Se alla trailers från Playstation State of Play!

Medlem

Håller med om att sifu såg mest intressant ut. Älskade sleeping dogs och kampsport-spel är en bristvara om vi inte inkluderar fightingspel likt tekken osv. Hoppas på häftiga asiatiska skådeplatser. Kena ser fortsatt trevligt ut även om det är miljöerna som lockar mer än combat och gameplay.

Annars var det en trist tillställning. Tråkigt att man gör det till en grej att ps4 spel kommer till ps5, det borde vara en parentes i sammanhanget och inte det man avslutar showen med, men men..

Medlem

Inget nytt på RPG fronten så ingen hype från min sida. FF7 remake till PS5 är inte direkt ett köpargument för plattformen.

Vad mer som sågs var att FF7: ever crisis och FF7: The first solder båda är mobilspel. Tvärt emot fans förhoppningar. Så big dissapointment där.

Avstängd

Trevlig tillställning.
Verkar dock som att många väntade sig ett mini-e3 eller något liknande och då kan man ju förstå att det finns de som blir besvikna.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

It's not a lake, it's an ocean

Inte mycket av intresse där, nej. Men på ett plan är jag lite tacksam för att Sony inte pumpar ut nya spännande spelnyheter just nu. Jag har fullt upp med min backlogg så då får gärna vänta lite och låta detta bli ett svalt år. Och Sony kanske tänker att pressen att visa nytt inte är så hög just nu i alla fall. De säljer ju alla konsoler de kan tillverka.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Oj, här var det inte många spel som lockade. Känns som om Sony tagit tillfället i akt att samla allt jag ogillar i en och samma show (plattform, tecknat och halvjapanskt).

Returnal hade emellertid flugit under min radar. Nu måste jag hålla ett öga på det. Såg potentiellt spännande ut. Även om uppdragsmenyn kändes avskräckande. Vet inte varför.

FNAF lär också köpas, till dottern. Om hon inte växt ifrån serien än. Man kan ju hoppas.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tycker Kena verkar väldigt charmigt men det är något med gameplayet som känns gammalt. Vet inte om det är animationerna eller bara hur combaten såg ut av det lilla man fick se.
Dearhloop trailern fick igång mig en del. Men mycket för att trailern hade sjukt härligt gung.

Farornas Konung

Valde att sova istället för att bevittna detta State Of Play. Av kommentarerna att döma har jag gott omdöme.

Medlem

Deathloop från Arkane ser fett ut. Snyggt och intressant gameplay - klart mest hype för mig. Också lite kul att det är PS5 konsolexklusivt från Bethesda (!!) - kommer också till Windows men inte Xbox. Tror detta kan bli årets Control.

Medlem

Snygga spel, men inget av dom såg direkt roliga ut.

Älskade Sifu's stil, men det såg tyvärr inte kul ut.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra att jag låg och sov. Jag lär inte köpa något av dessa spel. De flesta ser ju typ som tecknade barnspel

Medlem
Skrivet av Checker:

Trevlig tillställning.
Verkar dock som att många väntade sig ett mini-e3 eller något liknande och då kan man ju förstå att det finns de som blir besvikna.

Nja kanske inte ett mini e3 men kändes onekligen mediokert när vi redan har fått se större delen av spelen de visade idag. De kunde gott lagt tid för o dema ratchet and clank istället, eller varför inte ha pratat lite om ps vr 2 när de ändå gått ut om att det kommer komma.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tyckte det var ganska kassa spel rent generellt. Men lite imponerande var Bridge of Spirits och Knockout City. Lär kolla närmare på dessa.

Returnal ser ju grafiskt snyggt ut, men vetti tusan om jag kommer gilla gameplay. Vi får se!

...men ingenting av God of War Ragnarök?

Testpilot

Vet inte vad folk hade förväntat sig av ett halvtimmes klipp på Youtube i februari? Stora grejer sker ju alltid på sommaren. Trevligt med lite mer Final Fantasy innehåll

Medlem
Skrivet av Checker:

Trevlig tillställning.
Verkar dock som att många väntade sig ett mini-e3 eller något liknande och då kan man ju förstå att det finns de som blir besvikna.

