Mer Playstation 5-lagring blir möjligt i sommar, enligt uppgift

Robot
Mer Playstation 5-lagring blir möjligt i sommar, enligt uppgift

Sony uppges låsa upp den lediga lagringsplatsen.

#playstation-5


Medlem

*Om det finns någon konsol att få tag i.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

NuZ
Testpilot

*om garantin är kvar på konsolen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag har kommit långt med en extern ssd med tanke på det glesa ps5 utbudet.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag har kommit långt med en extern ssd med tanke på det glesa ps5 utbudet.

Verkligen. Och det går ju att avinstallera ett spel när man är klar. Har inte haft några som helst problem med utrymmet så här långt. Kul med möjligheten att styra fläktarna.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Blir det ett E3 I år? Kanske blir officiellt då?

Medlem
Skrivet av Kris:

Verkligen. Och det går ju att avinstallera ett spel när man är klar. Har inte haft några som helst problem med utrymmet så här långt. Kul med möjligheten att styra fläktarna.

Har alltid funderat på hur mycket folk har installerat egentligen. Spelar 1 eller max 2 spel samtidigt så ser inte behovet att ha 1tb eller mer i lagring. Men vi är väl alla olika

Medlem

Här är mars-månads spel utifall någon är nyfiken.

https://blog.playstation.com/2021/02/26/playstation-plus-game...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Vore ju bra om utvecklare kunde komprimera sina spel bättre också. Kolla bara på IO och hur dom lyckades få ner storleken på Hitman-trilogin från 100+GB till cirka 50GB.

Nu när de nya konsolerna dessutom har snabba SSDs i sig så borde man väl kunna komprimera betydligt mer än på föregående konsoler?

Medlem

Sådant borde väl vara upplåst från början. Kan ju inte vara så att Sony stressade ut en konsol som varken var helt färdig, hade något spelutbud eller ens fanns tillgänglig.

NuZ
Testpilot

Häftigt men ja det borde varit möjligt från början. Men de vill väl se till att kunderna är nöjda


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

De har väl utrymme att höja fläktens hastighet innan den blir allt för högljudd. Men ska bli intressant och se hur tysta konsolerna är om ett par år, när lager av fint damm samlats dem och de ska hantera krävande nextgen titlar. Lite konstigt att varken Microsoft eller Sony har några dammfilter på konsolerna, kanske kommer i Pro-versionerna.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Lite konstigt att varken Microsoft eller Sony har några dammfilter på konsolerna, kanske kommer i Pro-versionerna.

PS5 är väl designad för att det damm som sugs in ska samlas på vissa ställen där det finns hål som man kan dammsuga ur. Hur bra detta fungerar återstår väl att se antar jag då konsolen inte funnits så länge.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Här är mars-månads spel utifall någon är nyfiken.

https://blog.playstation.com/2021/02/26/playstation-plus-game...

Farpoint är ju nice! Har inte spelat det på ett par år men äntligen kan man slänga skivan.

Medlem

Jag ser inte heller riktigt poängen med att ha hela sitt bibliotek installerat samtidigt, men för folk i infrastruktursmässiga U-länder som USA och Australien är nog varje gnutta bandbredd man sparar värdefull. Kan dock tycka att det är märkligt att det tar sån tid för Sony att aktivera funktionen. Det finns ju ett gäng PCIe 4.0 SSDs nu som borde leva upp till kraven.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

"kräfva" - jag ser framför mig hur FZ sitter med monokel, tophatt samt champagneglas när de säger "kräfva"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Häftigt men ja det borde varit möjligt från början. Men de vill väl se till att kunderna är nöjda

Varför? Om det ändå inte funnits diskar som motsvarar ps5 kraven.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Var på tiden.

Fixar de VRR också då?

Medlem
Skrivet av Margy:

PS5 är väl designad för att det damm som sugs in ska samlas på vissa ställen där det finns hål som man kan dammsuga ur. Hur bra detta fungerar återstår väl att se antar jag då konsolen inte funnits så länge.

Det låter otroligt.
Dammsuga elektronik är ett effektivt sätt att förstöra den.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det låter otroligt.
Dammsuga elektronik är ett effektivt sätt att förstöra den.

Det är inte så att man sticker in dammsugaren i enheten och kommer åt elektronik. Jag vill minnas att man vid sin "teardown" visade att det fanns två runda öppningar i plasten där det fanns något man kallade "dust catchers" där det var tänkt att damm skulle samlas för att lätt kunna dammsugas ur.

