Japan Studio stängs – Sonys äldsta Playstation-utvecklare

Robot
Japan Studio stängs – Sonys äldsta Playstation-utvecklare
Medlem

Väldigt synd.

Att de "stänger" är dock en liten överdrift. Den del inom studion som kallas Team Asobi (Astro Bot) blir kvar och expanderar med personal från andra delar av studion.

Medlem

Dunkey kommer att bli förkrossad, RIP Knack.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ico, The Last Guardian och Shadow of The Collossus (PS4) var de tydligen med och hjälpte till med. Annars har jag bara spelat LocoRoco Cocoreccho! på PS3 av spelen de skapat på egen hand.
Jag kommer sova gott i natt med vetskapen att det inte blir några fler Knack iallafall. Tråkigt för alla som jobbade där såklart.

Quake-konnässsör

Man kan säga att det gick lite knackigt för utvecklarna då...

Skägg.
10 Chambers
Skribent

Inget mer Knack? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Vad ska jag nu ge för tråkigt spel i skämtpresent till folk som inte förtjänar riktiga presenter?

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Inget mer Knack? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Vad ska jag nu ge för tråkigt spel i skämtpresent till folk som inte förtjänar riktiga presenter?

Vad sägs om valfritt Call of Duty? Det är ju riktigt tråkiga spel.😛

Inaktiv

Gillar Gravity rush men verkade ju inte bli något mer spel i den serien. Inget bolag jag känner att jag gråter över att dom lägger ner.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Knack knack?

Vem där?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Knack? Kortspelet eller?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Älskar det första Knack - som ingen annan gillade - men ogillade skarpt tvåan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Vem där?

Spar


signatur
Skribent
Skrivet av lasselason:

Vad sägs om valfritt Call of Duty? Det är ju riktigt tråkiga spel.😛

Många som gillar dem, dock, så det funkar inte.

Medlem

Visst de har inte gjort så jättestora projekt men trist när gamla klassiska studios går i graven tycker jag. Bra att de anställda fick komma till en annan intern studio så smidigt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spar vem?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Spar vem?

SPARKEN!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

*ba dum tss*

Medlem

Knack 2 var riktigt bra och gravity rush spelen är grymma med.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Knack 2 var riktigt bra och gravity rush spelen är grymma med.

Gravity Rush är bra, Knack är inte bra.

Medlem

Är Clap Hanz inräknade i Japan Studio? Vill ju gärna se fler Everybody’s Golf-spel

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Är Clap Hanz inräknade i Japan Studio? Vill ju gärna se fler Everybody’s Golf-spel

De är en extern studio men har vad jag vet endast jobbat med Sony.

Medlem
Medlem

Tråkigt.

Fick mig att tänka på att jag fortfarande inte har spelat Puppeteer, borde koppla upp PS3an och spela det.

Medlem

De har ju haft en hand i stora titlar som Bloodborne, Ds remaken m.m

Medlem

Gillade inte knack alls så den biten kan dom lägga ner tycker jag. Nya spel tycker jag tack.

ZF
Medlem

Trist. US-station kommer bli en tråkigare plattform hur bra nu än början var.

Besluten sen arge kocken tog över har varit allt från kortsiktiga till korkade.

Skrivet av Joakim Kilman:

Många som gillar dem, dock, så det funkar inte.

Många gillar Black Tiger också. Så nu har du åtminstone ett par säkrare presentalternativ att välja på.

Skribent
Skrivet av ZF:

Trist. US-station kommer bli en tråkigare plattform hur bra nu än början var.

Besluten sen arge kocken tog över har varit allt från kortsiktiga till korkade.

Många gillar Black Tiger också. Så nu har du åtminstone ett par säkrare presentalternativ att välja på.

Jag vägrar tro att "många" gillar Black Tiger. Vägrar.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Tråkigt för alla som jobbade där såklart.

"Sony kallar neddragningen "en omorganisation för att stärka företagets verksamhet". Företaget säger att de anställda flyttas flyttar över till Team Asobi (gänget bakom utmärkta PS5-plattformaren Astro's Playroom), och att Japan Studios verk tas över av andra inom Playstation-sfären.

Flera medarbetare har redan lämnat företaget, skriver VGC."

Jag läser det som att alla som inte lämnade in sin avskedsansökan flyttades över till Team Asobi. Så ingen förlorade väl direkt jobbet.

Medlem
Skrivet av kaealy:

"Sony kallar neddragningen "en omorganisation för att stärka företagets verksamhet". Företaget säger att de anställda flyttas flyttar över till Team Asobi (gänget bakom utmärkta PS5-plattformaren Astro's Playroom), och att Japan Studios verk tas över av andra inom Playstation-sfären.

Flera medarbetare har redan lämnat företaget, skriver VGC."

Jag läser det som att alla som inte lämnade in sin avskedsansökan flyttades över till Team Asobi. Så ingen förlorade väl direkt jobbet.

Såg det. Jag tänker själv på när det sker omorganisation på ens arbetsplats. Man har sällan kvar samma kollegor men skönt att fortfarande ha ett jobb att gå till.

1
Skriv svar