Uppgift: CDPR-intrånget hindrar medarbetare från att göra sina jobb

Robot
Uppgift: CDPR-intrånget hindrar medarbetare från att göra sina jobb

Skulle kunna förklara försenade Cyberpunk 2077-patchen.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Samtidigt känns det som en väldigt bekväm ursäkt att luta sig mot när spelet troligtvis inte kommer fixas på väldigt länge om ens någonsin?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Samtidigt känns det som en väldigt bekväm ursäkt att luta sig mot när spelet troligtvis inte kommer fixas på väldigt länge om ens någonsin?

Vilken vidrig kommentar. Jag har läst många kommentarer på FZ som är cyniska och negativa men detta tar nog första eller andra pris.

Själv hoppas jag CDPR kommer ut helskinade på andra sidan, att de får fast i skurkarna och att personalen kan få börja jobba som vanligt igen.

Medlem

"Bekvämt" kanske, men knappast. I höstas blev det keck med ett certifikat från Verisign hos ett av Sveriges största företag. Det blev dygnet runt jobb för massa personer, även personal som normalt inte är inblandade i sådant för att få ordning på möget. Det tog ca en och en halv vecka att byta ut i hela företaget. Då är det ändå en grej som "normalt" görs, även om det aldrig blivit en sådan omfattning och framförallt inte med så jäkla kort varsel. Men det blev totalt stopp för massa saker inom bolaget, och då pratar vi inte ens ett intrång.

Har full förståelse för att det blir problem, ser det inte som svepskäl till försening. Sen att de skulle jobbat vidare och väntat med att släppa spelet från början är en annan femma.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Vilken vidrig kommentar. Jag har läst många kommentarer på FZ som är cyniska och negativa men detta tar nog första eller andra pris.

Själv hoppas jag CDPR kommer ut helskinade på andra sidan, att de får fast i skurkarna och att personalen kan få börja jobba som vanligt igen.

...men sann.

CEO
Medlem
Skrivet av Artifactor:

Vilken vidrig kommentar. Jag har läst många kommentarer på FZ som är cyniska och negativa men detta tar nog första eller andra pris.

Själv hoppas jag CDPR kommer ut helskinade på andra sidan, att de får fast i skurkarna och att personalen kan få börja jobba som vanligt igen.

Tar hans kommentar priset för cynism? Oj

Mina problem är:

1) Upptäcker dom helt plötsligt att dom inte kan jobba hemifrån fem i tolv?

2) Varför går dom inte ut direkt efter attacken och säger att dom inte kan jobba? Det är ju uppenbart att dom kommer bli försenade om dom inte kan arbeta hemifrån eller slutföra sina uppgifter.

3) Varför envisas med att sätta ett datum när dom uppenbarligen inte kan hålla datum? Säg bara "Patchen kommer när den är redo!". Om då vissa blir besvikna får man ta det, men det är 100x bättre än att man skjuter upp en efterlängtad patch JUST efter man misslyckats monumentalt med en release.

Medlem
Skrivet av CEO:

Tar hans kommentar priset för cynism? Oj

Mina problem är:

1) Upptäcker dom helt plötsligt att dom inte kan jobba hemifrån fem i tolv?

2) Varför går dom inte ut direkt efter attacken och säger att dom inte kan jobba? Det är ju uppenbart att dom kommer bli försenade om dom inte kan arbeta hemifrån eller slutföra sina uppgifter.

3) Varför envisas med att sätta ett datum när dom uppenbarligen inte kan hålla datum? Säg bara "Patchen kommer när den är redo!". Om då vissa blir besvikna får man ta det, men det är 100x bättre än att man skjuter upp en efterlängtad patch JUST efter man misslyckats monumentalt med en release.

1 & 2) Varför måste de gå ut med att de inte kan jobba hemifrån direkt? De hoppades säkert på att kunna jobba ifatt den tappade tiden och insåg nu att de inte hinner det.

3) De tär väl rätt smart att säga när nästa patch är planerad att släppas eftersom väldigt många väntat på den.

Medlem
Skrivet av CEO:

Varför envisas med att sätta ett datum när dom uppenbarligen inte kan hålla datum? Säg bara "Patchen kommer när den är redo!".

Det blir inte poppis på styrelsemötena och aktieägarmöte. vilket nu verkar vara #1 prio för CDPR. Annars hade de inte lanserat CP2077 i nuvarande skick.

Gone are they days of Street kid CDPR. Unwelcome the Corpo CDPR is.