Edit: Googlade fram detta lite fort: https://www.pushsquare.com/news/2020/10/ps5s_dust_catchers_wi...

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är inte så att man sticker in dammsugaren i enheten och kommer åt elektronik. Jag vill minnas att man vid sin "teardown" visade att det fanns två runda öppningar i plasten där det fanns något man kallade "dust catchers" där det var tänkt att damm skulle samlas för att lätt kunna dammsugas ur.

Edit: Googlade fram detta lite fort: https://www.pushsquare.com/news/2020/10/ps5s_dust_catchers_wi...

Det har inget att göra med att man rör vid elektroniken med dammsugaren som är det "farliga" det är själva dammsugningen.

Tveksam design, nåja kanske funkar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det har inget att göra med att man rör vid elektroniken med dammsugaren som är det "farliga" det är själva dammsugningen.

Tveksam design, nåja kanske funkar.

Varför skulle ett luftflöde vara skadligt för elektroniken?

Medlem
Skrivet av Kris:

Verkligen. Och det går ju att avinstallera ett spel när man är klar. Har inte haft några som helst problem med utrymmet så här långt. Kul med möjligheten att styra fläktarna.

Det har jag aldrig styrt något med. Vad gör man med fläktarna?

Medlem
Skrivet av Margy:

Varför skulle ett luftflöde vara skadligt för elektroniken?

En dammsugare suger in luft. Det betyder att det förflyttas luft någon annanstans ifrån som kan ha med sig damm, fukt osv. Men främst så byggs det oftast en statisk laddning som inte är så roligt att ha vid sin elektronik. Vill du rengöra elektronik så är tryckluft att rekommendera. Finns på burk för de som inte vill investera i en maskin.

Medlem
Skrivet av Margy:

PS5 är väl designad för att det damm som sugs in ska samlas på vissa ställen där det finns hål som man kan dammsuga ur. Hur bra detta fungerar återstår väl att se antar jag då konsolen inte funnits så länge.

Sant men undrar om inte en hel del fin-damm ändå kommer ansamlas på kylflänsen och andra delar i konsolen efter par år.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

De har väl utrymme att höja fläktens hastighet innan den blir allt för högljudd. Men ska bli intressant och se hur tysta konsolerna är om ett par år, när lager av fint damm samlats dem och de ska hantera krävande nextgen titlar. Lite konstigt att varken Microsoft eller Sony har några dammfilter på konsolerna, kanske kommer i Pro-versionerna.

Det är ganska troligt att det skulle förstöra mer än det hjälpte. Ett filter är bara bra om det rengörs annars sätts de igen snabbare än kylflänsarna. Har inte heller upplevt damm som något problem, men det beror nog på hur rent man har hemma. Kan tänka mig det är ett problem om man röker inomhus.
Hjälpte en rökare med hans dator och alla komponenter var typ klibbiga (hoppas de var pga rökning) och det luktade rök hemma hos mig några dagar efter att datorn varit igång hos mig någon timme. Öppnade min ps2 slim i somras för att justera lasern där var det inte mycket damm. Och den hade aldrig varit öppnad tidigare.

Medlem
Skrivet av Thane:

Har alltid funderat på hur mycket folk har installerat egentligen. Spelar 1 eller max 2 spel samtidigt så ser inte behovet att ha 1tb eller mer i lagring. Men vi är väl alla olika

I mitt fall har jag många split-screen/co-op spel som jag spelar med vänner som är på besök/vänner som bor en bit bort.

Tycker det är konstigare att bara ha 1-2 spel installerade om jag ska vara helt ärlig..

Medlem
Skrivet av Margy:

Varför skulle ett luftflöde vara skadligt för elektroniken?

Statisk elektricitet blir sk esd skador.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Thane:

Har alltid funderat på hur mycket folk har installerat egentligen. Spelar 1 eller max 2 spel samtidigt så ser inte behovet att ha 1tb eller mer i lagring. Men vi är väl alla olika

Är väl bl.a en bredbandsfråga kan jag tro. Alla har inte 1000 mbit. Jag har det inte. Måste ha en jävla framförhållning annars^^.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Statisk elektricitet blir sk esd skador.

Det ska mycket till för att det ska kunna bli ESD-skador av att hålla ett dammsugarmunstycke utanför ett hål som är gjort för att suga ut damm ur och röra på luft och damm som redan är i maskinen. I så fall vore nästan varenda kylningslösning där man drar in luft i maskiner extremt farlig för elektroniken.

12
Skriv svar