"Skicka hjälp!" – Valheim-utvecklaren söker fler medarbetare

Robot
"Skicka hjälp!" – Valheim-utvecklaren söker fler medarbetare
Medlem

Kul att det går så bra för dem. Hoppas bara de inte nu känner för stor press av sin succé och att de inser att med sina fyra+ miljoner sålda exemplar redan "vunnit" och inte behöver oroa sig för att hypen ska lägga sig (vilken den naturligtvis kommer göra), och att de kan ta sig tid på att göra spelet så bra som möjligt.

Medlem

Tråkigt att de är belägna i Skövde, annars hade man kanske varit intresserad.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming

Ser ut som att länkarna togs ner snabbt

Medlem

Saxar in inlägget här

Hejsan, vi på Iron Gate behöver mer folk till Valheim. Skicka hjälp!
Vi behöver en gameplay-programmerare/designer, en animatör, och en QA-person. Läs mer här nedan!

  • Samtliga arbetstillfällen är heltid och på plats i Skövde, men i pandemin arbetar vi hemifrån. Normala kontorstider gäller.

  • Ansökningar kommer utvärderas på löpande basis. Möjlighet att börja jobba direkt eller inom närtid är ett stort plus.

Gameplay-Programmerare och Designer

Då Valheim lanserats framgångsrikt behöver nu Iron Gate utöka sitt team med en programmerare fokuserad på gameplay och scripting. Du kommer understödja vår lead programmer Richard (Valheims pappa) men kommer även få utföra självledd implementation av diverse features.
ANSVARSOMRÅDE
Du kommer få designa och implementera diverse gameplay-relaterade features.
Kunskapskrav

  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

  • Avancerad kunskap inom C++ och C#.

  • Erfarenhet inom speldesign.

  • Familiäritet med spelmotorn Unity.

  • Du måste kunna utföra ditt arbete självständigt och utan tillsyn.

  • Tala/skriva flytande engelska.

Bonusattribut

  • Kunskap om AI för spel.

  • Familiäritet med Blender.

  • Intresse för vikingar är ett plus!

Skicka ansökan till jobs.code@irongatestudio.se

Animatör
Då Valheim lanserats framgångsrikt behöver nu Iron Gate utöka sitt team med en grym animatör!
ANSVARSOMRÅDE

  • Du kommer ha ansvar för att animera i princip allt som rör på sig i Valheim.

  • Kunskapskrav

  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

  • Utmärkt animationskunskap.

  • Familiäritet med Blender.

  • Du måste kunna utföra ditt arbete självständigt och utan tillsyn.

  • Tala/skriva flytande engelska.

Bonusattribut

  • Familiäritet med spelmotorn Unity.

  • Intresse för vikingar är ett plus!

Skicka ansökan till jobs.art@irongatestudio.se

QA Tester/Manager
Pga den stora genomströmningen av spelare som uppkommit med Valheims framgångsrika lansering är vi i stort behov av en QA Manager.
ANSVARSOMRÅDE
Du kommer ansvara för hantering och verifiering av buggar och andra problem rapporterade av vår community. Du kommer även själv få utföra målinriktad testning och verifiering av buggar. Förutom detta kommer du att vara ansvarig för att hantera och organisera det pågående community-ledda översättningsarbetet av Valheim.
Kunskapskrav

  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

  • Avancerad kunskap inom minst ett buggspårningsprogram.

  • Familiäritet med spelmotorn Unity.

  • Utmärkta färdigheter inom management och grupporganisation.

  • Du är mästare på spreadsheets.

  • Du måste kunna utföra ditt arbete självständigt och utan tillsyn.

  • Tala/skriva flytande engelska.

Bonusattribut

  • Läsförståelse i C++/C#.

  • Intresse för vikingar är ett plus!

Skicka ansökan till jobs@irongatestudio.se


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

What!! Har bara 2 mil till Skövde

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tråkigt att de är belägna i Skövde, annars hade man kanske varit intresserad.

Mig å andra sidan tycker det är kul att dom ligger i Skövde. Allt behöver inte vara i storstäder!

Trevligt med lite spridning med våra svenska spelutvecklare

Medlem

Det är kul när det går bra för lokala spelutvecklare! Blir en lite speciell känsla när man själv bor så nära.

Finns många bra spel härifrån! Bland annat Bloodline Champions, Goat Simulator, Sanctum spelen men även Candy Crush Saga samt på senare år Battlerite och Satisfactory.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag har nästan gjort en donut i Blender. Jag är också hyffsat bra på att kommunicera. Kanske borde söka.

Medlem

Ni behöver ingen kaffe ansvarig?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Hade kraven varit Houdini+Unity skulle jag sälja huset och flytta till Skövde utan att blinka. Goda minnen från lumpen på T2,.

Redaktör
Skrivet av USF-BH:

Ni behöver ingen kaffe ansvarig?

Dessvärre inte. För nåt år sen hade det behövts, när Calle glömde stänga kranen på 2,2-litersbehållaren titt som tätt, men han har lärt sig.

Ah, Iron Gate menar du?


signatur
Medlem
Skrivet av Matrosen:

Mig å andra sidan tycker det är kul att dom ligger i Skövde. Allt behöver inte vara i storstäder!

Trevligt med lite spridning med våra svenska spelutvecklare

Största anledningen till Skövde, är väl för att där har vi de bästa och största utbildningarna inom just spelutveckling. Därav att det blivit ett centrum för just, spelutveckling

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Dessvärre inte. För nåt år sen hade det behövts, när Calle glömde stänga kranen på 2,2-litersbehållaren titt som tätt, men han har lärt sig.

Ah, Iron Gate menar du?

Tänkte en pump nere i slasken, så blir det som en fondue-fontän för kaffe.

Medlem

Hoppas verkligen dom inte tagit sig vatten över huvudet och servrar lägga ner och allt vad det heter. Dom har blivit för stora på så kort tid och för en liten studio kan det vara ett dåligt omen. Bara kämpa. Spelet ser grymt ut, då jag aldrig i hela mitt liv skulle köpa en pc ens så följer jag streams på detta intressanta koncept.

Medlem
Skrivet av denza:

Hoppas verkligen dom inte tagit sig vatten över huvudet och servrar lägga ner och allt vad det heter. Dom har blivit för stora på så kort tid och för en liten studio kan det vara ett dåligt omen. Bara kämpa. Spelet ser grymt ut, då jag aldrig i hela mitt liv skulle köpa en pc ens så följer jag streams på detta intressanta koncept.

Du kan ju köra spelet lokalt på datorn eller sätta upp en egen server. Typ som Minecraft så vi behöver inte oroa oss för den biten.

Om dom serverar mjöd på jobbet söker jag direkt


signatur

New life, New hope

Skrivet av denza:

Hoppas verkligen dom inte tagit sig vatten över huvudet och servrar lägga ner och allt vad det heter. Dom har blivit för stora på så kort tid och för en liten studio kan det vara ett dåligt omen. Bara kämpa. Spelet ser grymt ut, då jag aldrig i hela mitt liv skulle köpa en pc ens så följer jag streams på detta intressanta koncept.

Upp som en sol, ner som en pannkaka.

1
Skriv svar