Problemet är när typ hälften redan är känt och visat och så gör man en "State of play" där man visar det alla vet plus lite till.
Hade varit OK om trailers eller annat var nytt, eller vi bara hade teasers och inga datum men det kom nu och vi fick då gameplay trailers samt datum.

Det kändes väldigt mycket som detta kunde varit en del av något helt annat event och inte en egen grej.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Sifu och Keena ser riktigt bra ut 👍 Deathloop är jag fortfarande skeptisk till av nån anledning jag inte kan sätta fingret på.
Eventet får 3/5, är ju ändå bara en State of play och vi fick se lite godbitar.

Medlem

Det har var inget vidare. Jag älskar Abe men det visste vi ju att det skulle komma. Detta var en väldigt tråkig tillställning.

Skribent

Ganska ljummet, men Kena ser oförskämt mysigt ut.

Avstängd
Skrivet av Taskman:

Problemet är när typ hälften redan är känt och visat och så gör man en "State of play" där man visar det alla vet plus lite till.
Hade varit OK om trailers eller annat var nytt, eller vi bara hade teasers och inga datum men det kom nu och vi fick då gameplay trailers samt datum.

Det kändes väldigt mycket som detta kunde varit en del av något helt annat event och inte en egen grej.

Nu är ju inte State Of Plays meningen att vara någon hejdundrande event heller. Bara snabba updates om vad som komma skall, vilket även detta State of play gjorde.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Var väl inget wow moment med nåt spel där för mej kanske, nåt spel som man kan tänka sej och ha kul med nån stund kanske.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Deathloop trailern var ju svincool, vet inte om spelet är så jättelockande, men herregud vilken välgjord trailer


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Sifu och Returnal såg intressant ut. Resten var antingen "meh" eller sämre.


signatur

I drank what?

Medlem

Kena var väl det enda som såg intressant ut. Hoppas på lite tyngre titlar framigenom.

Medlem

Returnal och FFVII Fortsättning är spel jag kommer att köpa. Men annars så är jag bara sugen på little devil inside och sf katt spelet. Är annars trött på Zelda kloner. Det här kändes som andra sorteringen av spel. Så jag hade inte jätte höga förväntningar på det.

Medlem

Inga spel imponerande. Tyvärr. Tycker xbox har en bättre release framtidslista än sony. Har båda konsolerna men börjar ångra ps5 köpet. Kanske säljer den för vad jsg köpte den för beroende på vissa saker. Vi får se.

Dex
Medlem
Skrivet av denza:

Inga spel imponerande. Tyvärr. Tycker xbox har en bättre release framtidslista än sony. Har båda konsolerna men börjar ångra ps5 köpet. Kanske säljer den för vad jsg köpte den för beroende på vissa saker. Vi får se.

Tycker själv raka motsatsen (har dock inte köpt en xbox än). Sony har fler intressant spel som än så länge kommer i år som Horizon, Ratchet & Clank, FF16 (det var kanske inte i år dock) och God of War för att nämna några.

Microsoft har varit väldigt tysta på spelfronten sen Series X/S släpptes tycker jag. Har dom något större spel i år förutom Halo?
Hade hoppats på att dom skulle komma med många nya stora spel nu med alls studios dom har köpt upp, men tycker det är förvånansvärt tyst från dom.

Medlem

Xbox Microsoft kommer kanske bli stora nästa generation. Men den här generationen kommer dom antagligen ha några bra spel får man hoppas. Men tror mest spel studiorna kommer att bli varma i kläderna den här gen. Och att dom inte får fart först om 7-10 år.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Xbox Microsoft kommer kanske bli stora nästa generation. Men den här generationen kommer dom antagligen ha några bra spel får man hoppas. Men tror mest spel studiorna kommer att bli varma i kläderna den här gen. Och att dom inte får fart först om 7-10 år.

7-10 år!😳 Hur menar du?

12
Skriv svar