dålig ledsyn?


signatur
Medlem

Får väl hoppas det blir en riktig triumf denna gången då

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hjälper LED-ljus också med dålig ledsyn?

Vet inte, men gör det inte det så blir man antagligen ledsen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tar ledigt sålänge.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Problemet är ju uppenbart USAs eget fel, Semiconductors är ju 2 saker som inte hör ihop där. Semi trucks och train conductors.

Att slå ihop dessa leder till katastrof!

Medlem

Gustav Fridolin skulle fixa skolan på 100 dagar...
Lockdowns skulle bara vara i högst 100 dagar...

Det finns mängder med saker som skulle ordnas på 100 dagar,
Det gemensamma med dem alla är att de aldrig infriades och samtliga uttalades av personer som har noll koll.

Medlem

Hans "parisavtal" plus att man stängt ner halva jordklotet pga en pandemi ligger säkerligen bakom. Vad ska mr Joe göra åt saken?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ledsagan:

Ledaren ledproblem.
Ledbesvär!
Ledningsgruppen ledsnade.
Ledsamt ledarskap! Ledmotiv led!
Ledamot leder.
Ledamot ledaren!

Ledaren ledproblem...

Medlem

Antar att gubben fick fart när hans barnbarn inte fick tag i ett PS5

Medlem
Citat:

De menar att egen, inhemsk produktion av halvledare är av yttersta vikt.

Ja men Sony, Apple och QUALCOMM är väl bättre positionerade att öppna semikondöktor-fakbrik än vad Biden är?
Jag antar att det handlar om olika skatter och grejjer dom inte är nöjda med för att det ska vara ekonomiskt gångbart att tillverka det i USA?

Dom borde skickat brevet till sig själva känns det som annars.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hallå guys, jag orkar inte komma på nåt bra skämt själv för tillfället, men om ni börjar skriva på skånska kan ni få ut typ dubbelt så många skämt på ämnet då leta = leda! 😁

Medlem

Bra med lite brist. Då minskar risken för överproduktion, det som annars är standard.

Medlem

Kina har väl ledningen i tillverkningen, trump har lett ett handelskrig med kina. + corona virus osv leder väl till att efterfrågan inte kan mötas.

Själv tycker jag det är rätt bra att det tillverkas grejer i andra ställen än just kina, Sverige borde också styra om skutan så vi inte är lika beroende av sådana länder. Sen får man väl se hur mycket som är ordinärt politiskt bs.

1
Skriv svar