Medlem

Förlorat all respekt för företaget efter cyberpunk floppen, riktigt dåligt rpg spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

CEO
Medlem
Skrivet av Thane:

1 & 2) Varför måste de gå ut med att de inte kan jobba hemifrån direkt? De hoppades säkert på att kunna jobba ifatt den tappade tiden och insåg nu att de inte hinner det.

3) De tär väl rätt smart att säga när nästa patch är planerad att släppas eftersom väldigt många väntat på den.

1) Strunt i att jobba hemifrån. Dom sa att dom inte ens kunde slutföra uppgifter. Vem som förstår att det kommer orsaka förseningar.

3) Just när man skjutit upp en launch 3 gånger och haft en katastrofal launch och lanserat halvfärdig lasagne? Tror inte det

Medlem

Vad CDPR än säger så kommer folk hålla det mot dem:

"Vi ska patch spelet" = varför släppte ni inte det färdigt?!
"Vi blev hackade" = Rätt åt er för ni släppte ett ofärdigt spel!
"Vi kan inte jobba i samma takt som innan pga. städjobbet efter hacket" = Bekväm ursäkt! Ni sa inte det direkt!

Jag försöker inte försvara CDPR eller skitshowen kring Cyberpunk, däremot borde alla kunder och utomstående tagga ner. Livet innehåller mer än foliehattar. CDPR har en massa skit att ta sig igenom just nu, mer än vad någon av oss vet om, samtidigt som de är ett börsnoterat bolag som behöver behålla sina investerare nöjda. Det är inte riktigt samma sak som Hello Games som bara kunde knipa igen, sitta tillsammans på kontoret och fixa No Man's Sky.

Medlem
Skrivet av miffot:

Förlorat all respekt för företaget efter cyberpunk floppen, riktigt dåligt rpg spel.

Waaaaaaah, waaaaaah.

Har du ngn koll på hur Witcher3 var vid release?
Har du ngn koll på hur Witcher3 är nu?

Medlem

Undrar om det är någon anställd som råkat vara inne på någon obskyr erotisk hemsida med skadlig kod och nu inte kan erkänna sitt misstag med hedern i behåll.
Typ tentakelspektakel.com eller unicornlovers.se eller liknande.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av CEO:

Tar hans kommentar priset för cynism? Oj

Mina problem är:

1) Upptäcker dom helt plötsligt att dom inte kan jobba hemifrån fem i tolv?

2) Varför går dom inte ut direkt efter attacken och säger att dom inte kan jobba? Det är ju uppenbart att dom kommer bli försenade om dom inte kan arbeta hemifrån eller slutföra sina uppgifter.

3) Varför envisas med att sätta ett datum när dom uppenbarligen inte kan hålla datum? Säg bara "Patchen kommer när den är redo!". Om då vissa blir besvikna får man ta det, men det är 100x bättre än att man skjuter upp en efterlängtad patch JUST efter man misslyckats monumentalt med en release.

1. När man jobbar med utveckling så är det en löpande process. Ingen har ett datum där x är klart. Har själv suttit med två olika buggar denna månaden som tagit totalt 4 arbetsdagar att lösa. Det är först när deadline närmar sig, och den veckovisa/månadsvisa planeringen gås igenom som man märker ifall man kommer hinna eller inte. Även om allt går som smör är det omöjligt att säga att något är klart datum X. Man utvärderar hela tiden. Inget konstigt att de nu inser att de inte kommer hinna. De borde iofs vetat detta för en vecka sen redan kan man tycka.

2. Hänvisar till punkt 1. Det kan ta 1 dag att fixa så att de som sitter remote kan jobba igen. Eller 10.

3. Håller med om att det är dumt att gå ut med alls. Älskar HelloSpace i den aspekten. De säger aldrig ett datum, utan pratar lite om vad som ska komma under året och i vilken ordning. Sedan en vacker dag öppnar man steam så är det en update på 4gb med massor av godis som man inte hade en aning om skulle komma - content som kan ha varit planerat internt för release för 1 månad sedan, jag är ovetandes om detta och galet nöjd. Som det bör vara.

Medlem
Skrivet av spikes:

Waaaaaaah, waaaaaah.

Har du ngn koll på hur Witcher3 var vid release?
Har du ngn koll på hur Witcher3 är nu?

Det har jag, men tar inte bort att cyberpunk är fruktansvärt dåligt spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Det har jag, men tar inte bort att cyberpunk är fruktansvärt dåligt spel.

Nej, det är inte ett fruktansvärt dåligt spel men det har sina brister.

Medlem
Skrivet av icecold:

Nej, det är inte ett fruktansvärt dåligt spel men det har sina brister.

