Läcka! Läckert! Final Fantasy VII Remake blir PS Plus-spel i mars

Robot
Läcka! Läckert! Final Fantasy VII Remake blir PS Plus-spel i mars

PS Plus-versionen kan inte uppgraderas gratis till PS5.

#final-fantasy-vii-remake, #ps-plus


Medlem

Om PS+ fortsätter såhär så är jag en mycket glad gamer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Bekräftade för några timmar sedan på Playstation bloggen


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Ännu en fantastisk månad.

Kan man kalla det läcka flera timmar efter man gått ut med det officiellt?

Medlem

Har redan. Men kan tänka mig att pröva en ps5 version någon gång. Men först hela FFXV+dlc till ps5an som också kom speciellt till ps5an. Spelade det utan dlc först och var missnöjd med upplevelsen. Mycket var helt enkelt inte tillräckligt bra. FFVII blev jag väldigt positiv till men tyvärr så är vissa bitar dåligt putsade. Vissa npc ser ut som skit mm. Och att uppgradera vapnen kändes väldigt tråkigt tex.

Medlem

Man verka dock inte få PS5 uppgradering av FF7

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om PS+ fortsätter såhär så är jag en mycket glad gamer.

De håller en rätt stabil nivå på spelen faktiskt även om många inte tilltalar mig så brukar de flesta få något att prova eller börja älska.
Jag hade ex aldrig köpt ett Tomb Raider men fick chansen att testa det genom ps-plus och nu vet jag ju varför jag inte vill betala fullpris så tack Sony för att jag kan spara de pengarna (som de ändå drar in + lite till i långa loppet med denna tjänst samt att mindre utvecklare kanske ökar sin omsättning och får nya spelare +++ verkar bra för alla?)
Hoppas de nu tar i och morphar ihop ps-plus med psnow på något smidigt och vettigt sätt, jag behöver personligen inte psnow då jag hellre köper fysisk utgåva som jag alltid har tillgång till en och väljer spel med omsorg samt att det dyker upp några gems med psplus då å då men hinner sällan spela allt hela tiden heller,men de måste ju kontra gamepass på något sätt och tror detta är den enda lösningen. Fortsätt Sony ,gör ett gediget jobb som vanligt

Medlem

Detta blir jo jobbigt.. väntade på ps5 versionen för jag visste den skulle komma så har inte köpt spelet. Men nu blir ps4 versionen gratis... jävla val

Medlem

Jag som avslutade PS+ i början av året för Gamepass istället 🤦‍♀️ Kanske ska man återuppta prenumeration nu? 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Hoppas de nu tar i och morphar ihop ps-plus med psnow på något smidigt och vettigt sätt

This.

En spontan tanke är att få ta del av ett par spel i PS-Now gällande månad.

Ex: i februari är det gratis att streama x och z.

Något måste Sony göra för att kontra Gamepass, tänker jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Va f*n hände med PC versionen av FFVII R era skurkar?! Det har alldeles snart gått 1 år nu och exklusiviteten är snart över men vi har inte hört ett knyst!

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

Man verka dock inte få PS5 uppgradering av FF7

Släpps i sommar, revealades igår. Så du får spelet gratis och sedan en ps5 upgrade gratis. Tacka och bocka. Sparar min plat tills detta händer.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Släpps i sommar, revealades igår. Så du får spelet gratis och sedan en ps5 upgrade gratis. Tacka och bocka. Sparar min plat tills detta händer.

PS5 upgraden verka dock inte fungera om man hämtar spelet via PS+. Utan endast om man har köpt det digitalt / på skiva.

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

PS5 upgraden verka dock inte fungera om man hämtar spelet via PS+. Utan endast om man har köpt det digitalt / på skiva.

Var får du den informationen från? Låter väldigt konstigt. DLC:et får du betala för men du behöver inte betala för PS5 uppdatering är det enda jag hört. Svårt att se att den digitala PS+ versionen skulle vara annorlunda.

Medlem
Skrivet av Freakon:

This.

En spontan tanke är att få ta del av ett par spel i PS-Now gällande månad.

Ex: i februari är det gratis att streama x och z.

Något måste Sony göra för att kontra Gamepass, tänker jag.

Ja det hade ju räckt med ex en pott/limit på hur många spel man kan ta del av per månad eller år men att man får välja valfritt ur biblioteket? Jag spelar tex sällan färdigt mer än kanske 10 maffiga singleplayerspel per år och varvar med multiplayer då också så hade varit nöjd med 10-15 valfria spel för en schysst summa

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Var får du den informationen från? Låter väldigt konstigt. DLC:et får du betala för men du behöver inte betala för PS5 uppdatering är det enda jag hört. Svårt att se att den digitala PS+ versionen skulle vara annorlunda.

Det står ju i klartext på bilden i artikeln

Medlem

Kan de inte bara va lite shyssta och kanske då slängs upp alternativet att betala en liten slant för ps5 uppgraderingen? Troligtvis inte..

1
Skriv svar