Diskutera – Bästa svenska spelutvecklaren är...

Robot
Diskutera – Bästa svenska spelutvecklaren är...

Inte alls ledande när ni bokstavligen taggar en sån fråga med #valheim. 😁

Medlem

Nominerar Secret Horde för deras fenomenala Disco Fever som även tog hem en vinst i warmupen till Swedish Game Awards 2009 eller 2010, gjorde av 3 kodare på Powerhouse i Kramfors. Därav anagram namnet three coders

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Inte alls ledande när ni bokstavligen taggar en sån fråga med #valheim. 😁

Äsch, jag tar betet. Iron Gate Studios gör det grymt bra jobb!

Medlem

Jag skulle vilja rösta men jag jobbar på en så jag är partisk

Medlem

Hrm, bra fråga. Men åh, Party Land till Pinball Fantasies..

Fyfan vad många timmar jag la på Pinball Dreams och Fantasies på Amiga. Tycker fortfarande att Pinball Dreams, Fantasies och Illusions är de bästa flipperspelen som någonsin gjorts digitalt!

Medlem

Skulle vilja säga Dice men sen de sålde sin själ till satan så.... Däremot vilja pusha för Image & Form Games (SteamWorld Dig)

Medlem

Jag måste slå ett slag för ett av min barndoms stora utvecklare Unique Development Studios för sitt fantastiska spel Ignition. Så många timmar jag satt och nötte som 8årig grabb. Har dock inte vågat gå tillbaka till det med risk för att det är just barnet i mig som satte betyget :p.

Medlem
Skrivet av Lajoniol:

Jag måste slå ett slag för ett av min barndoms stora utvecklare Unique Development Studios för sitt fantastiska spel Ignition. Så många timmar jag satt och nötte som 8årig grabb. Har dock inte vågat gå tillbaka till det med risk för att det är just barnet i mig som satte betyget :p.

Skrev ett arbete om dessa pojkar för länge sedan. Älskade Ignition.

Medlem
Medlem
Skrivet av robbis:

Skrev ett arbete om dessa pojkar för länge sedan. Älskade Ignition.

Då är jag inte ensam! Håller det fortfarande?

Medlem
Skrivet av Lajoniol:

Då är jag inte ensam! Håller det fortfarande?

Vet inte. Vågat inte testa. Spelar aldrig gamla spel. Dom är aldrig lika bra som man minns dem. Minns hur man nötte och nötte för att pressa de där sista mille sekunderna. Kunde typ varenda sväng exakt. Starta om direkt man gjorde minsta lilla miss.

Medlem

Haha, pinball fantasies, nostalgiskt! Har "fina" barndomsminnen av att man behövde starta det i DOS på vår burk och då blev volymen svinhög jämfört med windows-spelen och man var tvungen att sträcka sig in bakom den liggande datorn för att vrida på ett litet liiitet reglage där bak för att sänka volymen. Ah, minnen.

Medlem

DICE Iaf fram till toppen ala BF3. Sen gick det utför.
Och noken/snoken? gör grymma trailers


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Iron Gate AB...

Medlem
Skrivet av Lajoniol:

Då är jag inte ensam! Håller det fortfarande?

Åh, Ignition!
Har kört det lite ibland nångång när jag fått feeling på steam, mest för nostalgins skull. Funkar helt ok!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hrm, bra fråga. Men åh, Party Land till Pinball Fantasies..

Fyfan vad många timmar jag la på Pinball Dreams och Fantasies på Amiga. Tycker fortfarande att Pinball Dreams, Fantasies och Illusions är de bästa flipperspelen som någonsin gjorts digitalt!

Kan inte annat än hålla med! Önskar de kunde patcha det så det fungerar i Windows 10 eller bara ge ut en förfinad nyutgåva!

Medlem

DICE / Mojang utan tvekan...

Medlem

För mig är det, starbreeze studios med enclave, the chronicles of riddick och the darkness

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hrm, bra fråga. Men åh, Party Land till Pinball Fantasies..

Fyfan vad många timmar jag la på Pinball Dreams och Fantasies på Amiga. Tycker fortfarande att Pinball Dreams, Fantasies och Illusions är de bästa flipperspelen som någonsin gjorts digitalt!

Jag håller nästan med - om man bortser från Pinball FX2 VR så håller jag med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Måste som Helsingborgare säga Frictional games. Tog dessutom över youtube och världen i stort sätt kändes det som med Amnesia.

Medlem

Dennaton Games

Anledning?
Dom gjorde Hotline Miami.
Ett spel som fick mig (en annars blyg, tillbakadragen och introvert person) att cosplaya huvudkaraktären i det spelet.
Jag gick klädd i den cosplayen på Comic Con ett år.
Det borde berätta hur mycket jag gillar det spelet <3


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Redaktör
Skrivet av johanAndersson:

Inte alls ledande när ni bokstavligen taggar en sån fråga med #valheim. 😁

Vägs upp av Digital Illusions i rubbebilden, och en bild säger mer än tusen rader kod.


signatur
Medlem

Mirage Game Studios

Gnällkuk
Skrivet av Lajoniol:

Jag måste slå ett slag för ett av min barndoms stora utvecklare Unique Development Studios för sitt fantastiska spel Ignition. Så många timmar jag satt och nötte som 8årig grabb. Har dock inte vågat gå tillbaka till det med risk för att det är just barnet i mig som satte betyget :p.

Ett spel jag länge, länge velat se en remaster av! Det var sjukt bra och dessutom extremt lan-vänligt. Minns wow-känslan när 3dfx-patchen kom å man baxnade över grafiken!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Jag säger nog Starbreeze. Både The Chronicles of Riddick och The Darkness var sjukt härliga upplevelser när det begav sig.

Medlem

Greve Graphics

Medlem
Skrivet av DitroX:

Åh, Ignition!
Har kört det lite ibland nångång när jag fått feeling på steam, mest för nostalgins skull. Funkar helt ok!

Åh ja jag har tittat på Steam-releasen några gånger men inte slagit till. Kanske gör det då! Några timmar kan man nog få ur det även om det inte skulle hålla samma barndomsstandard.

Skrivet av trickeh2k:

Ett spel jag länge, länge velat se en remaster av! Det var sjukt bra och dessutom extremt lan-vänligt. Minns wow-känslan när 3dfx-patchen kom å man baxnade över grafiken!

Ja det hade varit magiskt med en ordentlig remaster! Blev inte mycket lanande för mig men jag och farsan möte otaliga timmar och hade förbaskat skoj.

Medlem

Det gamla StarBreeze Studios som gjorde mästerverket Riddick: Escape From Butcher Bay men som det är idag så säger jag MachineGames som ju fick en hel del talang från det forna Starbreeze. StarBreeze är ju inte vad de en gång har varit därför klassar jag de inte som bäst i landet längre. Uppsalas MachineGames tar bucklan. Den studion gör precis det jag vill ha: Påkostade stora single player äventyr. Skulle dock vilja se de få fria händer och utveckla något helt nytt eller annat från nazislakten som pågått i flera år nu.
____________________________________________________
** Skandal att inte Riddick spelet finns att köpa nånstans. Man måste hitta en fysisk kopia eller pirata det för att kunna lira. Otroligt tragiskt med ett så pass kultförklarat verk. Vet dock inte hur spelet skulle stå sig idag då det har flera år på nacken nu.

Varken Steam eller GoG har spelet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Massive


signatur

7900XTX
7800X3D

123
Skriv svar