Håller mig till det jag skrev, vad som lovades och vad man fick.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Det har jag, men tar inte bort att cyberpunk är fruktansvärt dåligt spel.

Vad är ett bra spel enligt dig?

Menar "fruktansvärt dåligt" snacka om exaggeration.

Eller så hade du kanske hypat sönder dig själv av någon idiotisk anledning?

Medlem
Skrivet av spikes:

Vad är ett bra spel enligt dig?

Menar "fruktansvärt dåligt" snacka om exaggeration.

Eller så hade du kanske hypat sönder dig själv av någon idiotisk anledning?

Nej var längesedan jag hypade upp spel, ett rpg utan val som har betydelse, död stad, idiotisk AI, skriptade ecents(quest) mycket mera, därefter jag tycker det är fruktansvärt dåligt spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Nej var längesedan jag hypade upp spel, ett rpg utan val som har betydelse, död stad, idiotisk AI, skriptade ecents(quest) mycket mera, därefter jag tycker det är fruktansvärt dåligt spel.

Så jag frågar igen då, vad är ett bra spel enligt dig?

AI'n har helt klart issues dock, håller med. Men det är ju ett fåtal rpg's där valen faktiskt spelar roll? Och cyberpunk har ju ett gäng alternativ som faktiskt ändrar saker? Menar, om inga val har betydelse, hur kan spelet ha flera olika slut? Vilka spel har INTE scriptade events i dagsläget?

Du måste ju hålla alla spel till samma standard, iaf om du nu påstår att du inte hypat sönder cyberpunk.

Medlem
Skrivet av spikes:

Så jag frågar igen då, vad är ett bra spel enligt dig?

AI'n har helt klart issues dock, håller med. Men det är ju ett fåtal rpg's där valen faktiskt spelar roll? Och cyberpunk har ju ett gäng alternativ som faktiskt ändrar saker? Menar, om inga val har betydelse, hur kan spelet ha flera olika slut? Vilka spel har INTE scriptade events i dagsläget?

Du måste ju hålla alla spel till samma standard, iaf om du nu påstår att du inte hypat sönder cyberpunk.

Absolut enda som har betydelse är just det, som avgör slutet, du har ett val att göra som ändrar någonting.
Med tanke att dem lovade mera än så, hamnar det i kategorin uruselt spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Absolut enda som har betydelse är just det, som avgör slutet, du har ett val att göra som ändrar någonting.
Med tanke att dem lovade mera än så, hamnar det i kategorin uruselt spel.

Så igen, vad är ett bra spel enligt dig? Du verkar ha problem att svara på frågan?

#4083814

Du verkar ju flip floppa ganska hårt menar jag...

Medlem
Skrivet av spikes:

Så igen, vad är ett bra spel enligt dig? Du verkar ha problem att svara på frågan?

#4083814

Du verkar ju flip floppa ganska hårt menar jag...

Nej ser inte bara att svara på en fråga som inte har med någonting att göra, men som sagt Cyberpunk 2077= dung bagge skulle inte ens röra det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Nej ser inte bara att svara på en fråga som inte har med någonting att göra, men som sagt Cyberpunk 2077= dung bagge skulle inte ens röra det.

Edgelords gonna edgelord, du har ju skrivit själv att det var ett bra spel?
Och det är klart att det är relevant med vad du anser vara ett bra spel, vill ju veta om du håller alla spel mot samma standard?

Skrivet av miffot:

Bra spel, men enligt mig förtjänar det inte årets spel för x antal missar.

Medlem
Skrivet av spikes:

Edgelords gonna edgelord, du har ju skrivit själv att det var ett bra spel?
Och det är klart att det är relevant med vad du anser vara ett bra spel, vill ju veta om du håller alla spel mot samma standard?

Det gör jag.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Det gör jag.

Så varför inte bara säga ett riktigt bra 2020 spel då?

Medlem
Skrivet av spikes:

Så varför inte bara säga ett riktigt bra 2020 spel då?

För det inte spelar någon roll, kommer inte ändra vad jag tycker om cyberpunk.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

För det inte spelar någon roll, kommer inte ändra vad jag tycker om cyberpunk.

Skrivet av miffot:

Bra spel, men enligt mig förtjänar det inte årets spel för x antal missar.

Då antar jag att du inte riktigt vet vad vill, om du inte tänker ändra dig men säger olika saker.
Ta hand om dig fan.

Medlem
Skrivet av spikes:

Då antar jag att du inte riktigt vet vad vill, om du inte tänker ändra dig men säger olika saker.
Ta hand om dig fan.

Absolut, tar inte bort saken att cyberpunk är skit dock, hare.


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar