Uppgift: Dragon Age 4 blir ett rent singleplayer-spel

Robot
Uppgift: Dragon Age 4 blir ett rent singleplayer-spel

EA ska ha styrt om skutan och skrotat multiplayer.

#anthem, #bioware, #dragon-age-4, #mass-effect


Medlem

Tack, EA +1 goodwill. Fortfarande -100 000 000 illwill score

Testpilot

Anthem dog för det här.

Medlem

Multiplayer i förra var svintråkigt... jag hade gärna sett ordentlig multiplayer (Original Sin 2 kvalite)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket goda nyheter!
Multiplayer har inget att göra i denna typ av spel.

Medlem

Nice!
Iof. Multiplayer som är äkta co-op hade kanske kunnat fungera, men inget jag tänkt använda. Men påklistrat som Mass Effects var? Nej tack.
Var det inte loot boxes där med?

För mig är det iaf skönt att höra att de skippar det.

Redaktör
Ponny

Sammanfattning: bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Riktigt, riktigt välkommet om det visar sig stämma. Hoppas även att de återgår till den mer strategiska inriktningen från föregångarna istället för action, men det kanske är för mycket att hoppas på.

Medlem

Fan, börjar känna riktiga fredagsvibbar Riktigt bra nyheter, det behövs i dessa tider ^^

Inaktiv

Är det bara mina tankar som rusar mot en utveckling á Anthem? Nu vet vi förvisso inte när i tid som de styrde om till SP men känns återigen som de inte vet vad dom vill.

Goda nyheter men Bioware har inget förtroende hos mig längre. Det är ju ändå 12 år sedan dom släppte ett bra Dragon Age.

Medlem

Goda nyheter. Men eftersom det skall vara ett games as a service spel, utan multiplayer, hur kommer de casha in på oss? Oroväckande.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Goda nyheter. Men eftersom det skall vara ett games as a service spel, utan multiplayer, hur kommer de casha in på oss? Oroväckande.

Tänkte samma sak, ska det fortfarande vara "games as a service" online krav och man spelar mot en server för ett singleplayer spel?

Medlem

aldrig förstått det där med att spel måste ha både multi och single, Ett riktigt bra singleplayer spel tycker jag fokusera allt på singleplayer delen och lämna multiplayer till något annat spel.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tänkte samma sak, ska det fortfarande vara "games as a service" online krav och man spelar mot en server för ett singleplayer spel?

Ja ett exempel på det som var fiasko var ju Deus Ex: Mankind divided. Visst det fanns multiplayer men de körde games as a service skräp även i single player. Där man kunde köpa boosts och ability points i en shop. Köp som bara fungerade för just den playthrough så one time only use. Startar du ett nytt spel eller tappar saven? Sorry köp nytt. Köpen trivialiserade spelet totalt dessutom.

Frilansare
RmK
Medlem

Jag testade multiplayer delen i Inquisition när det begav sig och det var ganska bedrövligt. Tråkiga uppdrag och urusel nätkod är inget bra kombination. Därför tror jag detta är ett ganska bra beslut, bättre att de fokuserar på något de är bra på istället.

Medlem

Väntar på en ransom note från den som har kidnappat EA:s ledning och läckt denna nyhet.

Jag har aldrig spelat ett Dragon Age men är sugen att installera ett i helgen, vilket ?! Hört mycket bra om Inqusition tex.

Medlem

Suveränt om det stämmer.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Jag har aldrig spelat ett Dragon Age men är sugen att installera ett i helgen, vilket ?! Hört mycket bra om Inqusition tex.

Det första är ett bra spel. Tvåan var framstressad, inte lika bra. Trean är kanske det sämsta AAA-rollspelet jag någonsin spelat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det första är ett bra spel. Tvåan var framstressad, inte lika bra. Trean är kanske det sämsta AAA-rollspelet jag någonsin spelat.

Ettan är super. Tvåan är fullständigt skräp. Trean är bättre än tvåan men sämre än ettan. Ettan är ett isometriskt RPG medan trean är third person camera. Tvåan försöker vara både och.

Medlem

Det var tur det annars hade en till bra spel franchise gått i graven, nu om de bara kunde gå tillbaka till pc spel styrning som i första och andra spelen och inte konsoll version som i tredje spelet.

Avstängd

Eller så dödar EA bara Bioware helt istället. Studion är uppenbarligen inte som den en gång varit. Bara en massa inkompetent arbetskraft, dålig ledning och påtvingade genderstudies.

Medlem

Nu fattas det bara att de kör med origins som inspirationskälla sen kan detta bli hur bra som helst.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Jag har aldrig spelat ett Dragon Age men är sugen att installera ett i helgen, vilket ?! Hört mycket bra om Inqusition tex.

Det första är ett mästerverk. Andra var ok, välskrivna karaktärer och story, men annars inget speciellt. Trean var för mycket MMO, men godkänt spel ändå.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Välkommet om det stämmer! En av sakerna jag saknade mest i trean var ett bra "träd" med abilities/skills. Allting kändes ointressant, och när jag inte hade något intressant att utveckla min karaktär mot så dog mitt intresse av spelet också.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Kanske börjar EA tänka till i stort nu om man går efter senaste tidens nyheter, känns som att söderlunds avgång är en stor faktor i det hela.

Medlem

Men.............. De sa väl att singleplayer genren var död?

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Jag har aldrig spelat ett Dragon Age men är sugen att installera ett i helgen, vilket ?! Hört mycket bra om Inqusition tex.

Det finns bara ett bra. Origins.

Inquisition skulle inte ens spanska inkvisationen ta i med tång

12
Skriv svar